Οι αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας οδήγησαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων που τα απέκτησαν μέσω δανείων και πληρώνουν ακόμη δόσεις, να αναζητούν τρόπους για να επιστρέψουν κακήν κακώς την τετράτροχη περιουσία τους.
Σε ολόκληρη την Αμερική, το μερίδιο των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου που καθυστερούν τις πληρωμές κατά τουλάχιστον 60 ημέρες έφτασε στο 6,1% τον Σεπτέμβριο, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών δεκαετιών.
Ηλεκτροκίνηση και Euro 6/VI μπορεί να «σβήσουν» τις εκπομπές ρύπων έως το 2035
Ένας δημοφιλής κλάδος, πολλά προβλήματα
Αυτό δημιουργεί προβλήματα όχι τόσο για τις τράπεζες, όσο για τις πιστωτικές ενώσεις. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικά συνεταιριστικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που ανήκουν στα μέλη τους. Οι πιστωτικές ενώσεις μπορούν να προσφέρουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες όπως οι εμπορικές τράπεζες, από λογαριασμούς ταμιευτηρίου, επιταγές, πιστωτικές κάρτες, πιστώσεις και τραπεζικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου.
Άλλωστε, ένας στους τρεις Αμερικανούς που δανείστηκαν για να αγοράσουν αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, το έκαναν από έναν τέτοιο οργανισμό.
Ο κλάδος εξετάζει τώρα μια δική του κρίση ρευστότητας, καθώς οι επενδύσεις πιέζονται και οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν μεγαλύτερα αποθέματα ασφαλείας. Οι 4.700 πιστωτικές ενώσεις της Αμερικής παρέχουν στα μέλη τους γενναιόδωρα επιτόκια καταθέσεων και όρους δανεισμού και λειτουργούν σε μη κερδοσκοπική βάση – μια προσέγγιση που κέρδισε τους αποταμιευτές κατά την εποχή των χαμηλών επιτοκίων. Συνολικά, τώρα κατέχουν καταθέσεις αξίας άνω του 10% αυτών σε παραδοσιακές τράπεζες.
Ως απάντηση στις τρέχουσες δυσκολίες, οι πιστωτικές ενώσεις αναγκάστηκαν να διακόψουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και αύξησαν τα επιτόκια των καταθέσεων πιο αργά από τις τράπεζες. Κι όμως οι μέσες καταθέσεις στις πιστωτικές ενώσεις μειώθηκαν κατά 3,5% το επτάμηνο του 2023, μια ανεπιθύμητη έκβαση φυσικά σε έναν τομέα που γνώρισε σχεδόν συνεχή ανάπτυξη από τη δεκαετία του 1970.
Τα ανεξόφλητα δάνεια
Παρά την πιο αργή αύξηση των επιτοκίων των καταθέσεων, οι πιστωτικές ενώσεις επιδεικνύουν λιγότερη αυτοσυγκράτηση αλλού. Τα ανεξόφλητα δάνεια αυξήθηκαν κατά 12% το επτάμηνο του 2023 και η ανάπτυξη δεν επιβραδύνεται. Το ένα πέμπτο των συνδικαλιστικών αποταμιεύσεων είναι σε εταιρείες όπου τα δάνεια υπερβαίνουν τις καταθέσεις, που σημαίνει ότι χρειάζονται μεγαλύτερη ρευστότητα για να υπάρξει ασφάλεια.
Πράγματι, οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν τη ρευστότητα του κλάδου. Μόλις τέσσερα συνδικάτα υπέκυψαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους —σύμφωνα με τις πρόσφατες τάσεις— και συνολικά οι ισολογισμοί φαίνονται υγιείς. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ανησυχητικές αλλαγές.
Τα μετρητά και τα ταμειακά ισοδύναμα έχουν μειωθεί στο μισό ως μερίδιο των περιουσιακών στοιχείων από το υψηλό που έφτασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς τα συνδικάτα προσπάθησαν να καλύψουν τη ζήτηση δανείων. Αν και αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερα επιτόκια, οι συνεταιρισμοί αναλαμβάνουν και χρέη: ο δανεισμός τους ισοδυναμεί πλέον με το 6% των περιουσιακών στοιχείων, από 3,5% κατά μέσο όρο την τελευταία δεκαετία.
«Αυτή η επιλογή οδήγησε τις πιστωτικές ενώσεις να αναζητήσουν άλλες πηγές χρηματοδότησης, όπως η πώληση δανείων. Συνήθως συναλλάσσονται μεταξύ τους», σημειώνει ο Steve Rick της TruStage, μιας εταιρείας αμοιβαίας ασφάλισης. Αλλά είναι τέτοια η κατάσταση του κλάδου που λίγοι συνεταιρισμοί έχουν τα μετρητά για να αγοράσουν δάνεια άλλων.
Κατά συνέπεια αρκετοί στράφηκαν στην αγορά τίτλων που υποστηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία, στην οποία μπορούν να ανταλλάξουν τα δάνεια αυτοκινήτου τους με μετρητά προκαταβολικά. Δυστυχώς, μπορούν να το κάνουν μόνο με ιδιαίτερα κακούς όρους.
Από το 2017, οι πιστωτικές ενώσεις έχουν συγκεντρώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τέτοιες αγορές, με 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν προέλθει τους τελευταίους έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μεγάλη αύξηση του κόστους και, κατά συνέπεια, σηματοδοτεί ότι υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες για καλύτερα επιτόκια καταθέσεων για τα μέλη τους τους επόμενους μήνες.
Latest News
Η Fed…και όχι η Μέση Ανατολή θα μπορούσε να εκτροχιάσει την ΕΚΤ - Ανάλυση της Deutsche Bank
Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Μπάφετ: Στο τέλος του β' τριμήνου το ταμείο θα φτάσει τα 200 δισ. δολάρια
Απαντώντας σε ερωτήσεις δήλωσε πως δεν είναι σίγουρος για το πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα τα μετρητά της Berkshire
Μήπως η Ουκρανία έσωσε το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ; - Ανάλυση της BNP Paribas
Η είσοδος Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά είναι σχετικά βραχύβια, αλλά η ταχύτητα διείσδυσης είναι πράγματι θεαματική
Γιατί η Japan Tobacco μένει στην Ρωσία ενώ άλλοι την εγκαταλείπουν
Τα τέσσερα εργοστάσια και οι 4.000 εργαζόμενοι στη χώρα λειτουργούν κανονικά
Η αμερικανική οικονομία επιβραδύνεται λένε οικονομολόγοι και επιχειρηματίες
Η κατανάλωση υποχωρεί και το θέμα των επιτοκίων τίθεται εκ νέου
Συμφωνία πιστωτών για τη διάσωση του γαλλικού ομίλου τεχνολογίας Atos
Σύμφωνα με τη La Tribune, οι ομολογιούχοι πιστωτές και οι τράπεζες που μοιράζονται το χρέος της Atos θα εισφέρουν 1,2 δισ. ευρώ σε μετρητά
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Ο CEO που προσέλαβε τη σύζυγο, έκανε Sir τον σκύλο τους και... γκρέμισε μία τράπεζα
Ο Βέρνον Χιλ, ιδρυτής της Commerce Bank και της Metro Bank, ήταν επίσης ο άνθρωπος που βρέθηκε πίσω από την κατάρρευση της Republic First - Τα όνειρα, η υπερβολή και η διαπλοκή
Μείωσε τη συμμετοχή της στη Apple η Berkshire
Η συμμετοχή της εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ μειώθηκε κατα 22% απο τα 174,3 δισ. δολάρια στο τέλος του 2023 στα 135,4 δισ. δολάρια στις 31 Μαρτίου
Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι
Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής