Πριν 33 χρόνια ο Πέτρος Σεπετάς και η σύζυγός του Ελένη Θεοχάρη αποφάσισαν να φτιάξουν ένα εργοστάσιο για νερό στα Γιάννενα. Σήμερα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία του κλάδου εμφιάλωσης στην Ελλάδα και μάλιστα χωρίς πρόθεση να απολέσει τον οικογενειακό της χαρακτήρα, θέλει να φτάσει ακόμη ψηλότερα επενδύοντας 100 εκατ. ευρώ την επόμενη 5ετία.

Eurobank: Χρηματοδότηση επένδυσης ύψους 62,8 εκατ. ευρώ στην Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε.

Η καινοτομία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η ενίσχυση της παραγωγής, η επένδυση σε νέα προϊόντα και η βιωσιμότητα αποτελούν τους στόχους του 5ετούς επενδυτικού πλάνου για την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων του μέλλοντος, φιλοδοξώντας να γίνει «το επιτυχημένο case study στον τομέα της ελληνικής βιομηχανίας», όπως είπε ο Παύλος Σεπετάς, Operations & Tech Manager της εταιρείας, γεφυρώνοντας ταυτόχρονα το χάσμα με τις πολυεθνικές που σήμερα διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στην εγχώρια αγορά.

Σχέδια και για φυσικούς χυμούς

Με τζίρο στα 120 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένο κατά 14%, «η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά εμφιαλωμένου νερού» σημείωσε ο ιδρυτής Πέτρος Σεπετάς, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Ταυτόχρονα η εταιρεία αναπτύσσει την κατηγορία των αναψυκτικών, «γράφοντας» επιτυχίες, όπως με το mixer Βίκος Pink Grapefruit, που ήδη το μερίδιό του έχει φτάσει στο 21,9%, πίσω από τα Schweppes της Coca Cola Τρία Έψιλον.

Μάλιστα ενόψει των νέων επενδύσεων, η εταιρεία εξετάζει και το ενδεχόμενο μεγαλύτερης διεύρυνσης της προϊοντικής της γκάμας με είσοδο και στην κατηγορία των φυσικών χυμών.

Τα πορτοκάλια και τα τιμωρητικά μέτρα Σκρέκα

Σίγουρα οι φυσικοί χυμοί δεν είναι ένας «υγιεινός περίπατος» πόσο μάλλον όταν ο χυμός πορτοκάλι ελέω κλιματικής κρίσης μετατρέπεται σταδιακά στο νέο… ελαιόλαδο, προκαλώντας ισχυρό πονοκέφαλο στις βιομηχανίες, καθώς οι τιμές της πρώτης ύλης έχουν αυξηθεί έως και 150%.

Πριν όμως και από τη νέα μπίζνα των χυμών, όταν και εφόσον υλοποιηθεί, οι πορτοκαλάδες αντί να δροσίζουν ζορίζουν τους Γιαννιώτες.

Σχολιάζοντας τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης κατά της ακρίβειας, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Chief Marketing Officer της εταιρείας, τα χαρακτήρισε τιμωρητικά για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται.

«Τα μέτρα της κυβέρνησης είναι τιμωρητικά για επιχειρήσεις, όπως η δική μας που δεν είναι παραγωγός πορτοκαλιού και στην κατηγορία μας λειτουργούμε με προωθητικές προσφορές. Το πορτοκάλι αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Εμείς δεν είχαμε προλάβει να κάνουμε διόρθωση τιμής στο ράφι και θα πρέπει να απορροφήσουμε, σε πρώτη φάση, σε μεγάλο βαθμό, το κόστος. Σίγουρα θα προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις λαμβάνοντας υπόψη ότι η τιμή πορτοκαλιού αυξήθηκε κατά 150%».

Μην έχοντας προλάβει να αυξήσει τις τιμές χονδρικής, όπως κάποιες άλλες εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Coca Cola 3E, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων πήρε πίσω τις ανατιμήσεις για την πορτοκαλάδα που έχει κοινοποιήσει στα σούπερ μάρκετ, μετά τη ρύθμιση για την απαγόρευση οποιασδήποτε προωθητικής ενέργειας.

Οι επενδύσεις

Όσον αφορά το 5ετές επενδυτικό πλάνο, μεγάλο μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων θα προέλθουν από τη χρηματοδότηση που εξασφάλισε η εταιρεία από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με την στήριξη της Eurobank.

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης θα καλύψουν το 50% της συνολικής επένδυσης, που ανέρχεται σε 62,82 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα 31,4 εκατ. ευρώ, το 30% (18 εκατ. ευρώ) θα καλυφθεί μέσω δανείου της Eurobank και το 20% από ίδια κεφάλαια.

Προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής τόσο για προϊόντα όσο και για προπλάσματα και πώματα, αναβάθμιση υφιστάμενων γραμμών και του παρασκευαστηρίου με προσθήκη νέων λειτουργιών και αυτοματισμών, υποστηρίζοντας το ΙΙΟT, επέκταση κτιριακών υποδομών (ήδη στο Καλπάκι ήδη έχουν ξεκινήσει τα κατασκευαστικά έργα και μέσα στο έτος θα έχουν προστεθεί 20.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων), έργα εξοικονόμησης ενέργειας που περιλαμβάνουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ σε όλες τις οροφές των τριών εργοστασίων, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και υποστήριξης logistics περιλαμβάνονται στα 79 υποέργα, τα οποία θα υλοποιηθούν στα 3 εργοστάσια της εταιρείας σε Περίβλεπτο, Καλπάκι σε ΒΙ.ΠΕ (PETCOM).

Το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο αφορά στην τριετία και με τις επενδύσεις που έχουν προγραμματιστεί για τα υπόλοιπα δύο έτη το κόστος της και οι οποίες θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, ανεβάζουν τις συνολικές επενδύσεις σε 100 εκατ. ευρώ.

Δίνοντας μια πιο σαφή εικόνα ως προς το είδος και το κόστος των επενδύσεων ο Κωνσταντίνος Σεπετάς ανέφερε ότι 4 εκατ. ευρώ θα πάνε στην απόκτηση νέου στόλου, 5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό για αυτοματοποίηση διαδικασιών και 28 εκατ. ευρώ για στήριξη του δικτύου των πελατών – εκ των οποίων 8 εκατ. ευρώ για ψυγεία, ομπρέλες, οτιδήποτε δηλαδή υποστηρίξει τη σχέση με το τελικό σημείο πώλησης, και 20 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες, διαφήμιση κ.λπ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις