Επενδύει το 2024 και τα επόμενα χρόνια η διεθνής κρουαζιέρα στην Ελλάδα και οι εταιρείες μέσω της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων (CLIA) επιδιώκουν να διαμορφώσουν ένα φιλικό προς τον κλάδο περιβάλλον αλλά και όρους βιώσιμης ανάπτυξης.

Κρουαζιέρα: Πάρος, Μήλος και Τήνος οι δημοφιλείς προορισμοί

Η πορεία της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αλματώδης με εξαίρεση το διάλειμμα του κορωνοϊού. Το 2022 ξεπεράστηκε το ρεκόρ του 2019 σε αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων, όχι όμως και σε αριθμό επιβατών καθώς τα πλοία είχαν ακόμη χαμηλές πληρότητες. Το 2022 καταγράφηκαν 4.780 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια με 4.629.650 επιβάτες κρουαζιέρας έναντι 3.979 αφιξο-αναχωρήσεων το 2019 με 5.552.384 επιβάτες. Για το 2023 αναμένεται σημαντική αύξηση και στον αριθμ’ο των πλοίων και κυρίως στον αριθμό των επισκεπτών, γιατί τα πλοία έχουν πλέον αυξημένες πληρότητες 80%-100% σε αντίθεση με πέρυσι που κινήθηκαν κυρίως στο 65%-80%.

Κόμβος κρουαζιέρας

Η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό κόμβο κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, έχοντας μάλιστα αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, καθώς υπολογίζεται ότι το 2022 πάνω από το 65% ήταν home porting, έναντι 54% μια χρονιά πίσω.

Η αξιοσημείωτη ανάπτυξη της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και η επακόλουθη αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας είναι μια θετική εξέλιξη με σημαντικό οικονομικό όφελος για τη χώρα, καθώς η κρουαζιέρα συνεισφέρει ετησίως 1,1 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και υποστηρίζει περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τη Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA. Ο κλάδος καλωσορίζει αυτή την εξέλιξη και τη συνεχιζόμενη δυναμική, ωστόσο με υπευθυνότητα αναγνωρίζει ότι απαιτούνται αναπροσαρμογές για την εύρυθμη λειτουργία του και την αρμονική συνύπαρξη με την τοπική κοινωνία, αναφέρει στα «ΝΕΑ».

Η πρόταση Σχεδίου Δράσης

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η πρόταση Σχεδίου Δράσης της CLIA για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για τα επόμενα πέντε χρόνια, που ως βασικούς στόχους έχει να βοηθήσει τον τομέα της κρουαζιέρας να ανθήσει περαιτέρω στη χώρα. Μια πρόταση που θα θέσει η Μαρία Δεληγιάννη υπόψη τριών υπουργών (Χρ. Στυλιανίδη, Λίνα Μενδώνη, Ελενα Ράπτη) με τους οποίους θα έχει διαδοχικές συναντήσεις την προσεχή εβδομάδα.

Τι προβλέπεται

Το Σχέδιο Δράσης της CLIA βασίζεται σε πέντε πυλώνες:

  1. Επέκταση της τουριστικής σεζόν και ανάδειξη νέων προορισμών σε τοπικό επίπεδο καθώς και ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
  2. Δημιουργία λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη συστήματος και πολιτικής κατανομής θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) σε τοπικό επίπεδο για τον προσεκτικό σχεδιασμό των αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων.
  3. Ανάπτυξη πρακτικών βιώσιμου τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για σχέδια διαχείρισης προορισμών για τους δημοφιλείς προορισμούς
  4. Ανάπτυξη λύσεων παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης που θα συνεργάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται πάνω στα πλοία και παράλληλη υποστήριξη της παραγωγής και της προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων, στα οποία η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως ναυτικό έθνος.
  5. Την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των Ελλήνων για το ναυτικό επάγγελμα και τις ευκαιρίες απασχόλησης στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς και την ταυτόχρονη ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.

Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά