
Με μπροστάρη τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν διαμορφώνεται η νέα, πιο σκληρή προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στην Κίνα, όπως σημειώνει η ιστοσελίδα Financial Post.
Η γαλλική κυβέρνηση έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην αλλαγή πολιτικής, εκφράζοντας τις ανησυχίες ότι οι εμπορικές πρακτικές του Πεκίνου έχουν αρχίσει να αποτελούν κρίσιμη απειλή για βασικές βιομηχανίες,
Μακρόν: Ταξίδι σε Ινδία για G20 και Μπανγκλαντές – Η στρατηγική του Ινδοειρηνικού
Εμπορική σχέση αξίας 900 δισ. δολαρίων
Τα παραδείγματα του παρελθόντος προβληματίζουν την ΕΕ. Για παράδειγμα, πριν από μια δεκαετία, οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα οδήγησαν στην κατάρρευση του ευρωπαϊκού κλάδου ηλιακής ενέργειας. Σήμερα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε δυνητικά να είναι ευάλωτη με τον ίδιο τρόπο και έτσι η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά σε δίλημμα. Είτε επιβεβαιώνει τη δύναμή της είτε υποκύπτει στην Κίνα.
Η πρόθεση της ΕΕ δεν είναι να μετατραπεί η εμπορική σχέση της Ευρώπης με την Κίνα, αξίας 900 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σε μια μετωπική μάχη όπως αυτή του Πεκίνου με τις ΗΠΑ, αλλά μάλλον να δημιουργηθεί ένα ισότιμο πεδίο μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομικών μπλοκ του κόσμου.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θέλει οι εταίροι του στην ΕΕ να βλέπουν την Ευρώπη ως μια ισορροπητική δύναμη μεταξύ των δύο οικονομικών υπερδυνάμεων του κόσμου. Αυτό θα επέτρεπε στο Παρίσι και σε άλλες πρωτεύουσες να καλλιεργήσουν ειδικές σχέσεις με άλλους δυνητικούς συμμάχους, όπως η Ινδία.
Η σκληρή γραμμή Μακρόν
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα. Η πρωτοβουλία αυτή έχει προκαλέσει ανησυχίες στους Ευρωπαίους οικονομολόγους, οι οποίοι προειδοποιούν ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είναι από τους κύριους υποστηρικτές της σκληρής γραμμής απέναντι στην Κίνα. Ο Μακρόν πιστεύει ότι η Ευρώπη πρέπει να υπερασπιστεί τις βιομηχανίες της από τις κινεζικές επιδοτήσεις και τις φθηνές εισαγωγές. Ωστόσο, πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, είναι πιο διστακτικές να εμπλακούν σε εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, καθώς φοβούνται ότι αυτό θα βλάψει τις εξαγωγές τους.
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν ασύμμετρη, καθώς η Ευρώπη είναι πιο εξαρτημένη από την Κίνα από ό,τι η Κίνα από την Ευρώπη. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, η Κίνα θα μπορούσε να στραφεί σε άλλες αγορές, ενώ η Ευρώπη θα δυσκολευόταν να βρει εναλλακτικές πηγές για τα κινεζικά αγαθά που χρειάζεται.
Επιπλέον, μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα μπορούσε να επιδεινώσει την ήδη υψηλή πληθωρισμό στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι εξαρτημένη από την Κίνα για την προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, όπως τα μέταλλα και οι σπάνιες γαίες. Σε περίπτωση επιβολής δασμών, οι τιμές των πρώτων υλών θα αυξηθούν, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των τιμών των αγαθών και των υπηρεσιών στην Ευρώπη.
Συνολικά, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι μια εμπορική σύγκρουση με την Κίνα θα ήταν πολύ επικίνδυνη για την ευρωπαϊκή οικονομία. Η Ευρώπη θα μπορούσε να καταλήξει σε ύφεση, ενώ ο ήδη υψηλός πληθωρισμός θα μπορούσε να εκτοξευθεί ακόμη περισσότερο.


Latest News

Ένας τυλιγμένος με επιδέσμους αετός στο εξώφυλλο του Economist - «Η νέα τάξη πραγμάτων του Ντον»
Νέο αιχμηρό πρωτοσέλιδο από τον Economist

Μειώθηκαν 1,9% οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στο α΄ τρίμηνο - 1 στα 3 υβριδικό
Το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ανήλθε στο 15,2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, πολύ μακριά από το αναμενόμενο

ΗΠΑ: Χαμηλό 45 ετών για την καταναλωτική εμπιστοσύνη – Πέφτει για τέταρτο συνεχόμενο μήνα
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ «βλέπουν» δυσοίωνες προοπτικές για την οικονομία, με τους ψηφοφόρους των Δημοκρατικών να είναι σχεδόν 3 φορές πιο απαισιόδοξοι από τους Ρεπουμπλικανούς

Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Βλέπει τον πληθωρισμό της Ευρωζώνης να κυμαίνεται γύρω στο στόχο του 2%
Η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πάντως ότι η υψηλή αβεβαιότητα καθιστά αδύνατο να δοθούν σαφή μηνύματα για τα επιτόκια

Οι ΗΠΑ κάνουν πόλεμο, η ΕΕ κάνει συμφωνίες - Ποιες προχωρούν και ποιες «κολλάνε»
Απέναντι στην επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η ΕΕ αντιπαραθέτει τη σύναψη συμμαχιών σχεδόν με όλους όσους ο Τραμπ βρίσκεται σε πόλεμο

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της