Κονδύλια ύψους άνω των 7 δισ. ευρώ θα διατεθούν για έργα που προάγουν νέες, αναβαθμισμένες και βελτιωμένες ευρωπαϊκές υποδομές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, τις οδικές μεταφορές, τις εσωτερικές πλωτές οδούς και τους θαλάσσιους ή εσωτερικούς λιμένες. Τα έργα που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Επιλέξιμα θα είναι και έργα που ενισχύουν τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν για τη διευκόλυνση των εξαγωγών και των εισαγωγών της Ουκρανίας. Με την πρόσκληση αυτή, για πρώτη φορά, οντότητες από την Ουκρανία και τη Μολδαβία μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση για χρηματοδότηση από την ΕΕ, δεδομένου ότι φέτος υπογράφηκαν οι συμφωνίες σύνδεσης του ΜΣΕ με τις δύο αυτές χώρες.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων είναι η πρόσκληση με τον υψηλότερο προϋπολογισμό στο πλαίσιο του Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” 2021-2027. Καθιστούμε διαθέσιμα πάνω από 7 δισ. ευρώ για έργα που θα στηρίξουν ένα έξυπνο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε διασυνοριακά έργα μεταξύ των κρατών μελών. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε ένα ισχυρό μεταφορικό δίκτυο σιδηροδρόμων και εσωτερικών πλωτών και θαλάσσιων οδών, το οποίο θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα φέρει τους πολίτες πιο κοντά και θα προσδέσει την Ουκρανία και τη Μολδαβία στην ΕΕ.»
Τα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της εν λόγω πρόσκλησης θα βελτιώσουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα του δικτύου μεταφορών της ΕΕ. Η πρόσκληση καλύπτει επίσης έργα που βελτιώνουν την ανθεκτικότητα των μεταφορικών υποδομών έναντι των φυσικών καταστροφών. Οι επενδύσεις αυτές θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της εσωτερικής αγοράς για επιβάτες και εμπορεύματα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Αιτήσεις γίνονται δεκτές ως τις 30 Ιανουαρίου 2024.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο