Μειώνεται η ζήτηση για  σαμπάνια  φέτος, μετά την έκρηξη που ακολούθησε τα lockdown την COVID-19, σύμφωνα με έναν κορυφαίο εκτελεστικό διευθυντή του κολοσσού της πολυτέλειας LVMH. Παρόλα αυτά, η ζήτηση για τις πιο ακριβές μάρκες σε πολυτελείς αγορές, όπως η Μύκονος, συνεχίζει να ανθεί.

Υπήρξε ένα «γενικό αίσθημα εκδίκησης» το 2021 και το 2022, καθώς οι καταναλωτές ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Philippe Schaus, διευθύνων σύμβουλος της Moët Hennessy, θυγατρική εταιρεία της LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Σαμπάνια: Η κλιματική κρίση αλλάζει τη γεύση της

Επιστροφή στο φυσιολογικό

«Το 2023 είναι λίγο πιο περίπλοκο, επειδή αυτή η επίδραση της COVID εξασθενεί και υπάρχει υψηλός πληθωρισμός σε όλες τις χώρες», δήλωσε ο Schaus. «Έτσι, βλέπουμε ότι επιστρέφουμε στο φυσιολογικό», πρόσθεσε.

Ο Schaus επισήμανε μια πτώση στην κατανάλωση σαμπάνιας στο σπίτι. Ωστόσο, άλλες αγορές αντέχουν ακόμα.

Η Μύκονος και η ιταλική Ριβιέρα

«Είδαμε ότι δεν υπήρξε μείωση της ζήτησης για σαμπάνια υψηλής ποιότητας» σε παραλίες και νυχτερινά κέντρα στο νησί της Μυκόνου και την ιταλική Ριβιέρα, καθώς και σε κορυφαία εστιατόρια στο Παρίσι, δήλωσε ο Schaus. Οι μάρκες της Moët Hennessy περιλαμβάνουν την Dom Pérignon, της οποίας η φιάλη Plénitude 2 vintage 2004 κοστίζει 495 ευρώ (528 δολάρια) στη Γαλλία.

Οι πωλήσεις στη μονάδα ποτών μειώθηκαν κατά 3% στο πρώτο εξάμηνο, λόγω επιβράδυνσης της κατανάλωσης κονιάκ στις ΗΠΑ.

Η Moët Hennessy έχει εξαγοράσει αρκετές επιχειρήσεις στο πρόσφατο παρελθόν, με συμφωνίες όπως η επένδυση στην ακριβή μάρκα σαμπάνιας Armand de Brignac, την οποία κατέχει από κοινού με τον ράπερ Jay-Z. Νωρίτερα φέτος, η LVMH αγόρασε πλειοψηφικό μερίδιο στον παραγωγό ροζέ κρασιών Château Minuty.

Ο Schaus δήλωσε ότι η LVMH δεν αναζητά την αγορά περισσότερων εμπορικών σημάτων αλκοόλ, χαρακτηρίζοντας το χαρτοφυλάκιό της ως ισχυρό.

Έρχονται συγχωνεύσεις

Η LVMH αναμένει περαιτέρω ενοποίηση στην περιοχή της Καμπανίας, καθώς υπάρχουν περίπου 300 οίκοι σαμπάνιας και ο αριθμός αυτός είναι πολύ μεγάλος.

«Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν συγχωνεύσεις, επειδή 300 είναι πολύς αριθμός», επισήμανε ο Schaus, καθώς η αγορά της σαμπάνιας είναι κατακερματισμένη.

Ο Schaus αναφέρθηκε επίσης στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην παραγωγή σαμπάνιας. «Η άνοδος της θερμοκρασίας έχει κάνει τις αποδόσεις των αμπελώνων πιο ακανόνιστες, αλλά η βιομηχανία της σαμπάνιας είναι ευρηματική και έχει προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή», ισχυρίστηκε.

«Η σαμπάνια θα συνεχίσει να εξελίσσεται, αλλά σας υπόσχομαι ότι σε 100 χρόνια, οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να πίνουν Dom Pérignon και Moët & Chandon», πρόσθεσε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή