Νέα άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καταγράφει ο σύνθετος δείκτης του οίκου αναλύσεων Drewry λόγω της αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα, που οφείλεται στις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που πλέον στην περιοχή. Την ίδια στιγμή η μία μετά την άλλη ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοινώνουν προσαυξήσεις στο κόστος μεταφοράς των containers που φτάνουν μέχρι τα 2.000 δολ το «κουτί».

Ειδικότερα ο World Container Index του Drewry αυξήθηκε κατά 9% στα 1.661 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (feu) αυτή την εβδομάδα και είναι τώρα 17% υψηλότερος από τις μέσες τιμές του 2019 (προ πανδημίας) των 1.420 δολαρίων. Πάντως παραμένει κατά 22% χαμηλότερος σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

Επιθέσεις Χούθι: Στα ύψη οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων

Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το τρέχον έτος είναι 1.674 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 feu, δηλαδή 998 δολάρια χαμηλότερα από τη μέση τιμή 10ετίας των 2672 δολαρίων (η οποία διογκώθηκε από την εξαιρετική περίοδο Covid 2020-22).

Οι ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη προς Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 16% στα 1.667 δολάρια ανά feu, ενώ ακολούθησαν οι ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη προς Γένοβα, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 15% στα 1.956 δολάρια ανά 40ft box. Ομοίως, οι τιμές στη Σαγκάη προς Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 8% στα 3.074 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft και οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες, το Ρότερνταμ προς τη Σαγκάη και το Λος Άντζελες προς τη Σαγκάη αυξήθηκαν κατά 6% στα 2.100 δολάρια, 3% στα 466 δολάρια και 1% στα 774 δολάρια ανά feu αντίστοιχα. Ο Drewry αναμένει ότι οι τιμές spot Ανατολής-Δύσης θα αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες, λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα/Σουέζ.

Υπέρογκες προσαυξήσεις

Στο μεταξύ με ανακοίνωση της η MSC ανακοίνωσε σημαντικές προσαυξήσεις ανά container «λόγω του αυξημένου κινδύνου κατά τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα» και το γεγονότος ότι «αναγκαστήκαμε να επαναδρομολογήσουμε τα πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Αυτό θα επηρεάσει την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας μας, έχοντας άμεσο αντίκτυπο στο κόστος μας λόγω των πρόσθετων πλοίων που απαιτούνται για τη διατήρηση του χρονοδιαγράμματος και της έλλειψης εξοπλισμού».

Για να διατηρήσουμε το συνεχές επίπεδο των υπηρεσιών μας, από τις 20 Ιανουαρίου 2024 θα εφαρμόσουμε μια επιβάρυνση λειτουργίας έκτακτης ανάγκης (EOS) ύψους 1200 δολ/20 teu , 1500 δολ/40 feu και 2000 δολ για μονάδες ψυγείου στις γραμμές από Wmed, Adriatic, Nwc & Scanbaltic To Usa, Canada & Mexico All Ports.

Επίσης η MSC πρόκειται να αυξήσει από την 1η Ιανουαρίου την τιμή αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ευρώπη στην Ασία 1.000 δολάρια ανά μονάδα ισοδύναμου σαράντα ποδιών (feu) με την εισαγωγή μιας χρέωσης προσαρμογής έκτακτης ανάγκης (CAC).

Ομοίως, η CMA CGM επιδιώκει να χρεώσει 2.700 δολάρια ανά feu για να καλύψει το κόστος φόρτωσης ή εκφόρτωσης σε λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας. Η γαλλική ναυτιλιακή δήλωσε ότι η ανακατεύθυνση των πλοίων μακριά από δυνητικά επικίνδυνες περιοχές ήταν “ένα απαραίτητο βήμα που έχει κόστος”.

Η γερμανική Hapag-Lloyd ανακοίνωσε μια πρόσθετη επιβάρυνση ανάκτησης λειτουργικών δαπανών (Operational Recovery Surcharge – OCR) ύψους 1.000 δολαρίων ανά feu μεταξύ της Ευρώπης και του Κόλπου της Μέσης Ανατολής.

Να σημειωθεί τέλος ότι περισσότερα από 170 πλοία είχαν εκτραπεί από την Ερυθρά Θάλασσα για να κάνουν τον γύρο της Αφρικής μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την ψηφιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων Flexport.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης