
Δεν έχουν τέλος οι αναταράξεις στην Boeing, έναν και πλέον μήνα μετά το τρομακτικό συμβάν σε αεροπλάνο τύπου 737 MAX της Alaska Airlines, του οποίου μία πόρτα αποκολλήθηκε αφήνοντας 171 επιβάτες να κοιτούν το κενό από ύψος σχεδόν 5 χιλιομέτρων.
Boeing: Από την κορυφή του κόσμου στο φιάσκο με τα 737 MAX – Η διαδρομή της πτώσης
Το συνταρακτικό περιστατικό επανέφερε στην επιφάνεια τα ζητήματα ασφάλειας που ταλανίζουν την εταιρεία, λίγα χρόνια μετά τα δύο δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 MAX που στοίχησαν τη ζωή σε 346 άτομα. Στον απόηχο του τελευταίου ατυχήματος, οι ρυθμιστικές αρχές πάγωσαν τα σχέδια της Boeing να αυξήσει την παραγωγή των 737 MAX, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβ Καλιούν να διαμηνύει τώρα ότι είναι καιρός η εταιρεία να «προχωρήσει αργά για να πάει γρήγορα». Όμως πια κανείς δεν ξέρει πώς θα ανακάμψει η εταιρεία που «κουβαλά» πλέον χρέος 38 δισ. δολαρίων.
Πίεση
Σε νέο ρεπορτάζ το Reuters επανέρχεται στις αιτίες που οδήγησαν στη νέα κρίση ασφάλειας της αμερικανικής εταιρείας. Συνεντεύξεις με δώδεκα νυν και πρώην στελέχη του κλάδου υποδηλώνουν ότι ήταν η πίεση για αύξηση της παραγωγής σε συνδυασμό με την παραίτηση έμπειρων εργατών που οδήγησαν στους νέους κλυδωνισμούς της Boeing
«Φαίνεται ότι η Boeing έχει επικεντρωθεί περισσότερο στην αύξηση των ρυθμών παραγωγής παρά στο να βελτιώσει το σύστημα ποιότητας της», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας Κέβιν Μικέλς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων αεροδιαστημικής AeroDynamic Advisory στο Μίσιγκαν.

Δύο πηγές εξοικειωμένες με το τμήμα ποιότητας της Boeing είπαν στο Reuters ότι οι έλεγχοι είχαν ατροφήσει τα τελευταία χρόνια μετά την αποχώρηση πολλών έμπειρων επιθεωρητών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και εν μέσω της πίεσης να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα ανάκαμψης της παραγωγής.
Η Boeing υποστηρίζει ότι έχει αυξήσει τον αριθμό των επιθεωρητών μετά την πανδημική κρίση, όμως πολλοί εξ αυτών ήταν άπειροι και έλεγχαν την εργασία που είχαν γίνει από μηχανικούς που είχαν μόλις πρόσφατα προσληφθεί, ανέφεραν οι πηγές. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στις γραμμές παραγωγής παρακολουθούν μαθήματα για 10 έως 14 εβδομάδες και στη συνέχεια λαμβάνουν πρακτική εκπαίδευση 6 έως 8 εβδομάδων. Επίσης απαιτείται να κερδίζουν πιστοποιήσεις στην πορεία της καριέρας τους.
Χωρίς τέλος τα προβλήματα στην ποιότητα
Τι συνέβη στο αεροπλάνο της Alaska Airlines; Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ανακοίνωση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ, από το κάλυμμα της πόρτας, το οποίο αντικαθιστά μια μη χρησιμοποιούμενη έξοδο κινδύνου σε ορισμένα αεροπλάνα, φαίνεται να λείπουν τέσσερα μπουλόνια.
Η Αμερικανίδα γερουσιαστής Tammy Duckworth δήλωσε στο Reuters ότι η ενδιάμεση έκθεση του NTSB εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου της Boeing.
«Γιατί δεν το είδε κανείς; Ποιος υπέγραψε για αυτή τη διαδικασία;», είπε.
Σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο, τα προβλήματα ασφάλειας στην Boeing οφείλονται σε αποφάσεις που ελήφθησαν πολλά χρόνια πριν. Κλιμακώθηκαν όμως μετά τις δύο συντριβές αεροσκαφών τύπου 737 MAX το 2018 και 2019 και το βιομηχανικό χάος που επικράτησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Airbus και άλλες εταιρείες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με προβλήματα στην ποιότητα και στην εύρεση προσωπικού, καθώς η πανδημία διέλυσε τις αλυσίδες εφοδιασμού. Είναι ενδεικτικό ότι η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Ευρώπης την περασμένη εβδομάδα ζήτησε να διεξαχθούν επιθεωρήσεις στα A380 λόγω ενός κατασκευαστικού ελαττώματος.

Το αεροσκάφος της Alaska Airlines του οποίου αποκολλήθηκε η πόρτα επειδή έλειπαν μπουλόνια
Λιγότεροι επιθεωρητές, ελαττωματικά μπουλόνια
Όμως τα προβλήματα αυτά δεν συγκρίνονται με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Boeing. Τον Δεκέμβριο, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ δήλωσαν ότι μια ξένη αεροπορική εταιρεία είχε εντοπίσει ότι έλειπε ένα μπουλόνι χωρίς παξιμάδι στο σύστημα πηδαλίου ενός 737 MAX. Η ίδια η Boeing εντόπισε ένα παξιμάδι που δεν ήταν σωστά σφιγμένο. Ευρήματα που αποτελούν επίσης απόρροια των πιέσεων για αύξηση της παραγωγής, που οδήγησε σε μείωση των επιθεωρήσεων. Στην προσπάθειά της να περικόψει θέσεις επιθεωρητών, η Boeing είχε φτάσει στο σημείο να παρουσιάσει το 2019 «έξυπνα» κλειδιά που λένε στους τεχνίτες αν έσφιξαν αρκετά τα μπουλόνια πάνω στα οποία εργάζονταν. Το σωματείο των μηχανικών της εταιρείας προειδοποιούσε τότε ότι τέτοιες κινήσεις θα προξενούσαν ελαττώματα στη γραμμή παραγωγής, καθυστερήσεις στις παραδώσεις αλλά και τραυματισμούς εργαζομένων.
Η πίεση έχει ως αποτέλεσμα κάθε 737 να μετακινείται κάθε ημέρα μία θέση παρακάτω στη γραμμή παραγωγής, ανεξάρτητα από το αν έχουν εκτελεστεί όλες οι εργασίες. Όταν τα ανταλλακτικά δεν είναι διαθέσιμα, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να εκτελούν εργασίες σε άλλο σημείο της γραμμής παραγωγής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για ζητήματα ποιότητας.
Η Airbus έχει αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα καθώς αγωνίζεται να επιτύχει τους στόχους παραγωγής, σύμφωνα με ένα σημείωμα του 2023 που είδε το Reuters.
Ωστόσο, η Boeing προσπαθεί να τα βγάλει πέρα και με τα δεκάδες αεροσκάφη των οποίων η παράδοση εκκρεμεί είτε λόγω της πολύμηνης καθήλωσης των 737 MAX είτε λόγω των εντάσεων ΗΠΑ – Κίνας.


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου