Οι διπλάσιες πωλήσεις το 2022 δεν στάθηκαν αρκετές να διασφαλίσουν την επιβίωση της InstaShop στην ελληνική αγορά. Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της InstaShop για τη χρήση του 2022, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ, διπλάσιος συγκριτικά με το 2021 που ήταν 1,54 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα ωστόσο σημείωσε και διπλάσιες ζημιές. Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές 3,56 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 οι ζημιές μετά φόρων ήταν 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία quick commerce που ίδρυσαν το 2015 οι Γιάννης Τσιώρης και Ιωάννα Αγγελιδάκη και πέντε χρόνια αργότερα εξαγοράστηκε από τη γερμανική πολυεθνική Delivery Hero έναντι 360 εκατ. δολαρίων -μητρική και της efood- αφήνει πλέον πίσω της τα ένδοξα χρόνια της δραστηριοποίησής της στον τομέα του fast grocery delivery στο Ντουμπάι και ρίχνει αυλαία στην εγχώρια αγορά.

Instashop: Έκανε double στις πωλήσεις και στις ζημιές

Με έδρα στη Θεσσαλονίκη και δραστηριότητα τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και στην Αθήνα, συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Bazaar, Prasino Biomarket και Ergon House στην Αθήνα, καθώς και Ναταλί και Green Family στη Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον στη λιανική τροφίμων παρέχονται υπηρεσίες fast delivery σε έναν μεγάλο αριθμό μίνι μάρκετ, convenience stores, καταστημάτων με είδη για κατοικίδια, εξειδικευμένων καταστημάτων (φούρνους, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, ανθοπωλεία κ.α.), φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ και ηλεκτρονικών. Εκτός από την Ελλάδα, η εταιρεία έχει παρουσία σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ.

Ένα προαναγγελθέν τέλος;

Οι τίτλοι τέλους δεν αποτέλεσαν έκπληξη για την αγορά. Ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, ο ιδρυτής και CEO της InstaShop, Γιάννη Τσιώρη, να αποσυρθεί από το ρόλο του ως CEO, αρχής γενομένης της 17ης Νοεμβρίου 2023. Τη θέση του ανέλαβε ο Nikola Cabarkapa, ο οποίος έχει το ρόλο του COO της InstaShop και συνεργάζεται με την εταιρεία από το 2017.

Σε επιστολή της προς τα συνεργαζόμενα καταστήματα και σούπερ μάρκετ, αναφέρεται πως οι υπηρεσίες της εταιρείας θα σταματήσουν επίσημα στην Ελλάδα στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 και τα καταστήματα δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα στην πλατφόρμα.

Η απάντηση της InstaShop

Σε σχετική απαντητική της ανακοίνωση η εταιρεία αναφέρει:

«Πρόσφατα ανακοινώσαμε στους συνεργάτες μας ότι οι υπηρεσίες της InstaShop στην Ελλάδα θα διακοπούν οριστικά μέχρι το τέλος του χρόνου. Παρόλα αυτά,  επιθυμούμε να διευκρινιστεί ότι το tech hub το οποίο βρίσκεται στην Ελλάδα, παραμένει κρίσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της εταιρείας μας, συνεπώς θα παραμείνει πλήρως λειτουργικό και θα εξελιχθεί περαιτέρω, αποτελώντας κεντρικό κόμβο για πρωτοβουλίες καινοτομίας και στρατηγικής τεχνολογικής ανάπτυξης. Η απόφαση αυτή υπερτονίζει την εμπιστοσύνη μας στην υψηλά καταρτισμένη και ταλαντούχα τεχνολογική κοινότητα της Ελλάδας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, προτεραιότητα της InstaShop είναι να εφαρμόσει ακόμα πιο αποτελεσματικές διαδικασίες και να κινηθεί προς μία πιο ευέλικτη στρατηγική ως εταιρία στο σύνολό της. Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, ως μέλος της Delivery Hero, αξιολογούμε και ενισχύουμε συνεχώς τις οργανωτικές μας υποδομές προκειμένου μακροπρόθεσμα να επιτύχουμε τις φιλοδοξίες μας και να γίνουμε μια κερδοφόρα και βιώσιμη επιχείρηση.

Η κύρια προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή είναι να φροντίσουμε τους εργαζομένους που επηρεάζονται από την απόφαση αυτή. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συναδέλφους μας για τον χρόνο και την προσπάθειά τους.»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις