Την ανάγκη για ένα νέο συμβόλαιο συνεργασίας, ένα «New Deal» στις Κατασκευές στην Ελλάδα επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης. Μιλώντας από το βήμα του 3ου Συνεδρίου «Green Deal Greece 2023», διευκρίνισε ότι αυτή η νέα συμφωνία θα επιτρέψει στο κράτος και τον κατασκευαστικό κλάδο να επιλύσουν συσσωρευμένα προβλήματα που εμποδίζουν την ομαλή εκτέλεση των μεγάλων έργων και θα καταστήσει εφικτή την έγκαιρη αποπεράτωσή τους με βιώσιμο τρόπο.
Όπως τόνισε κ. Αρανίτης, στόχος αυτής της προσπάθειας είναι η σωστή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και η επίλυση των προβλημάτων με γρήγορο τρόπο, δεδομένης της ευκαιρίας και της πρόκλησης που φέρνει η ανάγκη για περιβαλλοντική βιωσιμότητα. «Όλοι διαθέτουμε πόρους, καταρτισμένο δυναμικό και τη θέληση να υλοποιήσουμε τα έργα» τόνισε και συμπλήρωσε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είχε πάντοτε στο DNA του το ζητούμενο της βιωσιμότητας και του μηδενικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του στο περιβάλλον.
Εξάρχου (Intrakat): Μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη για άρση του χάσματος Βορρά – Νότου
Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι «πέρα από ένα Green Deal, πρέπει να κάνουμε κι ένα New Deal», θέτοντας ως σχετικό παράδειγμα το έργο της Intrakat στον ΒΟΑΚ, όπου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για την εγκατάσταση των οικίσκων που απαιτούνται για τη στέγαση του απαραίτητου προσωπικού, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί δύο χρόνια για να δοθεί, την ώρα που το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι τέσσερα. «Θέλουμε αρωγό την πολιτεία για να βρούμε πως θα λύσουμε το πρόβλημα – τα δύο έτη πρέπει να γίνουν δύο εβδομάδες» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο κ. Αρανίτης υπογράμμισε ότι τα μεγέθη του ανεκτέλεστου για μία κατασκευαστική εταιρεία αποτελούν βασικό κριτήριο για την εκπόνηση της στρατηγικής της για το μέλλον και επισήμανε ότι για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων υποδομών αποτελεί κορυφαία προϋπόθεση η πληρότητα και η ωριμότητα των μελετών, καθώς σε αντίθεση περίπτωση, οι κατασκευαστές – ως τελευταίος κρίκος της αλυσίδας παραγωγής έργων- καλούνται να τα υλοποιήσουν, αναλαμβάνοντας παράλληλα την υποχρέωση να τα επανασχεδιάσουν.
Επιπλέον, ο κ. Αρανίτης ανέφερε ότι πλέον βιώνουμε σε καθημερινή βάση τις προκλήσεις και τις συνέπειες που φέρνουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και εξήγησε ότι θα πρέπει να επιλέξουμε εάν θα δώσουμε προτεραιότητα στην πρόληψη ή στην καταστολή των φαινομένων αυτών, κατά τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την συντήρηση των υποδομών.
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat μίλησε και για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Ε.Ε. για το 2030 και δήλωσε ότι όλοι έχουμε χρέος να εργαστούμε πάνω σε αυτούς. «Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και αποτελεί μία ευκαιρία για ένα νέο οικονομικό μοντέλο που θα αποτρέψει δυσάρεστα γεγονότα» είπε και συμπλήρωσε ότι η Intrakat εφαρμόζει αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα, με στόχο την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στο πλαίσιο μίας αειφόρου, ολιστικής διαχείρισης των έργων.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα