Πτώση 12,7% κατέγραψε η διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά που διαχειρίζεται απευθείας η Cosco Shipping Ports (μέσω της ΣΕΠ) τον Ιανουάριο αποτέλεσμα της αλλαγής δρομολογίων που επέβαλαν οι… Χούθις, με τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Cosco Shipping Ports μέσω των δυο προβλητών που ελέγχει στο λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν τον Ιανουάριο 281,8 χιλιάδες Teu έναντι 322,8 χιλιάδων Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι (μείωση 12,7%).
PCT: Διαρκής αναβάθμιση του ρόλου του Πειραιά στις εμπορευματικές μεταφορές με συνεχείς επενδύσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διακίνηση containers από την Cosco Shipping Ports σε όλα τα λιμάνια της στην Κίνα και εκτός Κίνας, σημείωσε άνοδο 13.9%.
Από τα λιμάνια που ελέγχει στην Ευρώπη, άνοδο έστω και μικρή κατέγραψαν τα terminals που ελέγχει στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο) κατά 0,7% και το τέρμιναλ στην Αμβέρσα (9,4%) ενώ αντιθέτως πτώση κατέγραψε η μονάδα της στο Ρότερνταμ (-4,5%) όπως και στο Ζεμπρούγκ στο Βέλγιο (-22,9%) αλλά και στο τουρκικό λιμάνι Κούμπορτ (-30%) και το λιμάνι της στο Βάντο (Ιταλία (-13,3%). Επίσης πτώση κατέγραψε και η μονάδα της στην Ερυθρά Θάλασσα (Red Sea Gateway Terminal) στη Σαουδική Αραβία (-20,9%)
Αλλαγή ρότας
Υπενθυμίζεται ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα υποχρέωσε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (και όχι μόνο) να επιλέγουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοούν τα λιμάνια της Δυτικής και Βορείου Ευρώπης αλλά και του Μαρόκου, σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ, με αποτέλεσμα να χάνει ένα σημαντικό φορτίο που προορίζονταν για μεταφόρτωση.
Επίσης η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda