Τις επιπτώσεις που έχουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στη ναυτιλία τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ απασχόλησαν και το διεθνές συνέδριο Greek Ship Finance Forum του Marine Money, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Παράλληλα μεταξύ άλλων θεμάτων εξετάσθηκε ακόμη η πορεία της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει και οι νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Η ελληνική και διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία, παρακολουθεί στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τα τραγικά γεγονότα στο Ισραήλ και θεωρεί ότι, αν και προσωρινά ορισμένοι ναυτιλιακοί κλάδοι κυρίως της ενέργειας, βγαίνουν κερδισμένοι, εάν παραταθεί ή γενικευτεί η σύγκρουση θα χάσει η παγκόσμια οικονομία και η ναυτιλία. Αυτό ήταν το συμπέρασμα όσον αφορά τις εξελίξεις στο Ισραήλ από μία συζήτηση που είχαν οι Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk Carriers, Γιάννης Κούστας διευθύνων σύμβουλος της Danaos Corp, Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, Λέων Πατίτσας, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Atlas Maritime και Ηλίας Σακέλλης Partner and Chief Investment Officer, της Borealis Maritime.
Θαλάσσιες μεταφορές: Οι τρεις αιτίες που αυξάνουν τα ναύλα
Ο κ. Παππάς σημείωσε ότι τις περισσότερες φορές οι γεωπολιτικές εξελίξεις ευνοούν τη ναυτιλία ωστόσο έσπευσε να συμπληρώσει ότι είναι άγνωστο τι θα συμβεί εάν το Ισραήλ εισέλθει στη Γάζα, η εάν υπάρξει εμπλοκή του Ιράν. Εκτίμησε ότι οι τιμές του πετρελαίου σε μια γενικευμένη σύγκρουση θα αυξηθούν σημαντικά.
Ο κ. Καλογηράτος αφού αναφέρθηκε αρχικά στην ανθρωπιστική κρίση που προκαλούν οι εξελίξεις στο Ισραήλ σημείωσε ότι η ναυτιλία ζει τα δυο τελευταία χρόνια με γεωπολιτικές εντάσεις οι οποίες μάλιστα ξεσπούν στη γειτονιά μας. Εκτίμησε ότι προς το παρόν κλάδοι που συνδέονται με την ενέργεια όπως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου κερδίζουν, ωστόσο εάν η κατάσταση αυτή παραταθεί και επιδεινωθεί, αναμένεται περαιτέρω άνοδος των τιμών του πετρελαίου, η οποία με τη σειρά της θα προκαλέσει πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία.
Ο κ. Κούστας ανέφερε αρχικά ότι πρόσφατα ήταν στο Τελ Αβίβ (πριν τα γεγονότα) και τίποτα δεν έδειχνε αυτό που ακολούθησε. Εστίασε ιδιαίτερα στο ρόλο των ΗΠΑ ως πολύ μεγάλου εξαγωγέα πετρελαίου που μπορεί να διαδραματίσει ένα εξισορροπητικό ρόλο.
Τα στενά του Ορμούζ
Ο κ. Πατίτσας από την πλευρά του αναφέρθηκε στα στενά του Ορμούζ από τα οποία μεταφέρεται το 30% του πετρελαίου και εξέφρασε την ελπίδα να μην εμπλακεί το Ιράν σε αυτή τη σύγκρουση.
Τέλος ο κ. Σακέλλης υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια η ναυτιλία είναι αντιμέτωπη με γεωπολιτικές κρίσεις όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία. Η συζήτηση επεκτάθηκε και στην πορεία της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση όπου όλοι οι ομιλητές αναφέραν ότι ο κλάδος είναι προσανατολισμένος προς τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού του στόλου και την πράσινη μετάβαση.
Ο κ. Πατίτσας σημείωσε ότι η εταιρεία του πούλησε τα δυο προηγούμενα χρόνια πολλά δεξαμενόπλοια μεγάλης ηλικίας και τοποθέτησε παραγγελίες σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Ο κ. Κούστας τόνισε ότι οι επενδύσεις θα πρέπει να αφορούν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και άλλες τεχνολογίες.
Η πράσινη μετάβαση
Από την πλευρά του ο κ. Καλογηράτος αφού υπογράμμισε ότι η ναυτιλία πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο της πράσινης μετάβασης που είναι ένα παγκόσμιος και όχι μόνο ναυτιλιακός στόχος έκανε ειδική αναφορά στη νέα αγορά που ανοίγεται αυτή της μεταφοράς, δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακος. Όπως τόνισε η αγορά δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη καθώς μόνο στη Δυτική Ευρώπη σχεδιάζονται έργα που στοχεύουν στην αποθήκευση ετησίως 60-100 εκατ. τόνων CO2.
H Capital συμπλήρωσε ο κ. Καλογηράτος επενδύει στη νέα αγορά και υπενθύμισε ότι πρόσφατα ο όμιλος Capital τοποθέτησε παραγγελία στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων στον κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. το ένα. Τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία.
Latest News
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες