Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων στις θαλάσσιες μεταφορές, θα αυξηθούν περαιτέρω μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, πριν αρχίσει η αποκλιμάκωση τους, μετά το νέο Κινεζικό έτος (10 Φεβρουαρίου), εκτιμά η Xeneta.

Η πρόβλεψή της βασίζεται σε τιμές που έχουν ήδη ληφθεί από πελάτες της για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου αλλά και από την επιχειρηματικές επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την περίοδο, μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.

Ερυθρά Θάλασσα: Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα για μεταφορά καυσίμων

Από την Άπω Ανατολή έως τη Μεσόγειο, οι μέσες βραχυπρόθεσμες τιμές της αγοράς πρόκειται να αυξηθούν κατά 11% έως τις 2 Φεβρουαρίου και να διαμορφωθούν στα 6.507 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 243% από την κλιμάκωση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στα μέσα Δεκεμβρίου.

Οι τιμές από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% έως τις 2 Φεβρουαρίου, με μέσο όρο αγοράς 5106 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 235% από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Η μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων είναι από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Σε αυτό το εμπόριο, τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία υποδηλώνουν αύξηση 17% έως τις 2 Φεβρουαρίου, ώστε η μέση βραχυπρόθεσμη τιμή να ανέλθει σε 6.119 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 146% από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, δήλωσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσπαθούν να αναπροσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να καλύψουν τον πρόσθετο χρόνο πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Για παράδειγμα, συντομεύουν τα ταξίδια, παρακάμπτουν επισκέψεις σε λιμάνια και αυξάνουν την ταχύτητα πλεύσης.Παρ’ όλα αυτά, τα πρώτα στοιχεία της Xeneta δείχνουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οδεύουμε προς τον Φεβρουάριο.

Ωστόσο  υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις που δείχνουν ότι οι ναύλοι αρχίζουν να πέφτουν και πάλι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.

Η XENETA διαπιστώνει πως οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δεν προσφέρουν πλέον τις πιο ακριβές υπηρεσίες premium που εγγυώνται την αποστολή εμπορευμάτων σε περιόδους ακραίας πίεσης στη διαθέσιμη χωρητικότητα.

Αυτό μπορεί να υποδηλώνει, σημειώνει ο Peter Sand ότι  υπάρχει φθίνουσα ζήτηση για αυτό το επίπεδο υπηρεσιών, επειδή η επείγουσα ανάγκη εξασθενεί από την πλευρά των αποστολέων, ή επειδή η χωρητικότητα είναι τελικά διαθέσιμη, παρά το χάος που προκλήθηκε από τις ναυτιλιακές που διέκοψαν τις διελεύσεις μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά