Ενώ η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου ακολουθεί πτωτική ρότα, την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών κορυφώνεται, όπως και για την αγορά μεμονωμένων πλοίων.
Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο
Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), βρέθηκε για δεύτερη μέρα χθες κάτω από τις 1.000 μονάδες. Οσο οι τιμές χάλυβα παραμένουν χαμηλά λόγω της ισχνής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, τόσο η αγορά θα είναι αδύνατη, σύμφωνα με αναλυτές και χρηματιστές.
Ο BDI υποχώρησε κατά 4,8% την Τετάρτη, στις 994 μονάδες, και χθες έχασε μία ακόμη, πέφτοντας στις 993, ακολουθώντας μια συνεχή καθοδική πορεία από το υψηλό των 1.233 μονάδων στις 6 Ιουνίου. Η τελευταία φορά που ο BDI έπεσε κάτω από τις 1.000 μονάδες ήταν στις 5 Ιουνίου, όταν διολίσθησε κατά 7,6%, στις 939 μονάδες.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αδύναμες αγορές χάλυβα που μειώνουν τη ζήτηση σε σιδηρομετάλλευμα και η πτώση του εμπορίου άνθρακα πιέζουν τη ναυλαγορά.
Η κίνηση αναμένεται να είναι καθοδική και το επόμενο διάστημα, αν ληφθούν υπόψη τα προθεσμιακά συμβόλαια που έχουν διολισθήσει κάτω από τα 15.000 δολάρια ανά ημέρα για τον Ιούλιο. Η υστέρηση της οικονομίας της Κίνας είναι ο κύριος ένοχος για τις χαμηλότερες τιμές χάλυβα που έχουν πλήξει την κερδοφορία των χαλυβουργείων της Κίνας, αναφέρει το «TradeWinds». Αυτό επιδρά αρνητικά στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος.
Οι χαλυβουργίες της Κίνας έχουν αυξήσει την παραγωγή από τα μέσα Ιουνίου, αλλά οι χαμηλότερες ποσότητες χάλυβα από άλλες χώρες έχουν κρατήσει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, δήλωσε ο Jeffrey Landsberg, πρόεδρος της Commodore Research.
Στο μεταξύ, αν και η πίεση στους ναύλους αυξάνεται, το ενδιαφέρον για μετοχές εισηγμένων εταιρειών που διαχειρίζονται στόλους με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παραμένει έντονο.
Η Costamare
Χθες έγινε γνωστό ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Costamare κ. Κωστής Κωνσταντακόπουλος απέκτησε το 5,1% των μετοχών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Seanergy Maritime Holdings και ελέγχει έναν στόλο από 16 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Με την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Seanergy που είναι περίπου 4,95 δολάρια, το ποσοστό αξίζει λίγο πάνω από 5 εκατ. δολάρια.
Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δεν είναι νέος «παίκτης» στον κλάδο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αφού η Costamare εκτός από τα 71 containerships (524.000 TEU) ελέγχει και έναν στόλο από 43 πλοία χύδην ξηρού φορτίου (2.369.000 DWT), τα οποία απέκτησε σταδιακά τα τελευταία δύο χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο απέκτησαν συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία με πλοία χύδην ξηρού φορτίου. Η Danaos Corp με στόλο containers και η Castor Maritime με στόλο bulkers και containers απέκτησαν αντίστοιχα το 16,7% και 14,99% στην Eagle Bulk, με έναν στόλο 52 bulk carriers ultramax και supramax, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας έλαβε μέτρα ώστε καμία εταιρεία να μην μπορεί να αποκτήσει πάνω από το 15% των μετοχών της στο μέλλον.
Η επένδυση στα bulkers είναι μια νέα τάση στον ναυτιλιακό κλάδο καθώς πολλοί αναμένουν άνοδο της ναυλαγοράς στον συγκεκριμένο τομέα τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ και το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σύνηθες στη ναυτιλία τα κέρδη που αποκτώνται από έναν κλάδο να επενδύονται σε έναν άλλο που έχει μείνει πίσω.
Γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα bulkers, με αποτέλεσμα η αγορά bulkers από δεύτερο χέρι να «πάρει φωτιά», καθώς μάλιστα και οι αξίες των πλοίων, καθόσον η αγορά ήταν καθοδική, άρχισαν να μειώνονται. Οπως αναφέρει ο διεθνής ναυτιλιακός Τύπος, τα ελληνικά συμφέροντα που έχουν κερδίσει πολλά σε άλλους τύπους πλοίων τα τελευταία χρόνια πιστεύεται ότι έχουν μαζέψει την πλειονότητα των πλοίων που προσφέρονται προς πώληση στην αγορά τον τελευταίο καιρό.
Πηγή: in.gr
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία