Απογοητευμένοι από το έργο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την προστασία του κλίματος δηλώνουν τουλάχιστον οι μισοί Γερμανοί, με τον υπουργό Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ να γίνεται ο κύριος αποδέκτης της δυσαρέσκειας.
«Ανεπαρκή» όμως θεωρούν την κλιματική πολιτική της Γερμανίας και διεθνείς ειδικοί.
Η έρευνα
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Forsa για λογαριασμό των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών RTL/ntv, μόνο το 23% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κυβέρνηση κάνει ό,τι πρέπει για την προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος. Το 51% δηλώνει αντιθέτως ότι κάνει «πολύ λίγα», ενώ ταυτόχρονα το 76% εκτιμά ότι η κυβέρνηση, στα σχέδιά της για την κλιματική πολιτική, δίνει πολύ μικρή σημασία στις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών.
Κλιματική αλλαγή: Ο Ιούλιος ξεπέρασε τον κρίσιμο στόχο του Παρισιού
Το 60% των ερωτηθέντων πιστεύει επίσης ότι ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ και γενικότερα οι Πράσινοι θέτουν με τις πολιτικές τους σε κίνδυνο τη Γερμανία ως επιχειρηματικό κέντρο.
Το 59% δηλώνει μάλιστα ότι οι Πράσινοι ευθύνονται εν μέρει και για την αύξηση των ποσοστών της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) στις δημοσκοπήσεις. Ειδικά στις ανατολικές περιοχές της χώρας, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 75%. Συγκεκριμένα ο κ. Χάμπεκ φαίνεται ότι έχει απογοητεύσει τους πολίτες με τις επιδόσεις του στο υπουργείο Οικονομίας. Μόνο το 11% εκτιμά ότι τα πηγαίνει καλύτερα του αναμενόμενου και το 48% εκφράζει την ακριβώς αντίθετη άποψη.
Παρόμοια είναι όμως και η εκτίμηση των ειδικών για τις προσπάθειες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης σε σχέση με το κλίμα. Στην τελευταία έκθεσή του, το διεθνές Ινστιτούτο «NewClimate» δίνει στη Γερμανία τον βαθμό «ανεπαρκής», ενώ επαινεί μόνο το εθνικό ενιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ/μήνα. Στην έκθεση επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «η Γερμανία φαίνεται να έχει εγκαταλείψει τον δικό της στόχο προστασίας του κλίματος για το 2030», ο οποίος προβλέπει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 60% σε σχέση με το 1990. «Η πολιτική της κυβέρνησης δεν επαρκεί για την επίτευξη του στόχου.
Ενόψει της κλιματικής καταστροφής που πλησιάζει, ο κυβερνητικός συνασπισμός θα πρέπει να συσπειρωθεί, να ακολουθήσει τα επιστημονικά ευρήματα και να τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αντί να εμπλέκεται μόνο σε κομματικές πολιτικές», δηλώνει ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Νίκλας Χένε και τονίζει ότι «είναι απαράδεκτο για τη Γερμανία, ως μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο, να μη συμμορφώνεται με τους ίδιους τους κανόνες της και να μην εφαρμόζει ακόμη και απλά μέτρα, όπως η εισαγωγή γενικού ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους».
Στα θετικά της γερμανικής πολιτικής, ο κ. Χένε σημειώνει ότι, σε σύγκριση με άλλες χώρες, η Γερμανία αίρει συστηματικά τα εμπόδια για την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ αναδεικνύει το ενιαίο εισιτήριο ως παράδειγμα διευκόλυνσης της πρόσβασης στα ΜΜΜ, το οποίο, όπως λέει, θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από άλλες χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος