Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προετοιμάζονται για αριθμούς επιβατών ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι άνθρωποι σπεύδουν να κάνουν κράτηση πτήσεων παρά την οικονομική δυσφορία και τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων.
Η Ryanair, η easyJet και η Wizz Air, οι τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της περιοχής, υπογράμμισαν τις πρώτες ενδείξεις έντονης καλοκαιρινής ζήτησης, καθώς και την αύξηση των ναύλων, στα πιο πρόσφατα αποτελέσματά τους.
Οι αερομεταφορείς περιμένουν κέρδη ρεκόρ φέτος – Ποιος θα τα πληρώσει;
Οι ενδείξεις ότι οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια ώθησαν τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τις πτήσεις το καλοκαίρι: οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα έχουν 817,5 εκατομμύρια θέσεις διαθέσιμες μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου, σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG, ο υψηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί.
«Η ζήτηση παραμένει πολύ ισχυρή σε όλους τους τομείς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Γιόζεφ Βάραντι στους Financial Times.
Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε τροχιά ανόδου για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι, αφού ανέφεραν υγιή κέρδη χάρη στους υψηλούς ναύλους πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη για τους έξι μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς αναμένεται να φτάσουν τα 10,5 δισ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της FactSet, από 9,2 δισ. ευρώ πέρυσι.
Η EasyJet είπε ότι γέμιζε δύο αεροπλάνα το λεπτό κατά τις περιόδους κράτησης με τις περισσότερες κρατήσεις από την αρχή του τρέχοντος έτους, ενώ η Ryanair είπε αυτή την εβδομάδα ότι οι κρατήσεις ήταν περίπου 5% υψηλότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι και οι τιμές αυξήθηκαν «κατά ένα χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό».
Η EasyJet είπε ότι οι τιμές ήταν «πολύ μπροστά» σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ η Wizz Air επεσήμανε επίσης τους ισχυρούς ναύλους.
Γενικευμένη αισιοδοξία
Η αισιοδοξία του κλάδου εκτείνεται πέρα από τις αεροπορικές εταιρείες. Η Saga δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει ότι ο αριθμός των επιβατών στις ταξιδιωτικές της δραστηριότητες θα αυξηθεί κατά 20% φέτος, ενώ η εταιρεία οργανωμένων διακοπών On the Beach δήλωσε ότι η αξία των κρατήσεων στην περίοδο αιχμής του Ιανουαρίου αυξήθηκε κατά 27 τοις εκατό από έτος σε έτος.
Ο Ιανουάριος είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες περιόδους κρατήσεων για διακοπές, παρέχοντας πληροφορίες για τις συναλλαγές για τον υπόλοιπο χρόνο.
«Βλέπουμε θετική δυναμική κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2024 με τα ταξίδια να παραμένουν προτεραιότητα για τους καταναλωτές», δήλωσε ο επικεφαλής της easyJet, Γιόχαν Λούντγκρεν.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν μεταξύ 20 και 30% υψηλότεροι το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο.
«Πολύ μεγαλύτερη ζήτηση»
Η ζήτηση για ταξίδια έχει εκτοξευθεί μετά τη λήξη των περιορισμών της πανδημίας, αλλά η προμήθεια αεροσκαφών παραμένει περιορισμένη λόγω προβλημάτων, όπως καθυστερημένες παραδόσεις από την Boeing και η προσγείωση ορισμένων αεροπλάνων της Airbus για ελέγχους στους κινητήρες τους.
Ενώ η Ryanair και η Wizz Air έχουν επεκταθεί και οι δύο επιθετικά από το 2019, άλλες αεροπορικές εταιρείες διατηρούν τα δρομολόγιά τους κοντά ή ακόμη και κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
«Είναι απολύτως η προσφορά έναντι της ζήτησης. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να ταξιδεύουν και – παρά τις προκλήσεις του κόστους ζωής – οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες», δήλωσε στους Financial Times ο Άντριου Λομπενμπεργκ, επικεφαλής της ευρωπαϊκής έρευνας μεταφορών στη Barclays.
Οι αναλυτές της Bernstein δήλωσαν σε πρόσφατο σημείωμα ότι η τρέχουσα χωρητικότητα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών είναι «πολύ κάτω από την πορεία ανάπτυξης πριν από την πανδημία», προβλέποντας έλλειμμα 15 έως 20 τοις εκατό σε θέσεις σε σύγκριση με τη ζήτηση.
«Το πραγματικό ζήτημα είναι ότι πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από αυτή που μπορούμε να προσφέρουμε», δήλωσε ο Βάραντι.
Latest News
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή