Με ξεκάθαρη στρατηγική επικεντρωμένη στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, η Μέλισσα Κίκιζας συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.
Ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα, θα καταγράψει εφέτος αύξηση γύρω στο 10%, «χωρίς να είναι πληθωριστική», όπως ανέφερε ο CEO σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ενώ την ίδια στιγμή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η κερδοφορία παραμένει αλώβητη.
Μέλισσα Κίκιζας: Η ελληνοϊταλική μάχη της… μακαρονάδας και η υπεραξία του ελαιολάδου
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας από περίπου 119 εκατ. ευρώ πέρσι αναμένεται να ανέλθουν στα 130 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να προσμετρείται ο τζίρος της θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία.
Σύμφωνα με τον κο Κίκιζα «το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις».
Όσον αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, εκτιμάται πως θα παραμείνουν σταθερά συγκριτικά με το 2022. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4,4 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία περίπου στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Από την Αμερική έως την Αυστραλία και boost από τον Ατεντοκούμπο
Αναφερόμενος στις εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο καθετοποιημένο συγκρότημα μύλων και μακαρονοποιείου στη χώρα μας, ο κος Κίκιζας σημείωσε ότι εφέτος η Μέλισσα Κίκιζας τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία.
Στην Αυστραλία η ελληνική εταιρεία ζυμαρικών διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles. Οι κωδικοί που ταξιδεύουν στη μακρινή ήπειρο αφορούν τις σειρές pasta kids και τα νέα ζυμαρικά «boost» με έξτρα πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.
Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται – εκτός των άλλων retailers – με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως.
Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ από του χρόνου δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.
Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.
Προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική της εντός και εκτός συνόρων η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο αναπτυξιακό πλάνο 2019-2024, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Νωρίς για να αποτιμηθεί το «καρτελάκι»
Σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής», στην οποία η Μέλισσα Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες. Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact».
«Θα πέσει άμεσα ο πληθωρισμός»
«Κατανοώ την ανησυχία όλων για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω, δεν κάνει καλό σε κανένα. Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου –που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα τον κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%», τόνισε ερωτηθείς για το πότε θα μειωθούν οι τιμές.
Τέλος ως προς τις κυβερνητικές πιέσεις στη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στη στήριξη των καταναλωτών, επισήμανε: «Θεωρώ ότι σε αυτή την περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές.»
Latest News
Διατέθηκε το 15% της AustriaCard μέσω placement στα 6 ευρώ ανά μετοχή
Στο placement μπήκαν Έλληνες και ξένοι θεσμικοί αλλά και σημαντικός αριθμός family offices
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
ΤΙΤΑΝ: Στη λίστα των Financial Times «Europe’s Climate Leaders»
Ηγούνται των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Παπουτσάνης: Ενίσχυση 52% στα κέρδη - Με διψήφιους ρυθμούς «τρέχει» το ΑΡΚΑΔΙ
Για το σύνολο του έτους, εκτιμάται ενίσχυση του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2023, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Σαράντης: Από 13 Μαΐου η καταβολή του μερίσματος για τη χρήση 2023
Η καταβολή του μερίσματος θα ξεκινήσει την Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 από την πληρώτρια τράπεζα «EUROBANK S.A.».
Εκσυγχρονίζονται οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» - Στην Αθήνα το δεύτερο φθηνότερο εισιτήριο στην ΕΕ
Στο επίκεντρο νέες τεχνολογίες, προσβασιμότητα και «πράσινη» μετάβαση - Ποια είναι η νέα επιβατοκεντρική κατεύθυνση
Αυξάνει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Eurobank Equities
«Oι μετοχές ανταποκρίθηκαν εν μέρει στην ανοδική κίνηση των ομολόγων τους στην ΕΕ, αλλά εξακολουθούν να διαπραγματεύονται με discount >20%»
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Public: Υπηρεσία «Τα πάντα Άτοκα» στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού
Οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από τις άτοκες δόσεις σε φυσικά καταστήματα Public και στα 13 μεγαλύτερα «Public + home» αλλά και στο public.gr
Η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων εγκαινιάζει το πρόγραμμα «Digital School by Τράπεζα Χανίων»
Το πρόγραμμα αφορά τη δωρεά ψηφιακού εξοπλισμού για τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των ελληνικών σχολείων