
Από το μανάβικο του Σκλαβενίτη, τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων Πλαίσιο και Κωτσόβολος, τα Zara και τα malls της Lamda Developments, μέχρι τα My market, τα Jumbo, τη Shopflix, τα Public, την H&M, τα παχνιδάδικα Μουστάκας, τα Flying Tiger, την Kiko Milano, αλλά και τα συνοικιακά ζαχαροπλαστεία, τα εστιατόρια ακόμη και τα καζίνο, η ελληνική αγορά λιανικής… τρομάζει από χαρά. Γιατί εκτός από Black Friday φαίνεται ότι είχαμε και Halloween στο χωριό μας!
Σοκολάτα: Halloween της… ακρίβειας – Πώς το Ελ Νίνιο χτυπά τις καλλιέργειες κακάο
Παρότι η αξία του εγχώριου trick or treat (φάρσα ή κέρασμα) δεν μπορεί να μπει σε σύγκριση με ότι συμβαίνει στην Αμερική, στον Καναδά ή στη δυτική Ευρώπη, ο εμπορικός κόσμος είδε στο Halloween μια νέα ευκαιρία για τόνωση της ρευστότητας και τα ‘βαψε πορτοκαλί λίγο πριν τα βάψει μαύρα ενόψει «Μαύρης Παρασκευής».
Οι βιτρίνες, φυσικές και ψηφιακές, γέμισαν κολοκύθες, φαντάσματα, σκελετούς, νυχτερίδες και νεκρές νύφες και μαζί με τα conceptual parties που διοργανώνονται αυτές τις ημέρες, μέχρι και τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, δημιουργούν μια γιορτινή ατμόσφαιρα για μικρούς και μεγάλους. Φυσικά για όσους αντέχουν εν μέσω ακρίβειας και γεωπολιτικής κρίσης.
Τρομακτική… κινητοποίηση, πριν τη Black Friday
Ας σημειωθεί ότι ο φετινός Νοέμβριος θα είναι ο δεύτερος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις (ο θεσμός καταργήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022, με το άρθρο 6 του νόμου 4965/2022) και το ενδιαφέρον των καταναλωτών πρέπει κάπως να κινητοποιηθεί.
Η υποχώρηση της ζήτησης στο retail λόγω των υψηλών τιμών στα τρόφιμα και τις υπηρεσίες είναι γεγονός, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, ενώ την ίδια ώρα η συνέχιση της καλοκαιρίας έχει βάλει φρένο και στις πωλήσεις των χειμερινών ειδών παρά τις προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο δείκτης όγκου πωλήσεων της λιανικής (δηλαδή ο τζίρος των πωλήσεων χωρίς τις πληθωριστικές ανατιμήσεις) καταγράφει για τον Ιούλιο μείωση κατά 3,4%. Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις στο κατακαλόκαιρο, ενσωματώνουν και ένα μέρος από την κατανάλωση του τουρισμού, ο οποίος στοχεύει φέτος σε ένα ρεκόρ εισπράξεων της τάξης των 20 δισ. ευρώ.

Προκειμένου λοιπόν καταναλωτικό κοινό να κινητοποιηθεί επιστρατεύθηκαν οι… κολοκύθες, ένα «βήμα» πριν το εμπορικό γεγονός της Black Friday, η οποία εφέτος θα «εορταστεί», όπως κάθε χρόνο, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ήτοι στις 24 του ερχόμενου μήνα.
Η «Μαύρη Παρασκευή», μια ακόμη αμερικανική συνήθεια, που όμως έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, και εφέτος αναμένεται να διαρκέσει από εβδομάδα και πάνω, ενώ ακολουθεί η Cyber Monday, στις 27 Νοεμβρίου.
Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες δοκιμάζουν τις αντοχές των συστημάτων τους, τα λεγόμενα stress test, προετοιμαζόμενες να ενημερώσουν ηλεκτρονικά τους καταναλωτές να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς». Μάλιστα ορισμένες αλυσίδες έχουν βάλει ήδη το «ρολόι» να μετράει ανάποδα.
Η ζήτηση φέτος αναμένεται μεγαλύτερη και εκτιμάται ότι θα διαχυθεί σε όλους τους κλάδους και όχι κυρίως σε ηλεκτρονικά – ηλεκτρικά είδη, όπως συμβαίνει κατά παράδοση. Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν πολυκαναλική παρουσία (omnichannel), καθώς και εργαλεία για προωθητικές ενέργειες θεωρητικά διαθέτουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Ωστόσο και οι μικρομεσαίοι «παίκτες» δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια ποντάροντας στη διαπροσωπική επαφή.
Στα 12,2 δισ. δολάρια οι spooky δαπάνες στις ΗΠΑ
Επιστρέφοντας στο Halloween, σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ οι συνολικές δαπάνες για τους εφετινούς εορτασμούς αναμένεται να κάνουν ρεκόρ στα 12,2 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ των 10,6 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής (National Retail Federation).
Η δαπάνη ανά άτομο θα είναι επίσης αυξημένη, καθώς οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν 108,24 δολάρια ο καθένας, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται στις αγορές κουστουμιών μεταμφίεσης, τα οποία είναι πιο δημοφιλή από ποτέ.
Οι συνολικές δαπάνες για κοστούμια αναμένεται να φτάσουν στο ρεκόρ των 4,1 δισ. δολαρίων, από 3,6 δισ. δολάρια το 2022, ενώ οι δαπάνες για καραμέλες, ζαχαρωτά και γλυκά αναμένεται να φτάσουν τα 3,6 δισ. δολάρια, από 3,1 δισ. δολάρια πέρυσι.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο