Με ξεκάθαρη στρατηγική επικεντρωμένη στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, η Μέλισσα Κίκιζας συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.
Ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα, θα καταγράψει εφέτος αύξηση γύρω στο 10%, «χωρίς να είναι πληθωριστική», όπως ανέφερε ο CEO σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ενώ την ίδια στιγμή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η κερδοφορία παραμένει αλώβητη.
Μέλισσα Κίκιζας: Η ελληνοϊταλική μάχη της… μακαρονάδας και η υπεραξία του ελαιολάδου
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας από περίπου 119 εκατ. ευρώ πέρσι αναμένεται να ανέλθουν στα 130 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να προσμετρείται ο τζίρος της θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία.
Σύμφωνα με τον κο Κίκιζα «το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις».
Όσον αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, εκτιμάται πως θα παραμείνουν σταθερά συγκριτικά με το 2022. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4,4 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία περίπου στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Από την Αμερική έως την Αυστραλία και boost από τον Ατεντοκούμπο
Αναφερόμενος στις εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο καθετοποιημένο συγκρότημα μύλων και μακαρονοποιείου στη χώρα μας, ο κος Κίκιζας σημείωσε ότι εφέτος η Μέλισσα Κίκιζας τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία.
Στην Αυστραλία η ελληνική εταιρεία ζυμαρικών διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles. Οι κωδικοί που ταξιδεύουν στη μακρινή ήπειρο αφορούν τις σειρές pasta kids και τα νέα ζυμαρικά «boost» με έξτρα πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.
Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται – εκτός των άλλων retailers – με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως.
Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ από του χρόνου δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.
Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.
Προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική της εντός και εκτός συνόρων η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο αναπτυξιακό πλάνο 2019-2024, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Νωρίς για να αποτιμηθεί το «καρτελάκι»
Σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής», στην οποία η Μέλισσα Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες. Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact».
«Θα πέσει άμεσα ο πληθωρισμός»
«Κατανοώ την ανησυχία όλων για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω, δεν κάνει καλό σε κανένα. Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου –που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα τον κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%», τόνισε ερωτηθείς για το πότε θα μειωθούν οι τιμές.
Τέλος ως προς τις κυβερνητικές πιέσεις στη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στη στήριξη των καταναλωτών, επισήμανε: «Θεωρώ ότι σε αυτή την περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές.»
Latest News
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα
Σε επαφή με τράπεζα η Μουζάκης για το ομολογιακό έως 5 εκατ. ευρώ
Τη σχετική απόφαση ενέκρινε τον περασμένο Αύγουστο η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Μουζάκης
Βραβεία «Κούρος 2024»: Ποιες επιχειρήσεις τιμήθηκαν για τις επιδόσεις τους
Η Λέσχη Επιχειρηματικότητας τίμησε για 27η χρονιά την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας απονέμοντας τα βραβεία Κούρος 2024