Οι υπογραφές για την παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας των δύο πρώτων στον κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. από την Capital Group, έπεσαν χθες σε ειδική τελετή στον Πειραιά. Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2 που έχει γίνει ποτέ αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό ορόσημο για τον Ομιλο Capital, αλλά και για τη ναυτιλία διεθνώς. Αποτελεί επίσης τμήμα ενός γιγαντιαίου επενδυτικού προγράμματος για νεότευκτα πλοία της Capital συνολικού ύψους περίπου 7 δισ. δολ., τα οποία αποτελούν το «στόλο ενεργειακής μετάβασης» του Ομίλου.

Ο όμιλος της Capital υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφοροποιημένα προγράμματα ναυπήγησης 57 νεότευκτων πλοίων με ημερομηνίες παράδοσης που εκτείνονται από το 2020 έως και το 2027. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δεξαμενόπλοια VLCC και MR που είναι έτοιμα για χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου και αμμωνίας, suezmaxes και LR2 διπλού καυσίμου και μια σειρά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι έτοιμα για χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου και εκτείνονται από πλοία τροφοδοσίας μέχρι πλοία χωρητικότητας 13.000-teu. Ο όμιλος Capital προχωρεί σε μια σιωπηλή «πράσινη επανάσταση» τα τελευταία πέντε χρόνια, με την παραγγελία των δύο πλοίων LCO2, για τα οποία χθες υπεγράφη η συμφωνία ναυπήγησής τους, να είναι η πιο πρόσφατη κίνηση επέκτασης του ομίλου σε ένα νέο τομέα.

Τα πρωτοποριακά αυτά πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία. Επιπλέον, εφαρμόζουν πολυάριθμες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και είναι εξοπλισμένα μεταξύ άλλων για χρήση φυσικού αερίου (LNG) και άλλων εναλλακτικών καύσιμων κίνησης, ενώ είναι έτοιμα για την εγκατάσταση μηχανισμού συλλογής και αποθήκευσης CO2 και εγκατάσταση ηλεκτροδότησης από την ξηρά (AMP/ cold ironing).

Στα γραφεία της Capital πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της συμφωνίας για τη ναυπήγηση των 2 πρωτοποριακών LCO2 Carriers όπου παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων οι: κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp., Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος, Capital Product Partners LP, κ. Νίκος Λως, Διευθυντής, Curzon Shipbrokers Corp., κ. Μίλτος Ζήσης, Διευθυντής, Capital Gas Ship Management, Νικόλας Βαπόρης, Τεχνικός Διευθυντής, Capital Ship Management, Αλεξάνδρα Ξύστρα, Τεχνική Διευθύντρια, Capital Gas Ship Management. Tη Hyundai Heavy Industries εκπροσώπησαν οι S.Y. Park, Chief Operating Officer & Senior Executive Vice President, Y.H. Yeo, EVP &MD of London Office, S.D. Yoon, SVP & Head of Athens Office, J.H. Κim, SVP (HMD Sales). Επίσης παρευρέθηκαν οι Sid Nair, Newbuldings Director, Clarksons, Andy McKeran, Chief Commercial Officer Lloyd’s Register και ο Θεόφιλος Ξενακούδης Chief Commercial Officer, Marshall Islands International Registries.

Οι προδιαγραφές αυτών των πλοίων αποτελούν το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων ιδεών από την έμπειρη και εξιδεικευμένη τεχνική ομάδα της εταιρείας, σύμφωνα με τη δέσμευσή της στην ανάπτυξη εμπεριστατωμένης και πρωτοποριακής σκέψης.

Επιλέγοντας το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για αυτό το φιλόδοξο έργο, επιβεβαιώνεται τη σημασία που αποδίδει η Capital στη συμμαχία με εταίρους πρώτης κατηγορίας, που αντανακλούν τη δέσμευσή της στην άριστη ποιότητα.

Πρώτη θέση

Ο όμιλος της Capital εκτιμά ότι η θαλάσσια μεταφορά CO2 είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατακτήσει την πρώτη θέση. Οι επενδύσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της ευρύτερης στόχευσης του Ομίλου να ακολουθήσει στην ανάπτυξη του στόλου της την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος, εστιάζοντας στην πρόωση των πλοίων με την αξιοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Επισημαίνεται ότι μιλώντας πρόσφατα στο TradeWinds Shipowners Forum στο συνέδριο Nor-Shipping στο Οσλο, ο ιδρυτής της Capital Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε ότι για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σήμερα ο μόνος τρόπος βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα είναι τα πολύ ενεργειακά αποδοτικά πλοία και η πρόωση με διπλό καύσιμο LNG.

Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε ότι το LNG μπορεί να προσφέρει με βεβαιότητα σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 άμεσα με μια δοκιμασμένη τεχνολογία πρόωσης, ενώ είναι ένα καύσιμο με μεγάλη διαθεσιμότητα και ώριμη υποδομή πρόσβασης σε αυτό. Ο ίδιος σχολίασε ότι ενώ άλλα εναλλακτικά καύσιμα θα παίξουν σίγουρα ρόλο στο μέλλον, η αναμονή μέχρι να ωριμάσει η τεχνολογία και/ή το καύσιμο να είναι διαθέσιμο στις απαιτούμενες ποσότητες σε παγκόσμιο επίπεδο θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα χαθούν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, στην πορεία προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων πλοίων της, η Capital Group ελέγχει έναν στόλο 106 πλοίων που περιλαμβάνει 38 δεξαμενόπλοια, 20 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα πλοία μεταφοράς LCO2, εννέα bulkers και 37 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία ανέρχονται σε σχεδόν 11,5 εκατ. dwt.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά