
Τρικυμία στη ναυτιλία προκαλεί μια απόφαση των Βρυξελλών να δώσουν κίνητρα στα βαρέα φορτηγά που πλημμυρίζουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους για την χρήση ενός καυσίμου στο οποίο ήλπιζε πολλά η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και τα διεκδικούν πολλοί και στη στεριά (μεγάλες βιομηχανίες, οδικές μεταφορές, κ.λ.π.) και στη θάλασσα. Η αναμενομένη ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, που δίνει περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση πρόσθετων ποσοτήτων βιοκαυσίμων και Ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs) στις βαριές οδικές μεταφορές με την εισαγωγή του λεγόμενου Συντελεστή Διόρθωσης Άνθρακα (CCF), προβληματίζει τους εφοπλιστές.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
H Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης
Όπως εκτιμά η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, Ecsa, η εισαγωγή του CCF θα δημιουργήσει μια τεχνητή ζήτηση για αυτά τα καύσιμα στις οδικές μεταφορές, όπου υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, και θα εκτρέψει κρίσιμες ποσότητες από τη ναυτιλία η οποία δεν έχει εναλλακτική για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά η σημερινή έλλειψη διαθεσιμότητας κινδυνεύει να μπλοκάρει την πράσινη μετάβαση του τομέα τονίζει η Ecsa.
Το «Fit for 55»
Η δέσμη μέτρων «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έχουν θέσει σαφείς στόχους, καθιστώντας την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας όχι ζήτημα του “εάν” αλλά ζήτημα του “πώς”, δηλώνει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Η ενεργειακή μετάβαση θα απαιτήσει τεράστιες ποσότητες καθαρών και οικονομικά προσιτών καυσίμων για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιταχθούν στην εκτροπή κρίσιμων ποσοτήτων καθαρών καυσίμων από τη ναυτιλία, δημιουργώντας τεχνητή ζήτηση γι’ αυτά σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, προσθέτει.
Καθαρά καύσιμα
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ υιοθέτησε πρόσφατα τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, η οποία εισάγει τα νέα φιλόδοξα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την ουδετεροποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρέτισαν την αυξημένη φιλοδοξία της δέσμης μέτρων “Fit for 55” για το κλίμα και αναγνώρισαν ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί και σε επίπεδο ΕΕ. Το “Fit for 55” εισάγει μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πρότυπο καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διατίθενται στην αγορά καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες