Ένα πολύ καλό Σεπτέμβριο πέτυχαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας τα οποία μάλιστα για πρώτη ίσως φορά, τα τελευταία χρόνια, «ξεκόλλησαν» από τις τελευταίες θέσεις σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές ανταγωνιστικές πόλεις σε δείκτες όπως η μέση τιμή δωματίου.
Ο φετινός Σεπτέμβριος σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία «Κίνησης και Απόδοσης Ξενοδοχείων» που συγκεντρώνονται και αναλύονται από την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) με την συνεργασία της GBR Consulting, έκλεισε με μέση πληρότητα της τάξης του 93,7%, δηλαδή η μέση πληρότητα κινήθηκε στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2022 (+0,7%) σημειώνοντας παράλληλα πτώση κατά (-1,1%) έναντι του Σεπτεμβρίου του 2019.
«Καμπανάκι» ξενοδόχων: Να αξιοποιηθεί σωστά το πράσινο τέλος των 300 εκατ.
Στο δε 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας ήταν 78%, σημειώνοντας μείωση της τάξης του -2,4% έναντι του 2019, παρά τη θετική μεταβολή κατά 14% έναντι της αντίστοιχη περιόδου 2022. Οι καλές επιδόσεις Σεπτεμβρίου εν πολλοίς οφείλονται σε έναν σημαντικό αριθμό διεθνών συνεδρίων που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα κάτι που αναδεικνύει την σπουδαιότητα του τομέα αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να ‘επενδύσουμε’ στον Συνεδριακό Τουρισμό.
Οι τιμές στα δωμάτια
Σε ό,τι αφορά στην ‘μέση τιμή δωματίου/ADR’, το μήνα Σεπτέμβριο έφτασε τα 171,35 ευρώ (έναντι των 143,94 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2022 και των 123,67 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2019), σημειώθηκε δηλαδή αύξηση της τάξης του 19% και του 38,6% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2022 και του 2019 αντίστοιχα. Η εξέλιξη για το ‘Έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) τον μήνα Σεπτέμβριο ήταν 160,48 ευρώ, (έναντι 133,89 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2022 και 117,13 ευρώ του Σεπτεμβρίου 2019) παρατηρήθηκε δηλαδή θετική μεταβολή κατά 19,9% και κατά 37% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2022 και του Σεπτεμβρίου 2019 αντίστοιχα. Η Αθήνα τον μήνα Σεπτέμβριο μπόρεσε να ξεχωρίσει, σημειώνοντας καλύτερη μέση τιμή (171,35 ευρώ) από κάποιους ανταγωνιστές της όπως λ.χ. από την Μαδρίτη (161,32 ευρώ) και την Κωνσταντινούπολη (151,43 ευρώ), το Βερολίνο (149,41 ευρώ) ή την Βιέννη (152,18 ευρώ).
Οι λοιπές πόλεις ωστόσο, σημείωσαν εντυπωσιακή μέση τιμή που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 300 ευρώ. Σε επίπεδο 9μηνου, η μέση τιμή δωματίου /ADR’ της Αθήνας δεν ξεπέρασε τα 142,19 ευρώ και το Έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) τα 110,91 ευρώ, ενώ οι ανταγωνιστές της Αθήνας σημείωσαν σχεδόν στο σύνολό τους πολύ καλύτερη μέση τιμή 9μήνου όπως λ.χ. 175,58 ευρώ (Βαρκελώνη), 237,84 ευρώ (Ρώμη), 333,08 ευρώ (Παρίσι), 148,11 ευρώ (Κωνσταντινούπολη) κ.ο.κ.
Η Ένωση Ξενοδόχων
Η ΕΞΑΑΑ πάντως υπενθυμίζει πως τα δεδομένα της μέσης πληρότητας και τιμής που παρακολουθεί ανελλιπώς κάθε μήνα και επί σειρά ετών για Αθήνα και ανταγωνιστές, οδηγούν σταθερά πλέον σε δύο γνωστά μεν – σημαντικά δε, συμπεράσματα: Αφενός η ‘ψαλίδα’ μεταξύ αφίξεων επισκεπτών στην Αθήνα και αφίξεων στα ξενοδοχεία παραμένει επί χρόνια ‘ανοικτή’ κυρίως λόγω της (υπέρ) προσφοράς καταλυμάτων εκτός ξενοδοχείων, νόμιμων αλλά και παράνομων, άλλοτε φθηνών άλλοτε πανάκριβων σε τιμή, στα οποία προφανώς και κατευθύνεται μεγάλη μερίδα επισκεπτών και αφετέρου οι τιμές των αθηναϊκών ξενοδοχείων -σε αυτές τις συνθήκες- αδυνατούν να ‘ξεδιπλωθούν’ στο βαθμό που θα μπορούσαν, παρά το εξαιρετικό επίπεδο των αναβαθμισμένων ξενοδοχειακών μονάδων και αλυσίδων, παρά τις νέες σημαντικές επενδύσεις, παρά την υψηλή ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών προς τον πελάτη και παρά τη δυναμική της ζήτησης για την Ελληνική πρωτεύουσα.
Η συντεταγμένη Πολιτεία και μαζί της η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οφείλουν πλέον να περιφρουρήσουν την τουριστική ταυτότητα και ποιότητα που κατέκτησε με κόπο ο προορισμός όπως και την ιδιαίτερη σχέση της Αθήνας με τον επισκέπτη της- σε κάθε επίπεδο. Παράλληλα, θα ήταν σκόπιμο να τεθεί ψηλότερα ο πήχης των προσδοκιών και των απαιτήσεων από την πόλη μας σε θέματα ποιότητας ζωής και ασφάλειας πολιτών και επισκεπτών, καθαριότητας, βιωσιμότητας, υποδομών, κ.ό.κ. καθώς βιώνουμε εποχές σημαντικών γεωπολιτικών, οικονομικών αλλά και κλιματικών αλλαγών και ανακατατάξεων, τονίζει η ΕΞΑΑΑ.
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.