Η κινεζική πρωτοχρονιά επηρεάζει την αγορά χύδην ξηρού φορτίου η οποία ξεκίνησε το νέο έτος με αρνητικό πρόσημο. Η διόρθωση της αγοράς μετά το ράλι σχεδόν 40 ημερών (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2023) είναι μια πραγματικότητα και φαίνεται να εντείνεται καθώς πλησιάζουμε στο κινεζικό νέο έτος, αναφέρει η Xclusiv.

Μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες του 2024, ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) έχει χάσει σχεδόν 31%, σε σύγκριση με τις απώλειες 18% που σημείωσε τις δύο τελευταίες εβδομάδες του 2023. Τα πλοία Capesize είδαν τη μέση τιμή χρονοναύλωσης πέντε δρομολογίων (T/C) να πέφτει στα 18.015 δολάρια ανά ημέρα, περίπου 38% χαμηλότερα από ό,τι στο τέλος του 2023.

Ναυτιλία: Οι δύο όψεις της αγοράς χύδην φορτίου

Στο μεταξύ, οι τιμές T/C πέντε δρομολογίων Panamax και οι τιμές T/C επτά δρομολογίων Handysize έχουν μειωθεί κατά περίπου 24% τις δύο πρώτες εβδομάδες του 2024, φθάνοντας τα 12.693 και 11.089 δολάρια ανά ημέρα, αντίστοιχα. Τα πλοία Supramax παρουσίασαν τη μικρότερη πτώση των ναύλων στην αρχή του έτους, με μείωση 17%, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος των 10 T/C να διαμορφωθεί στα 11.967 δολάρια ανά ημέρα.

Αυτή η διόρθωση των ναύλων σίγουρα δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας ή ένδειξη “κακής αγοράς”, καθώς η έντονη μεταβλητότητα έχει γίνει κανόνας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τονίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος. Φυσικά, η εποχικότητα και η δημιουργία αποθεμάτων εμπορευμάτων ενόψει των διακοπών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς (10 Φεβρουαρίου 2024 έως 17 Φεβρουαρίου 2024) έχουν επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.

Η Κίνα, έχοντας εξέλθει από την πανδημία COVID-19, επιδιώκει ενεργά την επιστροφή στα προ της πανδημίας επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με τα επίσημα τελωνειακά στοιχεία, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας εκτοξεύθηκαν κατά ένα αξιοσημείωτο ποσοστό 61,8%, φθάνοντας σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα το 2023. Πέρυσι οι εισαγωγές ανήλθαν σε 474,42 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ και υπερβαίνοντας τις αρχικές προβλέψεις για 470 εκατομμύρια τόνους για ολόκληρο το έτος κατά περίπου 5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους.

Επιπλέον, οι εισαγωγές άνθρακα τον περασμένο μήνα σημείωσαν μηνιαίο ρεκόρ όλων των εποχών με 47,3 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 8,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο.

Πού αποδίδεται η αύξηση των εισαγωγών

Αυτή η αύξηση των εισαγωγών μπορεί να αποδοθεί σε ένα κύμα ψύχους-ρεκόρ που κατέλαβε διάφορες περιοχές της χώρας, αυξάνοντας τη ζήτηση άνθρακα. Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας ανέκαμψαν κατά 10,3% σε μηνιαία βάση στα 11,44 εκατ. β/ημέρα τον Δεκέμβριο του 2023 από χαμηλό τεσσάρων μηνών τον Νοέμβριο, ενώ οι εξαγωγές πετρελαιοειδών υποχώρησαν σε χαμηλό έξι μηνών στα 4,64 εκατ. εκατ. τόνους εν μέσω αυστηρών εξαγωγικών δικαιωμάτων.

Η αύξηση των εισαγωγών αργού σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα ήταν εντός των προσδοκιών, καθώς τα ανεξάρτητα διυλιστήρια επρόκειτο να φέρουν περισσότερα βαρέλια μόλις διατεθούν οι νέες ποσοστώσεις εισαγωγής. Οι εξαγωγές πετρελαιοειδών μειώθηκαν κατά 39,7% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, αλλά ώθησαν τη συνολική εκροή το 2023 να αυξηθεί κατά 16,7% σε σχέση με πέρυσι σε 62,69 εκατ. εκατ. τόνους.

Η αύξηση κατά 80,3% σε ετήσια βάση των εισαγωγών πετρελαιοειδών, η οποία ήταν ισχυρότερη από τις εξαγωγές, οδήγησε τις καθαρές εξαγωγές πετρελαιοειδών της Κίνας να μειωθούν κατά 45% σε 14,99 εκατ. τόνους το 2023. Τον Δεκέμβριο, η Κίνα εισήγαγε 4,76 εκατ. εκατ. τόνους πετρελαιοειδών, σημειώνοντας άνοδο 45,2% σε ετήσια βάση και αύξηση 14,5% σε σχέση με τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία