Με την πτωτική πορεία των πωλήσεών τους βρίσκονται αντιμέτωποι οι λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, γεγονός που αποδίδεται στην υποτονική επιστροφή των διεθνών αγοραστών και στην έξαρση των ηλεκτρονικών αγορών.

Στοιχεία της Atchinson Globe κάνουν λόγο για «αφίξεις ξένων τουριστών στις Ηνωμένες Πολιτείες που έχουν ανακάμψει μόνο κατά 73% μέχρι στιγμής φέτος σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα», κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνει η Ταξιδιωτική Ένωση των ΗΠΑ (USTA), που σημειώνει πως «πολλοί retailers εξαρτώνται από τους ξένους αγοραστές και η απουσία τους θα τους οδηγήσει σε δύσκολα μονοπάτια». Λόγω της έλλειψης τουριστών, η USTA προβλέπει ότι το 2023, οι αμερικανικοί λιανοπωλητές θα χάσουν 6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Adobe Analytics για ΗΠΑ: Αναμένεται εκρηκτική άνοδος online αγορών τις γιορτές

Πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι ξένοι επισκέπτες κατηύθυναν το 21% των δαπανών τους προς τα αμερικανικά καταστήματα λιανικής πώλησης, με αποκορύφωμα τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019. Η UTSA αναφέρει ότι οι αγορές ήταν η κύρια δραστηριότητα για πάνω από το 80% αυτών των διεθνών επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι Ασιάτες τουρίστες, ιδίως από την Ιαπωνία και την Κίνα, ήταν οι πρώτοι που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα, συνεισφέροντας 2,8 δισ. δολάρια και 2,6 δισ. δολάρια αντίστοιχα το 2019.

Μέχρι τον Μάιο του 2023, οι αυστηροί περιορισμοί για τον Covid-19 εμπόδιζαν την εισροή ξένων κεφαλαίων στο λιανικό εμπόριο των ΗΠΑ. Παρόλο που οι περιορισμοί άρθηκαν τον Μάιο, η αναμενόμενη ανάκαμψη του λιανικού εμπορίου υπήρξε ληθαργική. Αυτή η υποτονικότητα ευθυγραμμίζεται με την προσδοκία της U.S. Travel Association για μια «αργή επιστροφή των τουριστικών δαπανών λιανικής».

Ωστόσο, η Heidi Theis, η οποία διατηρεί το ταξιδιωτικό γραφείο Benvenuto Travel Design Firm, έχει παρατηρήσει μια αύξηση των διεθνών ταξιδιωτών και των δαπανών τους. Αυτό οδηγεί σε ένα αινιγματικό ερώτημα: Εάν τα ταξιδιωτικά γραφεία ευημερούν, γιατί οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ δεν αποκομίζουν παρόμοια οφέλη;

Η άνοδος του m-commerce

Μια εύλογη απάντηση βρίσκεται στην παγκόσμια έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία εκτινάχθηκε σε πάνω από 5,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Κολλοσοί του retail όπως η Amazon, κυριαρχούν στη σκηνή του διαδικτυακού λιανεμπορίου, αλλά κινεζικές πλατφόρμες όπως η Taobao και η Tmall τις επισκιάζουν όσον αφορά την αξία των εμπορευμάτων. Η ευκολία των αγορών μέσω των smartphones, που τώρα ονομάζονται «m-commerce» για το «mobile-commerce», θα μπορούσε να πλήξει περαιτέρω τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων. Το 2022, το 70% των παγκόσμιων επισκέψεων σε δικτυακούς τόπους λιανικής πώλησης μάλιστα πραγματοποιήθηκε μέσω smartphones.

Με την εξάπλωση του m-commerce, ειδικά σε χώρες όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα, οι Ασιάτες τουρίστες στις ΗΠΑ μπορεί να προτιμούν να κάνουν window shopping αντί να κάνουν πραγματικές αγορές. Μπορούν εύκολα να παραγγείλουν αντικείμενα online, ανά πάσα στιγμή. Αυτή η εξελισσόμενη δυναμική υποδηλώνει ότι οι διεθνείς τουρίστες μπορεί να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες έναντι των αγορών στα αμερικανικά καταστήματα λιανικής πώλησης.

Παρόλα αυτά, «οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν η προτιμώμενη επιλογή για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να κάνουν αγορές κατά τη διάρκεια των διακοπών τους», σύμφωνα με το Travel Pulse. Τα στοιχεία που παραθέτουν καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «παρά την πανδημία, η Αμερική διατήρησε την πρώτη θέση το 2020 με 17,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2021, ο λιανικός τουρισμός συνεισέφερε 23,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία της χώρας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός