Ναυτιλία: Η μπαταρία που κόστισε 3 εκατ. δολ. σε ένα δεξαμενόπλοιο

Τα συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας και συναγερμού του S-Trust υπέστησαν ζημιές που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν

Ναυτιλία: Η μπαταρία που κόστισε 3 εκατ. δολ. σε ένα δεξαμενόπλοιο

Μια μπαταρία φορητού ασυρμάτου προκάλεσε ζημιές ύψους 3 εκατ. δολ σε ένα δεξαμενόπλοιο. Η υπερθέρμανση της μπαταρίας ενός φορητού ασυρμάτου που βρίσκονταν στη γέφυρα του πλοίου ήταν αιτία εκδήλωσης πυρκαγιάς σε ένα δεξαμενόπλοιο πέρυσι, το οποίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στο Μπατόν Ρουζ της Λουϊζιάνα, ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή το Αμερικάνικο Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (National Transportation Safety Board-NTSB). Η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα ζημιές ύψους 3 εκατομμυρίων δολαρίων στο πλοίο.

Ελευσίνα: Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου «SLOPS»

Το πετρελαιοφόρο S-Trust ήταν ελλιμενισμένο στον τερματικό σταθμό Genesis Port Allen στις 13 Νοεμβρίου 2022, όταν ξέσπασε πυρκαγιά στη γέφυρα. Η πυρκαγιά προκλήθηκε από την έκρηξη κυψέλης σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενός φορητού ασυρμάτου υπερυψηλών συχνοτήτων. Οι μπαταρίες και οι φορτιστές για τους φορητούς ασυρμάτους βρίσκονταν στο τραπέζι επικοινωνιών στη γέφυρα.

Το πλήρωμα του πλοίου έσβησε τη φωτιά. Τα συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας και συναγερμού του S-Trust υπέστησαν ζημιές που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί.

Θερμική διαφυγή

Οι εκρήξεις των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου προκαλούνται συνήθως από θερμική διαφυγή, μια χημική αντίδραση που μπορεί να προκαλέσει ανάφλεξη και έκρηξη της κυψέλης. Μια κυψέλη μπαταρίας ιόντων λιθίου μπορεί να παρουσιάσει αυθόρμητα θερμική διαφυγή εάν υποστεί βλάβη, βραχυκύκλωμα, υπερθέρμανση, ελάττωμα ή υπερφόρτιση.

Στη συνέχεια το NTSB αναφέρει ορισμένες οδηγίες προς τα πληρώματα των πλοίων με στόχο να προλαβαίνουν τις θερμικές διαφυγές από τις μπαταρίες, όπως να ακολουθούν τις οδηγίες των κατασκευαστών για τη φροντίδα και τη συντήρηση των μπαταριών ιόντων λιθίου, να απομακρύνουν σωστά τις κατεστραμμένες μπαταρίες, να αποφεύγουν τη φόρτιση χωρίς επίβλεψη και να κρατούν τις μπαταρίες και τους φορτιστές μακριά από πηγές θερμότητας και εύφλεκτα υλικά.

«Οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου και οι συσκευές που χρησιμοποιούν συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου είναι πιστοποιημένες από το Underwriters Laboratory ή άλλον αναγνωρισμένο οργανισμό», αναφέρεται στην έκθεση.

Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο