Στην παραγωγή ειδικών τσιπ που βρίσκουν εφαρμογή και στην αυτοκίνηση, στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της η Foxconn -γνωστή ως Hon Hai-, αντί να μπαίνει στον ανταγωνισμό για τσιπ υψηλής τεχνολογίας.
«Δεν κυνηγάμε την πιο προηγμένη τεχνολογία. Η Hon Hai δεν θα ανταγωνιστεί με παίκτες αιχμής όπως τα 4 νανομέτρων ή τα 3 νανομέτρων. Επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην ειδική τεχνολογία», ομολόγησε δήλωσε την Τρίτη στην εκπομπή «Emily Tan» του CNBC ο Chiang Shang-Yi, επικεφαλής στρατηγικής για ημιαγωγούς στην Hon Hai Technology Group.
Ταϊβάν: Ο δισεκατομμυριούχος που άφησε την Foxconn για να γίνει πρόεδρος της χώρας
Τα εξειδικευμένα τσιπ είναι γνωστά ως ημιαγωγοί που βρίσκονται σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και το Internet of Things. Τα τσιπ για χρήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζονται συνήθως με τη χρήση ώριμης τεχνολογίας – τσιπ 28 νανομέτρων ή μεγαλύτερα.
Ο όρος «νανόμετρο» για τα τσιπ αναφέρεται στο μέγεθος κάθε μεμονωμένου τρανζίστορ σε ένα τσιπ. Όσο μικρότερο είναι το μέγεθος του τρανζίστορ, τόσο πιο ισχυρό και αποδοτικό είναι, αλλά γίνεται επίσης πιο δύσκολη η ανάπτυξή του.
Η TSMC της Ταϊβάν και η Samsung της Νότιας Κορέας σπεύδουν προς την παραγωγή των εξαιρετικά προηγμένων τσιπ 2 νανομέτρων και 3 νανομέτρων. Η Samsung έχει ήδη δηλώσει ότι θα παράγει μαζικά τσιπ 2 νανομέτρων μέχρι το 2025, αφού η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή των τσιπ 3 νανομέτρων τον Ιούνιο του περασμένου έτους.
«Αν προσπαθούσαμε να κυνηγήσουμε τα 3 νανομέτρων, τα 2 νανομέτρων, έχουμε αργήσει πάρα πολύ. Ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε είναι απλώς να προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Και το ονομάζουμε ειδική τεχνολογία – αυτό δεν είναι καθόλου αργά”, δήλωσε ο Chiang.
Ολομέτωπη επίθεση
Ο όμιλος Hon Hai Technology Group είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο που συναρμολογεί καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα iPhone της Apple. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, η ταϊβανέζικη εταιρεία έχει κάνει την μετάβασή της στους ημιαγωγούς και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Chiang δήλωσε ότι η εστίαση έγκειται στις συσκευές ισχύος και στα τσιπ καρβιδίου του πυριτίου – ένα υλικό που επιλέγεται όλο και περισσότερο από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στην υψηλότερη απόδοσή του σε υψηλότερες τάσεις που είναι συνηθισμένες στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Foxconn ανακοίνωσε τα πρώτα EV πρωτότυπα το 2021 που κατασκευάζονται από την Foxtron, μια κοινοπραξία μεταξύ της Foxconn και της ταϊβανέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Yulon Motor. Η Foxconn παράγει επί του παρόντος μόνο έναν μικρό αριθμό EVs, αλλά έχει θέσει ως αρχικό στόχο την κατάκτηση μεριδίου αγοράς 5% παγκοσμίως μέχρι το 2025, σύμφωνα με το Reuters.
«Όταν μιλάμε για EV, μιλάμε για μια πολυμορφική επιχείρηση εξαρτημάτων, υπηρεσιών συμβολαίου, σχεδιασμού και κατασκευής», δήλωσε στο CNBC ο Jun Seki, επικεφαλής στρατηγικής της Hon Hai για τα EV. «Η στρατηγική μας είναι να επιτεθούμε σε όλα. Η πλατφόρμα συστατικών μονάδων καθιστά το κόστος μας πολύ ανταγωνιστικό. Αυτός είναι ένας τομέας που καθιστά την κερδοφορία των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων πολύ φτωχή», είπε αναφερόμενος στον κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει προϊόντα που πωλούνται σε άλλες εταιρείες ως εξαρτήματα.
Και όλα αυτά σε μια ιδιαίτερη ανταγωνιστική αγορά, όπου η Κίνα, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ είναι οι πιο σημαντικοί παίκτες. Από το τρίτο τρίμηνο του 2021 έως το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι τρεις κορυφαίοι παίκτες – Tesla, BYD και Volkswagen – κατείχαν το 42% του της παγκόσμιας αγοράς EV , σύμφωνα με την Counterpoint Research.
Η είσοδος στα τσιπ και η Ινδία
Η επέλαση της Foxconn στον τομέα των ημιαγωγών είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα, γεγονός που δείχνει τη δυσκολία των νέων παικτών να εισέλθουν σε μια αγορά που κυριαρχείται από εταιρείες με μεγάλη εμπειρία και εξαιρετικά περίπλοκη εφοδιαστική αλυσίδα. Νωρίτερα φέτος, η Foxconn αποσύρθηκε από μια κοινή επιχείρηση με τον ινδικό όμιλο μετάλλων-πετρελαίου Vedanta για τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ημιαγωγών και οθονών στην Ινδία στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ύψους 19,5 δισ. δολαρίων.
«Κάποιοι το αποκαλούν αποτυχία, αλλά δεν είναι κάτι το οριστικό. Νομίζω ότι μάθαμε μέσα από τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε, τον τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση. Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση. Επομένως, δεν θα το αποκαλέσω αποτυχία αυτή τη στιγμή. Όλοι μας προσπαθούμε ακόμη να συνεργαστούμε, να βρούμε τρόπους ώστε η κυβέρνηση να υποστηρίξει την πρότασή μας», διευκρίνισε στο CNBC ο Young Liu, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Hon Hai.
Τον Αύγουστο, η κυβέρνηση του κρατιδίου Καρνατάκα στην Ινδία δήλωσε ότι η Foxconn θα επενδύσει περισσότερα από το 600 εκατομμύρια δολάρια για μια μονάδα κατασκευής τηλεφώνων και μιας ξεχωριστής εγκατάστασης εξοπλισμού ημιαγωγών. Η Ινδία θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το 20% έως 30% της παραγωγής της Hon Hai, η οποία είναι «παρόμοια με αυτή της Κίνας», δήλωσε ο Liu. Κάτιου προβάλλεται ως εδνεχόμενο, καθώς η Foxconn άρχισε να διαφοροποιεί την παραγωγή μακριά από την Κίνα εν μέσω επίμονων εντάσεων μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον.
«Συνεργαζόμαστε με χώρες όπως η Ινδία, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη. Όλες πάνε αρκετά καλά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Η Foxconn διερευνά τη συνεργασία με τις εταιρείες της Ινδονησίας και της Ταϊλάνδης που σχετίζονται με τα EV, δίνοντας μεγάλη έμφαση στη διαχείριση ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Και όχι άδικα.
«Αν κάνεις λίγο σε όλα, ξέρεις τι συμβαίνει σε αυτόν τον τομέα. Όπως όλοι γνωρίζουμε, πριν από δύο χρόνια, υπήρξε μεγάλη έλλειψη σε τσιπ και πολλά αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να αποσταλούν επειδή δεν είχαν τσιπ. Σε μια τέτοια δυνητική περίπτωση, η Hon Hai θα έχει καλύτερη εικόνα, επειδή θα ξέρουμε τι συμβαίνει ανάπάσα στιγμή και θα μπορούμε να διαχειριστούμε ποατελεσματικά κάθε πρόβλημα», κατέληξε ο Chiang.
Latest News
Αλλάζει το e-commerce ξανά - Η Amazon τώρα πουλά και αυτοκίνητα
Hyundai και Amazon πρωτοπορούν σε μια συνεργασία που αλλάζει τον τρόπο πώλησης αυτοκινήτων αλλά και του e-commerce
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Αντίστροφη μέτρηση για Apple στην Ινδία - Μετά τα iPhone, συναρμολογεί και τα AirPods
Τα ασύρματα ακουστικά AirPods θα ξεκινήσει να παράγει η Αpple στην Ινδία για πρώτη φορά στις αρχές του επόμενου έτους
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Η Databrics πολύ κοντά σε ρεκόρ χρηματοδότησης venture capital, συνολικής αξίας 9,5 δις δολ.
Η αμερικανική Databricks, εταιρεία λογισμικού, αποτιμάται σε πάνω από 60 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης