Αλλάζει την εικόνα των λιμανιών το πρόγραμμα MOSES που προωθεί αυτοματισμούς, ψηφιακές λύσεις και «έξυπνες» πλατφόρμες, σε δύο βασικούς άξονες σε σχέση με τη λειτουργία των λιμένων.
Το πρόγραμμα MOSES εστιάζει στην αυτοματοποίηση της προσέγγισης λιμένων, των ελιγμών και του ελλιμενισμού μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε μεγάλα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων. Αυτός ο αυτοματισμός πραγματοποιείται από ένα αυτόνομο σμήνος ρυμουλκών που συνεργάζεται με ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πρόσδεσης (βασισμένο σε κενό, χωρίς σχοινί) στην ακτή.
Το σύστημα εμπορίας ρύπων αφορά μόνο το 7% των εκπομπών της ναυτιλίας
Τα πλεονεκτήματα του προγράμματος ανέλυσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων κ. Παύλος Ξηραδάκης στο Συνέδριο «Paving the way towards the future of Short Sea Shipping», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στον Πειραιά. Επίσης αναφέρθηκε στην καθοριστική συμβολή της Ένωσης στην ανάπτυξη του Προγράμματος σε αγαστή συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Να σημειωθεί ότι η Ένωση έχει συμβάλει σε διάφορες πτυχές υλοποίησης στο έργο MOSES αξιοποιώντας την εμπειρία των μελών της και την άμεση ανατροφοδότηση από αυτά.
Το MOSES, με συμμετοχή ερευνητικών ιδρυμάτων και πανεπιστημίων, όπως το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, εμπειρογνωμόνων ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας (SEABILITY και CIRCLE), παρόχων τεχνολογικών πλατφορμών, ρυθμιστικών οργανισμών (DNVGL) και ενδιαφερόμενων φορέων και τελικών χρηστών, στοχεύει στην ενίσχυση του ρόλου των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων (SSS) στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού εμπορευματοκιβωτίων, αναπτύσσοντας καινοτόμες τεχνολογίες και διαδικασίες που βασίζονται στον αυτοματισμό και τις «έξυπνες» πλατφόρμες.
Το ερευνητικό πρόγραμμα MOSES, ήταν τριετούς διάρκειας χρηματοδοτούμενο από το Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους 8 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2023.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ