Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του επικίνδυνου δεξαμενόπλοιου «SLOPS» που βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στον όρμο της Βλύχας από το 2007, σε ημιβυθισμένη κατάσταση με υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης και αποτελεί σοβαρότατη απειλή ρύπανσης για το θαλάσσιο και χερσαίο περιβάλλον του κόλπου της Ελευσίνας.
Ελευσίνα: Νέο μάστερ πλαν για το λιμάνι – Αλλάζει ριζικά το παράκτιο μέτωπο
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ «εκπονεί εξειδικευμένη οικονομοτεχνική Μελέτη για τον σχεδιασμό και τον τρόπο υλοποίησης της πλήρους απορρύπανσης του Μ/Τ “SLOPS” από τα υπάρχοντα κατάλοιπα-απόβλητα, ώστε στην συνέχεια το πλοίο να παραδοθεί “καθαρό” προς διάλυση».
Η διαδικασία ενεργοποιείται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που έχουν συνυπογράψει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Απόστολος Καμαρινάκης και το “Πράσινο Ταμείο” προκειμένου να αξιοποιηθούν άμεσα διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος “Γαλάζιο Ταμείο” για το σύνθετο και δαπανηρό έργο της απομάκρυνσης των ναυαγίων από την περιοχή αρμοδιότητας του Λιμένα Ελευσίνας.
«Να απαλλαγεί η περιοχή της Ελευσίνας από το επικίνδυνο ναυπήγημα»
«Το μείζον θέμα της περιβαλλοντικά ορθής διαχείρισης του Μ/Τ “SLOPS”», συνεχίζει η ανακοίνωση, «απασχολεί και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που απέδειξε έμπρακτα την ευαισθησία του σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς προχώρησε στην συγκρότηση ειδικής Ομάδας Εργασίας, στην οποία συμμετέχουν στελέχη της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του ΥΝΑΝΠ και στελέχη του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, αρμόδια για θέματα περιβάλλοντος. Όπως διαπιστώνουν τα μέλη της Ομάδας Εργασίας, η οικονομοτεχνική Μελέτη είναι αναγκαία προκειμένου να επέλθει η τεχνική και οικονομική ωρίμανση του έργου για την οριστική απομάκρυνση του Μ/Τ “SLOPS” και να απαλλαγεί η περιοχή της Ελευσίνας από το επικίνδυνο ναυπήγημα.
»Η εκπόνηση της Μελέτης, που ανατέθηκε σε ειδικό σύμβουλο κατόπιν σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κρίνεται απαραίτητη και εξαιρετικά επείγουσα, λόγω της εξειδικευμένης μεθοδολογίας που απαιτείται, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης περαιτέρω ρύπανσης καθ΄ όλη την διάρκεια του έργου απομάκρυνσης του ναυαγίου.
»Επιπλέον με την Μελέτη καθορίζεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις εργασίες διαχείρισης των αποβλήτων που υπάρχουν στο κουφάρι του Μ/Τ “SLOPS”, καθώς και της αποκατάστασης του περιβάλλοντος χώρου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κατάφερε τα τελευταία τρία χρόνια να απομακρύνει, συνολικά, 18 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από σημεία δικαιοδοσίας του.
Latest News
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα