Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφορά ενός container από την Ασία στον Πειραιά το τελευταίο διάστημα λόγω της έκρυθμης κατάστασης που δημιουργεί στην Ερυθρά Θάλασσα η επιθετική δραστηριότητα των ανταρτών Χούθι.
Τα πυρά των Χούθι πλήττουν και τον Πειραιά που χάνει φορτία, παράλληλα με τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να καταβάλλουν υψηλό τίμημα για τα προϊόντα που περιμένουν από την Ασία, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν σε ποσοστό σχεδόν 90% την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και χαράσσουν ρότα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση βάζει φωτιά στα κόστη [γράφημα]
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοεί τα λιμάνια της Δυτικής (Αλγεσίρας, Βαλένθιας) και Βορείου Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Βρετανία) αλλά και του Μαρόκου (Ταγγέρη), σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ.
Η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.
Τα 5 εκατ. «κουτιά» θα πρέπει να τα ξεχάσουμε, ιδιαίτερα εάν η κρίση συνεχισθεί, καθώς ο Πειραιάς θα χάσει από τη μεταφόρτωση και θα πρέπει να στραφεί σε νέες αγορές όπως την Βόρεια και Νότια Αμερική και Αφρική για να διατηρήσει φορτία, αναφέρει στον ot.gr άνθρωπος που έχει πολύ καλή εικόνα του λιμανιού.
Η κρίση στην Ερυθρά
Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ ενώ ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ έχει μικρότερο πρόβλημα καθώς ένα μέρος του φορτίου του είναι τοπικό και εξυπηρετείται κυρίως από την MSC η οποία συνεχίζει να «φτάνει» μέχρι τον Πειραιά, έστω και με καθυστερήσεις λόγω του περίπλου της Αφρικής.
Ως ένα μικρότερο βαθμό θα επηρεασθεί, λόγω του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ως διαμετακομιστικού κέντρου προς τα Βαλκάνια και τη Κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν θα δέχεται κάποια φορτία που θα φτάνουν σε αυτές τις περιοχές μέσω τραίνων από τη Βόρειο Ευρώπη
Πάντως η κρίση στην Ερυθρά δεν φαίνεται να «πρόλαβε» να «γκριζάρει» την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά, για την χρήση 2023 καθώς, οι εκτροπές των πλοίων ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε κατά 2% περίπου καθώς οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ κατέγραψαν μια αύξηση περί το 5% ενώ ο προβλήτας Ι κατέγραψε μείωση.
Με τα αποτελέσματα αυτά ο Πειραιάς διατηρεί το 2023 την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, αναφέρουν κύκλοι του λιμανιού. Το 2022 ο Πειραιάς είχε διακινήσει κάτι λίγο πάνω από 5 εκατ. Teu.
Latest News
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Σταματάει η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ - Κατ΄ αρχήν συμφωνία με την εργοδοσία
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εδώ και σχεδόν μισό αιώνα απεργία λιμενεργατών στις ΗΠΑ
Η ουρά πλοίων μεγαλώνει στις ακτές των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες απεργούν για τρίτη μέρα
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες
Μώραλης: «Τουριστικός προορισμός ο Πειραιάς» - Τα projects Dimand και Μήτση
Σε εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά ως σύγχρονου τουριστικού προορισμού
Πώς η απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ πλήττει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Γιατί μια μεγαλύτερης διάρκειας απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ μπορεί α αποδειχθεί «εξουθενωτική» για ολόκληρο τον κλάδο
Ιστορική απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ - Παγκόσμια ανησυχία για τις αλυσίδες εφοδιασμού
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν στο Τέξας προχώρησαν σε απεργία νωρίς την Τρίτη απαιτώντας καλύτερους μισθούς και αυτοματοποίηση