Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφορά ενός container από την Ασία στον Πειραιά το τελευταίο διάστημα λόγω της έκρυθμης κατάστασης που δημιουργεί στην Ερυθρά Θάλασσα η επιθετική δραστηριότητα των ανταρτών Χούθι.

Τα πυρά των Χούθι πλήττουν και τον Πειραιά που χάνει φορτία, παράλληλα με τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να καταβάλλουν υψηλό τίμημα για τα προϊόντα που περιμένουν από την Ασία, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν σε ποσοστό σχεδόν 90% την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και χαράσσουν ρότα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση βάζει φωτιά στα κόστη [γράφημα]

Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοεί τα λιμάνια της Δυτικής (Αλγεσίρας, Βαλένθιας) και Βορείου Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Βρετανία) αλλά και του Μαρόκου (Ταγγέρη), σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ.

Η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.

Τα 5 εκατ. «κουτιά» θα πρέπει να τα ξεχάσουμε, ιδιαίτερα εάν η κρίση συνεχισθεί, καθώς ο Πειραιάς θα χάσει από τη μεταφόρτωση  και θα πρέπει να στραφεί σε νέες αγορές όπως την Βόρεια και Νότια Αμερική και Αφρική για να διατηρήσει φορτία, αναφέρει στον ot.gr άνθρωπος που έχει πολύ καλή εικόνα του λιμανιού.

Η κρίση στην Ερυθρά

Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ ενώ ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ έχει μικρότερο πρόβλημα καθώς ένα μέρος του φορτίου του είναι τοπικό και εξυπηρετείται κυρίως από την MSC η οποία συνεχίζει να «φτάνει» μέχρι τον Πειραιά, έστω και με καθυστερήσεις λόγω του περίπλου της Αφρικής.

Ως ένα μικρότερο βαθμό θα επηρεασθεί, λόγω του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ως διαμετακομιστικού κέντρου προς τα Βαλκάνια και τη Κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν θα δέχεται κάποια φορτία που θα φτάνουν σε αυτές τις περιοχές μέσω τραίνων από τη Βόρειο Ευρώπη

Πάντως η κρίση στην Ερυθρά δεν φαίνεται να «πρόλαβε» να «γκριζάρει» την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά, για την χρήση 2023 καθώς, οι εκτροπές των πλοίων ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε κατά 2% περίπου καθώς οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ κατέγραψαν μια αύξηση περί το 5% ενώ ο προβλήτας Ι κατέγραψε μείωση.

Με τα αποτελέσματα αυτά ο Πειραιάς διατηρεί το 2023 την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, αναφέρουν κύκλοι του λιμανιού. Το 2022 ο Πειραιάς είχε διακινήσει κάτι λίγο πάνω από 5 εκατ. Teu.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα