
Η ιστοσελίδα-περιοδικό MotorTrend ανακήρυξε την Πέμπτη το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2024 και είναι υβριδικό.
Το Toyota 2024 Prius είναι ο νικητής του βραβείου Golden Caliper (Χρυσό Παχύμετρο) του MotorTrend. «Η Toyota έχει επαναπροσδιορίσει θεμελιωδώς την ουσία ενός Prius με το νέο της μοντέλο», έγραψε ο επικεφαλής σύνταξης του MotorTrend Group, Εντ Λο, σε δελτίο τύπου. «Σε ένα αυτοκινητιστικό τοπίο που παλεύει με την έλλειψη προσιτών επιλογών EV και την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης στις ΗΠΑ, η Toyota έκανε το υβριδικό Prius το σωστό αυτοκίνητο για αυτή τη στιγμή και δικαίως κέρδισε το βραβείο Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2024 της MotorTrend».
Το κόστος, η υποδομή φόρτισης και η οικονομική προσιτότητα εμπόδισαν το MotorTrend να επιλέξει έναν από τους άλλους φιναλίστ που περιελάμβαναν το Tesla Model 3, το οποίο η Tesla αποκαλεί την αναβάθμισή του «highland», καθώς και το Air της Lucid and το Ioniq 6 της Hyundai Motor.
Το Prius του 2024 είναι πιο προσιτό από όλους τους άλλους φιναλίστ, ξεκινώντας από κάτι λιγότερο από $28.000. Το Tesla Model 3 ξεκινά από περίπου $39.000 πριν από την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου $7.500. Το Lucid Air ξεκινά από περίπου $75.000. Το Ioniq 6 ξεκινά από περίπου $39.000.
Τα έξι κριτήρια
Η σύγκριση αυτοκινήτων λαμβάνει υπόψη έξι κριτήρια: Πρόοδος στο Σχεδιασμό, Αποδοτικότητα, Μηχανική Αριστεία, Απόδοση προβλεπόμενης λειτουργίας, Αξία, Ασφάλεια. Τα οχήματα Tesla θεωρούνται αυτοκίνητα πολυτελείας. Έτσι βλέπει ότι η τεράστια αναβάθμιση της αισθητικής από πρηγούμενα Prius, η σοβαρότατη ενίσχυση ισχύος με νέο δίλιτρο κινητήρα και ισχυρότερη μπαταρία, η πολυπόθητη βαθμολογία Top Safety Pick+ από το Insurance Institute for Highway Safety, το δομικά πιο άκαμπτο πλαίσιο με χαμηλότερο κέντρο βάρους, τις ανώτερες επιδόσεις κατανάλωσης και το γεγονός ότι έχει εξελιχθεί από ένα βαρετό αυτοκίνητο σε ένα γοητευτικό και κομψό χάτσμπακ με μπόλικο ύφος, τα κριτήρια που έκριναν την απόφαση για την φετεινή του στέψη.
Τα BEV γίνονται πιο προσιτά σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα, αλλά εξακολουθούν να στοιχίζουν πολύ περισσότερο. Το μέσο νέο αυτοκίνητο κόστισε στους αγοραστές των ΗΠΑ περίπου 48.000 δολάρια τον Οκτώβριο. Συγκριτικά, το μέσο BEV κόστιζε περίπου $52.000. Αυτό είναι μια διαφορά $4.000. Αυτή η απόσταση μειώνεται καθώς πριν από ένα χρόνο ήταν περίπου $16.000.
Σήμερα η μεγάλη τιμή αποτελεί μειονέκτημα. Η μέση μηνιαία πληρωμή για ένα νέο αυτοκίνητο το τρίτο τρίμηνο ήταν περίπου $733, σύμφωνα με την ιστοσελίδα αξιολόγησης Edmunds. Το τρίτο τρίμηνο του 2019, πριν από τον Covid-19, η δόση ήταν περίπου $570. Οι πληρωμές αυξήθηκαν σχεδόν κατά 30%, ενώ οι μέσοι μισθοί αυξήθηκαν περίπου κατά 20% σε αυτό το διάστημα, σύμφωνα με την Federal Reserve. Αυτό πιέζει τους καταναλωτές.
Αυτό κάνει το Prius την προσιτή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιλογή αυτές τις μέρες, σύμφωνα με το MotorTrend. Και η Toyota είναι ο ηγέτης στα υβριδικά. Έχει πουλήσει 2,5 εκατομμύρια υβριδικά μέχρι στιγμής το 2023, αύξηση περίπου 27% σε ετήσια βάση. Τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 33% των πωλήσεων του 2023, από 27% το 2022. Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων βοήθησε τη μετοχή μέχρι στιγμής το 2023.
Ορισμένες από τις μειώσεις στις αποτιμήσεις Ford και GM είναι αποτέλεσμα του αντίκτυπου των διαπραγματεύσεων του απεργούντος συνδικάτου στο επενδυτικό κλίμα. Οι μετοχές της Toyota έχουν αυξηθεί περίπου 16% από τις αρχές Ιουλίου, όταν τα εργασιακά ζητήματα άρχισαν να επιβαρύνουν τις μετοχές της Ford και της GM. Η Ford έπεσε 28% και η GM έπεσε 25% στο ίδιο διάστημα
Οι κινήσεις οδήγησαν στη διαπραγμάτευση της Toyota περίπου 9,7 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη του 2024. Οι μετοχές της Ford και της GM διαπραγματεύονται περίπου 6 φορές και 4,2 φορές, αντίστοιχα.
Η απόφαση της MotorTrend να ανακηρύξει το Prius Αυτοκίνητο της Χρονιάς δείχνει επίσης πώς η Tesla, η Ford, η GM και οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς, με την προϋπόθεση να κατασκευάσουν φθηνότερα BEV.
Καλό παράδειγμα είναι η BYD που έχει γίνει τόσο μεγάλη όσο η Tesla πουλώντας BEV και plug-in υβριδικά σε χαμηλότερες τιμές στην Κίνα. Ο μέσος όρος τιμής πώλησης ενός αυτοκινήτου της BYD ήταν περίπου $26.000 το τρίτο τρίμηνο. Ο αριθμός για την Tesla ήταν περίπου $45.000.
Η Tesla εξακολουθεί να κατέχει περίπου 57% μερίδιο αγοράς BEV στις ΗΠΑ. Το δίκτυο φόρτισης βοηθά. Η Tesla λειτουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών και αυτό ενθαρρύνει τους αγοραστές.


Latest News

Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Βλέπει τον πληθωρισμό της Ευρωζώνης να κυμαίνεται γύρω στο στόχο του 2%
Η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε πάντως ότι η υψηλή αβεβαιότητα καθιστά αδύνατο να δοθούν σαφή μηνύματα για τα επιτόκια

Οι ΗΠΑ κάνουν πόλεμο, η ΕΕ κάνει συμφωνίες - Ποιες προχωρούν και ποιες «κολλάνε»
Απέναντι στην επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ, η ΕΕ αντιπαραθέτει τη σύναψη συμμαχιών σχεδόν με όλους όσους ο Τραμπ βρίσκεται σε πόλεμο

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες