
Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα δημιουργούν τώρα τις προϋποθέσεις για να αυξηθεί το κόστος της μεταφοράς εμπορευμάτων και από τον αέρα (air cargo). Οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι αντίστοιχες αυξήσεις στα ναύλα (90%+) που καταγράφονται στις αποστολές εμπορευμάτων από το βασικό αυτό θαλάσσιο κόμβο κι από εκεί δια μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, έχουν προβληματίσει σοβαρά πολλές εταιρείες. Αυτές στρέφονται τώρα στους αερομεταφορείς για να αποστείλουν προϊόντα ή εξαρτήματα προϊόντων -κυρίως από την Ασία προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Οι μεταφορές εμπορευμάτων από τον αέρα κοστίζουν πιο πολύ από αυτές δια θαλάσσης και δεν συμφέρουν για ογκώδη αντικείμενα ή για αντικείμενα με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Όμως τώρα το air cargo γίνεται πιο ελκυστική επιλογή για προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας αλλά και για εξαρτήματα που παράγονται στο ένα μέρος του κόσμου και αποστέλλονται στην άλλη άκρη του πλανήτη για συναρμολόγηση -με στόχο να μείνουν ανοικτές γραμμής παραγωγής. Τέτοια προϊόντα μπορεί να είναι μεταξύ άλλων από ηλεκτρονικά ευρείας κατανάλωσης μέχρι εξειδικευμένα ηλεκτρονικά ή άλλα εξαρτήματα για αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ακόμη πιο μακριά για τις μεταφορές – Πώς αλλάζει ο ανεφοδιασμός των πλοίων
Η ανάγκη να φτάσουν γρήγορα μικρότερου όγκου και μεγάλης αξίας προϊόντα σε καταναλωτές και εργοστάσια έρχεται να προστεθεί στην αυξημένη κίνηση που παρουσιάζεται αυτό το διάστημα στις αποστολές πάσης φύσεως προϊόντων μέσω air cargo, επειδή πλησιάζει η κινεζική πρωτοχρονιά και όλοι θέλουν να στείλουν και να παραλάβουν δώρα.
Αυξάνονται οι τιμές Air Cargo
Όλα αυτά δημιουργούν αυξητικές τάσεις στις τιμές των αερομεταφορών προϊόντων οι οποίες αναμένεται να είναι πιο έντονες μέσα στις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες, όπως εκτιμούν στελέχη του κλάδου.
Σύμφωνα με την εταιρεία Xeneta που ειδικεύεται στην παρακολούθηση τιμών μεταφοράς προϊόντων ειδικά από αέρα και θάλασσα, η βασική τιμή αεροπορικής μεταφοράς εμπορευμάτων (general air cargo spot rate) από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ διαμορφωνόταν το Δεκέμβριο στα 2,42 δολάρια ΗΠΑ ανά κιλό, αυξημένη κατά 21% σε χρονικό ορίζοντα μηνός. Οι αντίστοιχες τιμές από την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ασία προς την Ευρώπη αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 9%, στα 4,49 δολάρια και στα 2,91 δολάρια ανά κιλό αντίστοιχα. Οι τιμές αυτές δημοσιοποιήθηκαν σε έκθεση της εταιρείας στις 5 Ιανουαρίου, πριν να αρχίσει να εκδηλώνεται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αεροπορικές μεταφορές λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι εβδομαδιαία στοιχεία για το Δεκέμβριο δείχνουν πως η παγκόσμια μέση τιμή για μεταφορά προϊόντων από τον αέρα (global average air cargo spot rate) έφτασε στο υψηλό των 2,60 δολαρίων παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6% από το Νοέμβριο. Αυτό οφείλεται σε αύξηση της ζήτησης κατά 9% σε ετήσια βάση. Το Δεκέμβριο πάντως, η γενική τιμή spot για αερομεταφορές προϊόντων (general air cargo spot rate) είχαν υποχωρήσει σε ετήσια βάση κατά 18%, δείχνουν τα ίδια στοιχεία. Από τότε οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ενταθεί και είναι σχεδόν καθημερινές.

Μέσω αέρος το 1% της παγκόσμιας διακίνησης προϊόντων
Μέσω αέρος εκτιμάται ότι πραγματοποιείται περίπου το 1% του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) που παρουσίασε το Reuters. Τώρα το ενδιαφέρον αυξάνεται κι άλλο.
Πλέον περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες φέρονται να επιδιώκουν να αποστείλουν αεροπορικώς προϊόντα τους τις επόμενες εβδομάδες. Αυτό συμβαίνει καθώς οι επιθέσεις στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα τους αναγκάζουν να βρουν εναλλακτικές διαδρομές, σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο το οποίο επικαλείται πηγές από εταιρείες logistics. Πρόκειται για νέα προοπτική ανάκαμψης του κλάδου μετά το πάγωμα της ζήτησης που είχε καταγραφεί λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας μετά την πανδημία.
Την ώρα που το γεωπολιτικό περιβάλλον και οι ανοδικές πιέσεις στο κόστους ζωής συνεχίζουν να παρουσιάζουν σημαντικά εμπόδια για το παγκόσμιο εμπόριο, η προβλεψιμότητα των μεταφορών φορτίων από τον αέρα σημαίνει ότι ο κλάδος θα επωφεληθεί από μια κλιμάκωση της διεθνούς αναταραχής παρά το γεγονός ότι παράγει μόνο μέτρια αύξηση σε όγκους, λένε τώρα στελέχη της Xeneta. Οι πελάτες των αεροπορικών με τον τρόπο αυτό μπορούν μεταξύ άλλων να προβλέψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια το κόστος μεταφοράς για τα προϊόντα που πωλούν, αναφέρεται στην έκθεση της ειδικής εταιρείας ναύλων.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια