Πριν την πανδημία τα ροζ αναψυκτικά, premium και λιγότερο premium, απασχολούσαν κυρίως τους ανθρώπους της εστίασης. Σήμερα έχουν αποκτήσει δική τους θέση στο ράφι της μεγάλης και της μικρής λιανικής, με τη ροζ… μάχη να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αφού πρόκειται για την πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία του κλάδου των αναψυκτικών.
Εστίαση: ΦΠΑ 13% «στο χέρι», ΦΠΑ 24% στο τραπέζι για αναψυκτικά, χυμούς και ροφήματα
Ήδη το ροζ γκρέιπφρουτ (pink grapefruit) ξεπερνά σε όγκο τα 4 εκατομμύρια λίτρα στην ελληνική αγορά, απειλώντας ευθέως την κλασική λεμονάδα, που παραμένει στα 8 εκατομμύρια λίτρα.
Η ροζ σόδα, που κρατά τα σκήπτρα στα αναψυκτικά για κοκτέιλ (ή αλλιώς mixers), έκανε ντεμπούτο στα καθ’ ημάς πριν 10 χρόνια ως δημιούργημα της Three Cents, ενώ ακολούθησαν και οι υπόλοιπες εταιρείες ελληνικές και πολυεθνικές.
Οι παίκτες
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Coca – Cola 3E, η οποία έτσι κι αλλιώς είχε παρουσία στην κατηγορία με το σήμα Schweppes της The Coca – Cola Company εξαγόρασε πέρσι την Three Cents δαπανώντας 45 εκατ. ευρώ.
Ήταν η δεύτερη φορά που η εταιρεία των Δημήτρη Νταφόπουλου, Γιώργου Μπάγκου, Γιώργου Τσιρίκου και Βασίλη Καλαντζή, οι οποίοι διατηρούσαν δραστηριότητα στο χώρο του μπαρ και της εμπορίας ποτών, άλλαξε χέρια, καθώς είχε προηγηθεί η εξαγορά από την Ideal Holdings.
Ενδεικτικό επίσης της δυναμικής της κατηγορίας είναι η εκτίναξη των μεγεθών της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, γνωστή περισσότερο με το σήμα «Βίκος».
Το Βίκος Pink Grapefruit μέσα σε δύο χρόνια από το λανσάρισμά του κατάφερε να εμφανίσει υψηλό διψήφιο μερίδιο στο 21,9%, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία πίσω από τα Schweppes.
Οι καλές επιδόσεις αφορούν μεν το κομμάτι του λιανεμπορίου, αλλά κυρίως την αγορά του Ho.Re.Ca. όπου η εταιρεία της οικογένειας Σεπετά έχει κινηθεί πιο δυναμικά προχωρώντας σε συμφωνίες με εκατοντάδες σημεία (καφετέριες, μπαρ, beach bars) σε όλη την χώρα, ενώ το μεγάλο στοίχημα είναι η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά της Κρήτης.
Εκτός από τις βιομηχανίες αναψυκτικών σημαντικό έρεισμα στη νέα αυτή αγορά έχουν και μεγάλες εταιρείες του κλάδου της μπύρας, όπως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Carlsberg. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δραστηριοποιείται στην κατηγορία με το σήμα Tuborg, το οποίο στην κατηγορία των ροζ αναψυκτικών κατέχει αυτή τη στιγμή την 3η θέση.
Στην κατηγορία των mixers δραστηριοποιείται επίσης η PepsiCo Hellas αναβαθμίζοντας το product portfolio της με το αναψυκτικό Ήβη Pink Grapefruit Zero Sugar. Παρουσία έχει επίσης η ΕΨΑ, η Green Cola και η Frutop.
Επιπλέον, η Άμβυξ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, έχει αναλάβει από πέρσι την αντιπροσωπεία της βρετανικής εταιρείας Fevertree Drinks Plc. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στον τομέα των premium mixers, με τα Fever-Tree να κατέχουν την πρωτιά στις αγορές της Βρετανίας και της Αμερικής.
Μπουμ στην ανάπτυξη
Με το αλκοόλ να γίνεται κεντρικό στοιχείο της παγκόσμιας στρατηγικής για τα αναψυκτικά, μία από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις πίσω από την ανάπτυξη των premium mixers ήταν η έκρηξη των premium οινοπνευματωδών ποτών.
Με βάση τις εκτιμήσεις των εταιρειών ερευνών, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς mixers για κοκτέιλ αναμένεται να φτάσει τα 14,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,2%, από 9-10 δισεκατομμύρια δολάρια σήμερα.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις