Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας πυροδότησε μια απότομη άνοδο του πληθωρισμού των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών τους τελευταίους δύο μήνες, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική πίεση στους ναυτιλιακούς ναύλους σε βασικούς εμπορικούς δρόμους μπορεί και να έχει κορυφωθεί.

Με βάση την ανάλυση των πιο πρόσφατων δεδομένων φορτίου από τη Xeneta, μια κορυφαία πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης θαλάσσιων και αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, οι ναυτιλιακές τιμές στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τις ΗΠΑ αρχίζουν να μειώνονται. Και όπως επισημαίνει το CNBC, τα κόστη της Ευρώπης και της Μεσογείου είχαν ήδη αρχίσει να μειώνονται στα τέλη Ιανουαρίου.

Εάν η τάση συνεχιστεί, αυτό θα παρέχει κάποια ανακούφιση για τους αμερικανούς ναυλωτές που είδαν να αυξάνονται οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή στις ΗΠΑ σε ένα γενικό εύρος από 146% (Ανατολική Ακτή) έως 186% (Δυτική Ακτή) ως αποτέλεσμα των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πειραιάς: Υποχώρησε κατά 12,7% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο λόγω Χούθις

Αντιστροφή

Η αντιστροφή της τιμολόγησης των θαλάσσιων εμπορευμάτων έρχεται παρά τη θαλάσσια απειλή για τις παγκόσμιες εμπορικές ναυτιλιακές εταιρείες που δεν δείχνει σημάδια ύφεσης . Πιο πρόσφατα, η Επιχείρηση Ναυτιλιακού Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου δέχτηκε επίθεση με ρουκέτες στα ανοικτά των ακτών του Άντεν της Υεμένης, με το πλοίο να έχει υποστεί μικρές ζημιές, αν και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στο πλήρωμα. Σηματοδότησε την 48η επίθεση στην εμπορική ναυτιλία από τις 19 Νοεμβρίου.

Τα δεδομένα

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που παρέχονται στο CNBC από την Xeneta, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν ελαφρά από 6.260 $ ανά FEU (40 πόδια) την 1η Φεβρουαρίου σε 6.100 $ σε $4.680 στις 15 Φεβρουαρίου. Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι ένα ανώτατο όριο των χρεώσεων από την Άπω Ανατολή προς τις ΗΠΑ μπορεί να έχει επιτευχθεί.

«Οι πρώτες ενδείξεις υποδηλώνουν περαιτέρω χαλάρωση της αγοράς τις επόμενες 10 ημέρες», εξήγησε η Emily Stausbøll, αναλυτής αγοράς της Xeneta.

Τα δεδομένα της Xeneta συγκεντρώνονται από περισσότερα από 400 εκατομμύρια σημεία δεδομένων crowdsource.

Αν και αυτή είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους εισαγωγείς των ΗΠΑ, οι χρεώσεις spot στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι αυξημένες κατά 146% σε σύγκριση με τις 14 Δεκεμβρίου και 186% στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

«Σε αντίθεση με την περίοδο της Covid-19, όταν η διαταραχή συνέχισε να προκαλεί τον όλεθρο, οι ναυλωτές και οι μεταφορείς γνωρίζουν τώρα με τι έχουν να κάνουν όσον αφορά τα πλοία που εκτρέπονται γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ», δήλωσε η Stausbøll. «Τα τέλη εξακολουθούν να είναι αυξημένα, επομένως ο αντίκτυπος αυτής της κρίσης απέχει πολύ από το να έχει τελειώσει και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή, αλλά ίσως έχει αποκατασταθεί κάποια ομαλότητα».

Η πτώση των ναύλων έρχεται εν μέσω μιας πρόσφατης μείωσης της ζήτησης για την ασιατική μεταποίηση και κατά την περίοδο της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, η οποία είναι μια εποχή χαμηλότερου όγκου φορτίου καθώς η κινεζική μεταποίηση επιβραδύνεται ενόψει των εορτών. Οι όγκοι αναμένεται να αυξηθούν όταν τα εργοστάσια μεταποίησης λειτουργήσουν ξανά και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις τιμές κατά το υπόλοιπο του έτους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά