Κονδύλια ύψους άνω των 7 δισ. ευρώ θα διατεθούν για έργα που προάγουν νέες, αναβαθμισμένες και βελτιωμένες ευρωπαϊκές υποδομές κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και τα οποία αφορούν τους σιδηροδρόμους, τις οδικές μεταφορές, τις εσωτερικές πλωτές οδούς και τους θαλάσσιους ή εσωτερικούς λιμένες. Τα έργα που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Επιλέξιμα θα είναι και έργα που ενισχύουν τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν για τη διευκόλυνση των εξαγωγών και των εισαγωγών της Ουκρανίας. Με την πρόσκληση αυτή, για πρώτη φορά, οντότητες από την Ουκρανία και τη Μολδαβία μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση για χρηματοδότηση από την ΕΕ, δεδομένου ότι φέτος υπογράφηκαν οι συμφωνίες σύνδεσης του ΜΣΕ με τις δύο αυτές χώρες.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Η σημερινή πρόσκληση υποβολής προτάσεων είναι η πρόσκληση με τον υψηλότερο προϋπολογισμό στο πλαίσιο του Μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” 2021-2027. Καθιστούμε διαθέσιμα πάνω από 7 δισ. ευρώ για έργα που θα στηρίξουν ένα έξυπνο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε διασυνοριακά έργα μεταξύ των κρατών μελών. Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε ένα ισχυρό μεταφορικό δίκτυο σιδηροδρόμων και εσωτερικών πλωτών και θαλάσσιων οδών, το οποίο θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα φέρει τους πολίτες πιο κοντά και θα προσδέσει την Ουκρανία και τη Μολδαβία στην ΕΕ.»
Τα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της εν λόγω πρόσκλησης θα βελτιώσουν την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα του δικτύου μεταφορών της ΕΕ. Η πρόσκληση καλύπτει επίσης έργα που βελτιώνουν την ανθεκτικότητα των μεταφορικών υποδομών έναντι των φυσικών καταστροφών. Οι επενδύσεις αυτές θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της εσωτερικής αγοράς για επιβάτες και εμπορεύματα, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Αιτήσεις γίνονται δεκτές ως τις 30 Ιανουαρίου 2024.
Latest News
Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset - Τα οφέλη για τους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ
Χατζηδάκης για Αττική Οδό: Η Ελλάδα ξεφεύγει από την εποχή του κρατισμού
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «εισρέουν περισσότερα από 3,2 δισ. εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία» και «μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας μας»
Διαφανής και αποδοτική και για τις δύο πλευρές η συμβαση της Αττικής Οδού, λέει ο Σταϊκούρας
Με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ
Νέα εποχή με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό - Η σύμβαση και τα διόδια
Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης
Ποια έργα υποδομών πάνω από 5 δισ. ευρώ μπήκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Πάνω από 18 έργα υλοποιούνται έχοντας ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης θα αντιστοιχεί σε 30 έτη κατ’ ελάχιστο και ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ
Σε τροχιά υλοποίησης 32 φράγματα προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ
Τι είπε ο υπουργός μεταφορών στο 4ο Συνέδριο Φραγμάτων και Ταμιευτήρων για την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων που αφορούν φράγματα
Πώς θα κλείσει η χρονιά για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» το 2024
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναμένεται να προσελκύσει φέτος περίπου 7,2- 7,3 εκατ. επιβάτες - Τα σχέδια της Fraport
Υπογραφές ΟΣΕ με Γερμανικούς Σιδηρόδρομους για παροχή τεχνογνωσίας
Μεταξύ άλλων προβλέπεται Αξιολόγηση της οργάνωσης, των διαδικασιών και της δομής του Εκπαιδευτικού Κέντρου του ΟΣΕ
OT FORUM - Μπενρουμπή: Η ΜΕΤΚΑ θα διπλασιάζει το αποτέλεσμά της τα επόμενα δύο χρόνια
Ο CEO της METKA μίλησε στο στούντιο του ΟΤ για τον κλάδο των κατασκευών και τους στόχους της εταιρείας