
Συνάντηση μεταξύ της CLIA και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς πραγματοποιήθηκε, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αλλά και δραστηριοτήτων του υποστηρικτικού cluster για τα κρουαζιερόπλοια, που θα προδώσουν σημαντική ώθηση στην τοπική οικονομία, και όχι μόνο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Τούτο διαπιστώθηκε σήμερα, κατά την διάρκεια της επίσημης επίσκεψης της Γενικής Διευθύντριας της CLIA, Marie-Caroline Laurent, την οποία συνόδευαν η Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, κα Μαρία Δεληγιάννη, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, Κρις Θεοφιλίδης, στο Ε.Β.Ε.Π., όπου είχε συνάντηση με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, τον πρόεδρο του Π.Σ.Ε.Π.Ε. και μέλος της διοίκησης του Επιμελητηρίου, Νικόλαο Μαυρίκο, και τον αντιπρόεδρο του Ε.Σ.Π., Μιχάλη Χατζηιωάννου.
Οι 3 βασικοί στόχοι
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ανέπτυξε τους τρείς βασικούς στόχους που έχει θέσει το Επιμελητήριο αναφορικά με το σύνολο των δραστηριοτήτων της κρουαζιέρας προτάσσοντας το θέμα της ανάπτυξης συνεργειών με τις εταιρίες της κρουαζιέρας στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών, αλλά και των εργασιών dry dock για κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port, και όχι μόνο. Με αφορμή την «πράσινη μετάβαση» του τομέα της κρουαζιέρας στην οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η Marie-Caroline Laurent, διαπιστώθηκε συναντίληψη όσον αφορά στην ευρύτητα των πεδίων ανάπτυξης συνεργασιών και συνεργειών με εταιρίες της κρουαζιέρας στους τομείς των ναυπηγοεπισκευών, ενώ τονίστηκε ιδιαίτερα το θέμα του dry dock, δεδομένης της δυναμικότητας των ναυπηγείων του κόλπου της Ελευσίνας που είναι κυρίαρχη στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κρουαζιέρα: Πέντε άξονες ανάπτυξης στην Ελλάδα
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου και η γενική διευθύντρια της CLIA συμφώνησαν ακόμη στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης δράσεων που αφορούν στην επισκεψιμότητα της πόλης του Πειραιά από τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, ενώ τέθηκαν και οι επί μέρους στόχοι.
Το Επιμελητήριο, στο πλαίσιο εφαρμογής εξωστρεφούς πολιτικής, πρόκειται να λάβει μέρος στην Cruise Week Europe που θα διεξαχθεί τον Μάρτιο του προσεχούς έτους στην Γένοβα, όπου το παρόν θα δώσουν, στο σύνολό τους, οι εταιρίες που δρομολογούν κρουαζιερόπλοιά τους σε ευρωπαϊκούς προορισμούς με προοπτική, πέραν της παρουσίας στα Ποσειδώνια, να έχει παρουσία και στην έκθεση κρουαζιερόπλοιων στο Μαϊάμι των ΗΠΑ.
Η συνάντηση
Στην συνάντηση, από την πλευρά της, η Marie-Caroline Laurent τόνισε ότι η CLIA αναγνωρίζει πως η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό κόμβο κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, έχοντας μάλιστα αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, για να αναφερθεί σε μία σειρά θεμάτων που επιζητούν ρύθμιση από τις ελληνικές αρχές, ώστε να είναι ευκολότερη η αποεπιβίβαση επιβατών σε προορισμούς που απαιτούνται έλεγχοι Schengen.
Επίσης, η κ. Δεληγιάννη ανέπτυξε τους πέντε βασικούς πυλώνες του σχεδίου δράσης της CLIA για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με ορίζοντα πενταετίας, σημειώνοντας ότι η επίτευξη των στόχων που ενυπάρχουν στο σχέδιο αυτό θα βοηθήσει τον τομέα της κρουαζιέρας να «ανθίσει» περαιτέρω στη χώρα, με άμεσα κοινωνικά οφέλη και θέσεις εργασίας. Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου δήλωσε ότι το Ε.Β.Ε.Π. θα σταθεί αρωγό στην εν λόγω προσπάθεια, τονίζοντας, επίσης, ότι το Επιμελητήριο έχει ήδη καταγράψει τη δέσμη θεμάτων που άπτονται ρυθμίσεων ή και παρεμβάσεων από την πλευρά των συναρμόδιων υπουργείων, έχοντας προτείνει σειρά λύσεων προς την κατεύθυνση και της ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και στα τεχνικά επαγγέλματα που άπτονται της ναυπηγοεπισκευής.
Κορκίδης: Στόχος η ανάπτυξη
Έχουμε κοινούς στόχους με την CLIA, είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, για την ανάπτυξη ενός τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που συμβάλλει στην τουριστική προβολή της Ελλάδας υπενθυμίζοντας ότι η κρουαζιέρα αποφέρει ετησίως 1,1 δις στην ελληνική οικονομία υποστηρίζοντας περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας και ευχήθηκε οι ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα να εμπιστευθούν το cluster των ελληνικών ναυπηγικών – ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων που διακρίνονται για την ποιότητα των εργασιών, των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και των υλικών και αναλωσίμων που κατασκευάζουν για πλοία.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., τέλος, προσκλήθηκε από την Γενική Διευθύντρια της CLIA, Marie-Caroline Laurent, να επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της CLIA, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Επιμελητηρίου με τη Διεθνή Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας, η οποία εδραιώθηκε στην σημερινή συνάντηση.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών