Black Friday σήμερα και οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ξεχυθεί στους δρόμους του διαδικτύου ή και τους παραδοσιακούς για να αποκτήσουν προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή καθώς οι επιχειρήσεις υπόσχονται εκπτώσεις που ξεπερνούν ακόμη και το 50%. Ανάμεσα στις προτιμήσεις των Ελλήνων κατά την περίοδο των «μαύρων» εκπτώσεων όπως έδειξε και πρόσφατη έρευνα είναι η ένδυση και η υπόδηση. Στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης προφανώς και δεν έχουμε το ύψος των ανατιμήσεων που βλέπουμε τα τελευταία δύο χρόνια στα τρόφιμα αλλά αυξήσεις υπάρχουν.

Σύμφωνα και με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ,στην κατηγορία των προϊόντων ένδυσης και υπόδησης ο ετήσιος πληθωρισμός ανήλθε στο 3,3% ενώ εάν δούμε την σωρευτική αύξηση από το 2021 όταν αρχίσαμε να χορεύουμε τον χορό του πληθωρισμού, οι τιμές είναι αυξημένες κατά 8,9%,καθόλου ευκαταφρόνητη αύξηση εάν σκεφθούμε συνάμα τις τεράστιες αυξήσεις που είχαν σημειωθεί στην ενέργεια και στη συνέχεια στα τρόφιμα που ακόμα μας ταλαιπωρούν με τις αυξήσεις εκεί να βρίσκονται μια ανάσα από διψήφιο επίπεδο.

Black Friday: Ευκαιρία για φριτέζα αέρος

Και μέσα σε αυτό το περιβάλλον τι πληρώνουν άραγε οι Έλληνες για την ένδυση και την υπόδηση τους σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες;

Ο πληθωρισμός του τζιν

Ο ΟΤ έψαξε και σύγκρινέ τις τιμές συγκεκριμένων ρούχων ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις και από ότι φαίνεται εκτός από τα τρόφιμα πληρώνουμε ακριβότερα και για να ντυθούμε. Πρώτο δείγμα το κλασικό τζιν της γνωστότερης ίσως εταιρείας παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα στοιχίζει 81,93€, όταν στην Ιταλία πωλείται στα 71,34€ δηλαδή κατά 14% φθηνότερα. Στην Ισπανία πάλι πωλείται προς 75,88€.Στην Λισσαβόνα πάλι κάποιος βρίσκει το ίδιο τζίν στα 60,54€ δηλαδή 35% φθηνότερα! Στην Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας πάλι πωλείται προς 72,88€,στη Ρήγα της Λετονίας προς 68,50€ ενώ στην Ολλανδία πωλείται στα 63,39€

Πιο τσιμπημένη τιμή θα βρει κάποιος μόνο στο Βερολίνο, στο Παρίσι και στις Βρυξέλλες.

Ο πληθωρισμός του μικρού μαύρου φορέματος

«Το μικρό μαύρο φόρεμα είναι το must κομμάτι που πρέπει να έχει μια γυναίκα στην ντουλάπα της» ,συμβουλεύουν οι ειδικοί της μόδας. Το δεύτερο προϊόν στο οποίο ο ΟΤ έκανε έρευνα αγοράς είναι το μαύρο φόρεμα της αλυσίδας ρούχων που έχει κατακλύσει τις γυναικείες ντουλάπες σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Στην Ελλάδα το συγκεκριμένο φόρεμα πωλείται προς 34,01€ ,όταν στην Ιταλία πωλείται προς 31,20€ και στη Ισπανία προς 32,21€. Στo Αμστερνταμ πάλι το βρίσκουμε προς 24,55€ ενώ στην Λισσαβόνα προς 25,79€ .Στην Λευκωσία πάλι στοιχίζει προς 36,11€ και στη Λουμπλιάνα της Σλοβενίας προς 36,22€.Σε αυτή τη περίπτωση μπορεί οι αποκλίσεις να είναι μικρές αλλά και σε αυτή τη περίπτωση η Ελλάδα έχει από τις υψηλότερες τιμές

Πάντως οι διαφορές των τιμών δεν είναι αμελητέες εάν σκεφθούμε και τις διαφορές των μισθών στις χώρες αυτές .Εάν συγκρίνουμε τους κατώτατους μισθούς η Ελλάδα έχει μισθό μικρότερο από χώρες όπως η Ισπανία,η Σλοβενία ,την Ολλανδία αλλά και την Ιταλία.

Για παράδειγμα όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα, ο κατώτατος μισθός στην Ολλανδία είναι υπερδιπλάσιος αυτού της Ελλάδας. Στην Ισπανία πάλι, ο κατώτατος μισθός βρίσκεται στα 1.250€ ,όταν στην Ελλάδα μαζί με τα «δώρα» υπολογίζεται σε 12μηνη βάση στα 910€. Στο ίδιο αποτέλεσμα καταλήγει και η σύγκριση του ελληνικού κατώτατου μισθού με αυτόν της Σλοβενίας καθώς ο κατώτατος μισθός εκεί έχει οριστεί στα 1.200€ περίπου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Λιμάνια |

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας

Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής