
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και ΗΠΑ αυξάνονται λόγω της μειωμένης χωρητικότητας που προκαλείται από τις συνεχιζόμενες απειλές για τα φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η τιμή spot για την αποστολή εμπορευμάτων σε ένα κοντέινερ 40 ποδιών από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη ξεπερνά τώρα τα 4.000 δολάρια, μια τιμή αυξημένη κατά 173% σε σχέση με την περίοδο πριν από τις εκτροπές των δρομολογίων στα μέσα Δεκεμβρίου, μετά τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως αναφέρει σε δημοσίευσή της η Freightos.com, μια πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών φορτίου.
Ναυτιλία: Δεκαοκτώ εταιρείες αποφεύγουν ήδη την Ερυθρά Θάλασσα
Το κόστος για τα αγαθά από την Ασία προς τη Μεσόγειο αυξήθηκε στα 5.175 δολάρια, σύμφωνα με την Freightos, που επισημαίνει ότι ορισμένες ναυτιλιακές έχουν ανακοινώσει τιμές άνω των 6.000 δολαρίων για αυτή τη διαδρομή από τα μέσα Ιανουαρίου. Οι τιμές για αποστολές από την Ασία στην Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής έχουν αυξηθεί κατά 55%, στα 3.900 δολάρια, για ένα κοντέινερ 40 ποδιών.
Οι υπηρεσίες από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο κοστίζουν και αμφότερες περισσότερο από το διπλάσιο του κόστους που είχαν τον Ιανουάριο του 2019, αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω από το ύψος – ρεκόρ που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ο Judah Levine, επικεφαλής ερευνών στη Freightos.
Η εκτίναξη των τιμών είναι μέρος των επιπτώσεων από την επιβράδυνση της κυκλοφορίας στη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία μειώθηκε κατά περισσότερο από 25% τις τελευταίες ημέρες, καθώς τα πλοία ακολουθούν μακρύτερες διαδρομές για να αποφύγουν πυραυλικές επιθέσεις από τους μαχητές Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν. Οι Χούθι έχουν δηλώσει ότι θα καταδιώκουν κάθε σκάφος που έχει σχέση με το Ισραήλ, αν και πολλές από τις επιθέσεις που έχουν εκδηλωθεί είναι και σε πλοία εκτός ισραηλινών συμφερόντων.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές τους όταν αυξάνεται η χωρητικότητα και προσθέτουν επιπλέον χρεώσεις για τον πρόσθετο χρόνο που απαιτείται για την παράδοση των εμπορευμάτων και σε περιόδους με μεγαλύτερη κίνηση από το κανονικό του έτους.

Φόβοι για ευρύτερη ανάφλεξη μετά την έκρηξη στο Ιράν
Εν τω μεταξύ, οι εκρήξεις κοντά στον τάφο του Ιρανού διοικητή Κασέμ Σουλεϊμανί, που οδήγησαν στον θάνατο πάνω από 100 ανθρώπους, απειλούν να διευρύνουν τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή, με την Τεχεράνη να δηλώνει ότι οι επιθέσεις έγιναν για να τιμωρήσουν τη στάση της εναντίον του Ισραήλ, αν και οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι τόσοι οι ίδιες ότι και το Ισραήλ δεν έχουν σχέση με την επίθεση.
So far, 103 civilians have been killed and more than 141 injured in the terror attack. Iran is bleeding..
Prayers from Pakistan 💔#Iran#BreakingNews pic.twitter.com/ihLFehUsEC— ~زہراء~ (@ghadiri72) January 3, 2024
«Αυτό δεν συμβαίνει πλέον ούτε κατά τη διάρκεια της ηρεμίας των εορτών – η ζήτηση μπορεί να αυξάνεται καθώς οι αποστολείς αρχίζουν να αυξάνουν τους όγκους για να καλύψουν μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης και προετοιμάζονται για τις διακοπές της κινεζικής Πρωτοχρονιάς στις αρχές Φεβρουαρίου», δήλωσε ο Levine.
Τις 10 ημέρες έως τις 2 Ιανουαρίου, ο αριθμός των διελεύσεων από το Σουέζ μειώθηκε κατά 28% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη από την πλατφόρμα PortWatch του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Αυτό σημαίνει 3,1% του παγκόσμιου εμπορίου που εκτρέπεται μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Το ΔΝΤ χαρακτήρισε την Ερυθρά Θάλασσα «συστημικά σημαντική» ναυτιλιακή λωρίδα που διαχειρίζεται περισσότερες από 19.000 διελεύσεις πλοίων ετησίως. Μειωμένη κίνηση έχει παρατηρηθεί από τις 16 Δεκεμβρίου.
Τιμές spot
Για τους ιδιοκτήτες φορτίου που βλέπουν το κόστος ναύλων τους να αυξάνεται, ο κίνδυνος είναι ότι οι τιμές spot θα παραμείνουν υψηλές και θα τους αφήσουν με λιγότερη μόχλευση όταν διαπραγματεύονται τις τιμές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, τα οποία συνήθως λαμβάνουν χώρα μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου. Οι περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές κινούνται με τιμές που ορίζονται σε αυτές τις συμβάσεις.
Οι αγορές πετρελαιοφόρων κινούνται επίσης ανοδικά, σύμφωνα με τον ναυλομεσίτη Braemar σε μια έκθεση έρευνας, κυρίως για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα όπως βενζίνη και ντίζελ. Οι τιμές για πλοία που μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα από τη Μεσόγειο στην Ιαπωνία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν αυξηθεί από περίπου 8.000 δολάρια την ημέρα στις αρχές Δεκεμβρίου, σε 26.000 δολάρια αυτήν την εβδομάδα.
«Οποιαδήποτε διαδρομή που περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα είναι κόκκινη», είπαν οι αναλυτές της Braemar.


Latest News

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing