Συνωστισμός έχει αρχίσει να παρατηρείται στα λιμάνια του Ισραήλ, καθώς οι επιχειρήσεις συνεχίζονται στους περισσότερους τερματικούς σταθμούς.

Σύμφωνα με το Reuters, το λιμάνι του Ashdod έχει επιβάλει περιορισμούς στη μεταφορά επικίνδυνων υλικών, γεγονός που σημαίνει πιο αργές διελεύσεις. Το λιμάνι ανέφερε στην τελευταία ανακοίνωσή του που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπό του ότι λειτουργεί κανονικά «ακόμη και σε καιρό πολέμου», προσθέτοντας ότι είναι έτοιμο να συνεχίσει να προμηθεύει την οικονομία του Ισραήλ με ό,τι χρειάζεται «όλο το εικοσιτετράωρο» για να εξασφαλίσει ότι ο πληθυσμός δεν θα βιώσει ελλείψεις.

Τουλάχιστον τρία πλοία που μετέφεραν φορτίο με προορισμό το Ashdod είχαν σταματήσει σε κοντινά ύδατα, με άλλα τρία πλοία, συμπεριλαμβανομένου ενός πετρελαιοφόρου και ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατευθύνεται προς το λιμάνι, έδειξαν στοιχεία από την υπηρεσία παρακολούθησης πλοίων και ναυτιλιακών αναλύσεων MarineTraffic την Κυριακή.

Θαλάσσιες μεταφορές: Οι τρεις αιτίες που αυξάνουν τα ναύλα

Περίπου 13 πλοία – που περιλαμβάνουν φορτηγά, εμπορευματοκιβώτια και πλοία ξηρού χύδην φορτίου – ήταν επί του παρόντος αγκυροβολημένα μέσα στο λιμάνι του Ashdod, σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic.

Επίσης, τουλάχιστον τρία φορτωμένα ξηρά πλοία χύδην περίμεναν ανοιχτά της Χάιφα στο βόρειο Ισραήλ.

Το λιμάνι της Χάιφα, το οποίο διαχειρίζεται πολλά τμήματα φορτίου, συμπεριλαμβανομένων ξηρών χύδην εμπορευμάτων, δήλωσε την Κυριακή ότι εργάζεται συνεχώς και επίσης όλο το Σαββατοκύριακο.

Ανησυχίες

«Η δραστηριότητα έχει ενισχυθεί στο μέγιστο δυνατό, εντός των περιορισμών λειτουργίας και ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να παραληφθούν φορτία όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένου φορτίου που εκτρέπεται από την κατεύθυνση του Ashdod και εκφορτώνεται στο λιμάνι της Χάιφα», ανέφερε η ανακοίνωση.

Η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων MSC δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αυξήθηκαν οι χρόνοι αναμονής στο Ashdod λόγω αυξημένων ελέγχων ασφαλείας και ελλείψεων εργατικού δυναμικού και ότι «οι περιστάσεις υπόκεινται σε αλλαγές σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα» στα λιμάνια του Ισραήλ.

Το υπουργείο Οικονομίας του Ισραήλ ανέφερε χωριστά την Πέμπτη ότι υπήρχε έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού που καθιστά δυσκολότερη τη μεταφορά και την αναπλήρωση των αποθεμάτων λόγω της υψηλότερης κατανάλωσης, και προέτρεψε τον κόσμο να μην συσσωρεύει τρόφιμα.

«Θα υπάρξει μηδενική ανοχή για την εκτίναξη των τιμών», ανέφερε το υπουργείο.

Οι χρόνοι αναμονής για τα πλοία που ελλιμενίζονται στο Ισραήλ ήταν κατά μέσο όρο πολύ μεγαλύτεροι από ό,τι σε άλλα λιμάνια. Η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια της και ανοίγει νέα λιμάνια σε μια προσπάθεια να αυξήσει τον ανταγωνισμό και την αποτελεσματικότητα.

Ενώ τα λιμάνια του Ashdod και της Haifa αντιπροσωπεύουν μόλις το 0,4% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, οποιαδήποτε επέκταση των εχθροπραξιών πέρα ​​από τα σύνορα του Ισραήλ θα μπορούσε να εγκυμονεί κινδύνους σε ζωτικά σημεία στην περιοχή, δήλωσε η διαδικτυακή πλατφόρμα logistics Container xChange.

«Η Διώρυγα του Σουέζ, μια κρίσιμη πλωτή οδός για διάφορα εμπορικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενδέχεται να αντιμετωπίσει διακοπές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Container xChange, Christian Roeloffs.

«Ομοίως, τα στενά του Ορμούζ, η ραχοκοκαλιά για τη ναυτιλία πετρελαίου και φυσικού αερίου, θα μπορούσε να επηρεαστεί. Ωστόσο, η έκταση αυτών των επιπτώσεων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την επέκταση και τη διάρκεια της σύγκρουσης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News