
Οι αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας οδήγησαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων που τα απέκτησαν μέσω δανείων και πληρώνουν ακόμη δόσεις, να αναζητούν τρόπους για να επιστρέψουν κακήν κακώς την τετράτροχη περιουσία τους.
Σε ολόκληρη την Αμερική, το μερίδιο των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου που καθυστερούν τις πληρωμές κατά τουλάχιστον 60 ημέρες έφτασε στο 6,1% τον Σεπτέμβριο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Ένας δημοφιλής κλάδος, πολλά προβλήματα
Αυτό δημιουργεί προβλήματα όχι τόσο για τις τράπεζες, όσο για τις πιστωτικές ενώσεις. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικά συνεταιριστικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που ανήκουν στα μέλη τους. Οι πιστωτικές ενώσεις μπορούν να προσφέρουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως οι εμπορικές τράπεζες, από λογαριασμούς ταμιευτηρίου, επιταγές, πιστωτικές κάρτες, πιστώσεις και τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου.
Άλλωστε, ένας στους τρεις Αμερικανούς που δανείστηκαν για να αγοράσουν αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, το έκαναν από έναν τέτοιο οργανισμό.
Ο κλάδος εξετάζει τώρα μια δική του κρίση ρευστότητας, καθώς οι επενδύσεις πιέζονται και οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν μεγαλύτερα αποθέματα ασφαλείας. Οι 4.700 πιστωτικές ενώσεις της Αμερικής παρέχουν στα μέλη τους γενναιόδωρα επιτόκια καταθέσεων και όρους δανεισμού και λειτουργούν σε μη κερδοσκοπική βάση – μια προσέγγιση που κέρδισε τους αποταμιευτές κατά την εποχή των χαμηλών επιτοκίων. Συνολικά, τώρα κατέχουν καταθέσεις αξίας άνω του 10% αυτών σε παραδοσιακές τράπεζες.
Ως απάντηση στις τρέχουσες δυσκολίες, οι πιστωτικές ενώσεις αναγκάστηκαν να διακόψουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και αύξησαν τα επιτόκια των καταθέσεων πιο αργά από τις τράπεζες. Κι όμως οι μέσες καταθέσεις στις πιστωτικές ενώσεις μειώθηκαν κατά 3,5% το επτάμηνο του 2023, μια ανεπιθύμητη έκβαση φυσικά σε έναν τομέα που γνώρισε σχεδόν συνεχή ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1970.
Τα ανεξόφλητα δάνεια
Παρά την πιο αργή αύξηση των επιτοκίων των καταθέσεων, οι πιστωτικές ενώσεις επιδεικνύουν λιγότερη αυτοσυγκράτηση αλλού. Τα ανεξόφλητα δάνεια αυξήθηκαν κατά 12% το επτάμηνο του 2023 και η ανάπτυξη δεν επιβραδύνεται. Το ένα πέμπτο των συνδικαλιστικών αποταμιεύσεων είναι σε εταιρείες όπου τα δάνεια υπερβαίνουν τις καταθέσεις, που σημαίνει ότι χρειάζονται μεγαλύτερη ρευστότητα για να υπάρξει ασφάλεια.
Πράγματι, οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν τη ρευστότητα του κλάδου. Μόλις τέσσερα συνδικάτα υπέκυψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους —σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις— και συνολικά οι ισολογισμοί φαίνονται υγιείς. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ανησυχητικές αλλαγές.
Τα μετρητά και τα ταμειακά ισοδύναμα έχουν μειωθεί στο μισό ως μερίδιο των περιουσιακών στοιχείων από το υψηλό που έφτασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς τα συνδικάτα προσπάθησαν να καλύψουν τη ζήτηση δανείων. Αν και αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερα επιτόκια, οι συνεταιρισμοί αναλαμβάνουν και χρέη: ο δανεισμός τους ισοδυναμεί πλέον με το 6% των περιουσιακών στοιχείων, από 3,5% κατά μέσο όρο την τελευταία δεκαετία.
«Αυτή η επιλογή οδήγησε τις πιστωτικές ενώσεις να αναζητήσουν άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως η πώληση δανείων. Συνήθως συναλλάσσονται μεταξύ τους», σημειώνει ο Steve Rick της TruStage, μιας εταιρείας αμοιβαίας ασφάλισης. Αλλά είναι τέτοια η κατάσταση του κλάδου που λίγοι συνεταιρισμοί έχουν τα μετρητά για να αγοράσουν δάνεια άλλων.
Κατά συνέπεια αρκετοί στράφηκαν στην αγορά τίτλων που υποστηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία, στην οποία μπορούν να ανταλλάξουν τα δάνεια αυτοκινήτου τους με μετρητά προκαταβολικά. Δυστυχώς, μπορούν να το κάνουν μόνο με ιδιαίτερα κακούς όρους.
Από το 2017, οι πιστωτικές ενώσεις έχουν συγκεντρώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέτοιες αγορές, με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν προέλθει τους τελευταίους έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μεγάλη αύξηση του κόστους και, κατά συνέπεια, σηματοδοτεί ότι υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες για καλύτερα επιτόκια καταθέσεων για τα μέλη τους τους επόμενους μήνες.


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου