Ακόμα βαθύτερα θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι κάτοχοι τετράτροχων και δίτροχων από την αρχή του νέου έτους καθώς θα έχουμε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Την επικείμενη αύξηση επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «αναληφθείσα υποχρέωση που αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται».
Μαρινάκης: Ποσοστιαίες οι αυξήσεις των διοδίων τα επόμενα χρόνια
Το υπουργείο υποδομών και Μεταφορών, προαναγγέλλοντας το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, προεφοφλεί πως οι αυξήσεις θα είναι κάτω από το 12% και θα «απλωθούν» σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026.
Συνολικά θα έχουμε 7,6% αύξηση για το 2024, 2% για το 2025 και 2% το 2026 υποστήριξε ο Παύλος Μαρινάκης εξηγώντας πως «πρόκειται για μια ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση, που το υπουργείο διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά».
Οι νέες τιμές
Σύμφωνα με το MEGA, στους κεντρικούς οδικούς άξονες, οι νέες τιμές των διοδίων θα είναι:
- Αθήνα – Θεσσαλονίκη +2,40 €, 33,75 € (Από 31,35 €),
- Αθήνα – Ιωάννινα (Μέσω Γέφυρας Ρίου) +2,90 €, 41,15 € (Από 38,25 €),
- Αθήνα – Πάτρα +0,90 €, 12,70 € (Από 11,80 €),
- Αθήνα – Καλαμάτα +1,05 €, 15 € (από 13,95 €)
Το ιστορικό
Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι των μεγάλων οδικών αξόνων ζητούσαν από το τέλος του 2022 αυξήσεις 12% με βάση τις συμβάσεις του 2007 που είχαν σχετική ρήτρα πληθωρισμού. Τελικά, δέχθηκαν να μην εφαρμοστούν αυξήσεις εν όψει των εκλογών του 2023, αλλά μετά επανήλθαν, ενώ έθεσαν θέμα νέων αυξήσεων για το 2024 με βάση τις νέες ανατιμήσεις.
Βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023» ενώ «το Δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιούχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της κακοκαιρίας “Daniel”».
Ουσιαστικά η προσαύξηση ύψους 12% για το 2023 περνάει σταδιακά σε τρεις δόσεις έως το 2026.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής