Το σχέδιο του Ρίσι Σούνακ να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Βρετανίας με την έκδοση νέων αδειών στη Βόρεια Θάλασσα έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από ισχυρισμούς ότι η χώρα δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί το αργό πετρέλαιο.
Έως και το ήμισυ του πετρελαίου που παράγεται στη Βόρεια Θάλασσα θα είναι ασύμβατο με τα διυλιστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2035, προειδοποίησαν ακτιβιστές.
Τα διυλιστήρια της Βρετανίας είναι κατάλληλα για την διύλιση αυτού που είναι γνωστό ως ελαφρύ πετρέλαιο, αντί για βαρύ αργό.
Βρετανία: Λιγότερα έξοδα και αυτά τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές [έρευνα]
Περίπου το 25% του αργού πετρελαίου εγχώριας παραγωγής ταξινομείται ήδη ως βαρύ, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να ανέλθει έως και 50% την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με ανάλυση της Global Witness.
Σύμφωνα με την Telegraph, αυτό σημαίνει ότι η Βρετανία θα αναγκαστεί να μεταφέρει ένα ολοένα αυξανόμενο ποσοστό του πετρελαίου που εξορρύσσει από τη Βόρεια Θάλασσα στο εξωτερικό, εκτός εάν κατασκευαστούν νέα διυλιστήρια.
Το Ηνωμένο Βασίλειο εξάγει ήδη περίπου το 80% αργού πετρελαίου που παράγει, με τις περισσότερες ποσότητες να πηγαίνουν στην Ολλανδία, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Κίνα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η ανάλυση έρχεται αφότου η κυβέρνηση διπλασίασε την εγχώρια παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, δεσμευόμενη να αφήσει τις εταιρείες να υποβάλλουν προσφορές ετησίως για νέες άδειες γεωτρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Τη Δευτέρα, η Κλερ Κουτίνιο, υπουργός Ενεργειακής Ασφάλειας και Καθαρού Μηδέν (Net Zero), δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα αυξήσει τις φορολογικές εισπράξεις και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια του Ηνωμένου Βασιλείου – αλλά παραδέχτηκε ότι δεν θα έκανε και πολλά για να μειώσει τους λογαριασμούς.
Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε στην Telegraph: «Πρόκειται για μια θεμελιώδη παρανόηση της αγοράς πετρελαίου και αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι οι νέες άδειες πετρελαίου και φυσικού αερίου μας βοηθούν να καλύψουμε τις ενεργειακές μας ανάγκες, υποστηρίζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργώντας φορολογικά έσοδα και προσελκύοντας επενδύσεις.
Εξάγουν αργό και εισάγουν διυλισμένα προϊόντα
«Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου μας πηγαίνει σε εταίρους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ιρλανδίας, της Γαλλίας και της Σουηδίας, για να υποβληθεί σε επεξεργασία σε διυλιστήρια και να γίνουν προϊόντα που χρειάζεται το Ηνωμένο Βασίλειο.
«Αυτό υποστηρίζει την ευρύτερη ενεργειακή ασφάλεια σε όλη την ήπειρο καθώς και τη δική μας, και το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στο καθαρό μηδέν».
Τα αποθέματα της Βόρειας Θάλασσας βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό σε πτώση, αλλά οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι η γεωλογία της περιοχής σημαίνει ότι χρειάζονται συνεχώς νέες γεωτρήσεις για να διασφαλιστεί ο ομαλός ρυθμός πτώσης.
Οι τελευταίες προτάσεις της κυβέρνησης έχουν σκοπό να χαράξουν μια σαφή διαχωριστική γραμμή στα ενεργειακά ζητήματα από το Εργατικό Κόμμα, το οποίο έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει απαγόρευση νέων αδειών πετρελαίου και φυσικού αερίου εάν κερδίσει την εξουσία.
Στελέχη του κλάδου –και υπουργοί– ισχυρίστηκαν ότι η πλήρης απαγόρευση δεν έχει νόημα γιατί απλώς θα αναγκάσει το Ηνωμένο Βασίλειο να εισάγει περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο από το εξωτερικό, αντί να κάνει οτιδήποτε για να αντιμετωπίσει την υποκείμενη ζήτηση.
Η ικανότητα διύλισης του Ηνωμένου Βασιλείου κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1970 με περίπου 23 διυλιστήρια, που επεξεργάζονται λίγο λιγότερο από 150 εκατομμύρια τόνους ετησίως, σύμφωνα με το Ενεργειακό Ινστιτούτο. Έκτοτε έχει μειωθεί πάνω από το μισό.
Σήμερα, μόνο έξι διυλιστήρια παραμένουν σε λειτουργία. Η πτώση των περιθωρίων κέρδους και ο αυξημένος ανταγωνισμός από το εξωτερικό έχουν κάνει το άνοιγμα νέων εμπορικά μη ελκυστικό, ανέφερε το Ινστιτούτο.
Η έλλειψη σημαντικών επενδύσεων από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της Βόρειας Θάλασσας σημαίνει ότι τα διυλιστήρια επικεντρώνονται γενικά στην επεξεργασία «ελαφρού» αργού, το οποίο είναι ευκολότερο να μετατραπεί σε προϊόντα όπως η βενζίνη.
Latest News
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα