Ο κ. Κοτζιάς αναφέρθηκε στη μεταβλητότητα του ναυτιλιακού κλάδου αλλά και τον σημαντικό ρόλο του ναυλομεσίτη, ειδικά στη στήριξη της ελληνικής πλοιοκτησίας.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι ναύλοι λόγω Κίνας
Μιλώντας για τις ναυλαγορές υπογράμμισε ότι δεν είναι εύκολο να δοθεί απάντηση στην ερώτηση «τί βλέπουμε;». «Τόσα απρόβλεπτα συνέβησαν, τόσοι εξωγενείς παράγοντες επηρέασαν και εξακολουθούν να επιδρούν στην ναυτιλία, που ακόμα και στη λέξη εκτίμηση ελλοχεύουν τόσο σοβαροί κίνδυνοι που διστάζεις να τολμήσεις να εκφέρεις άποψη», είπε.
«Μεταβλητότητα, κύκλοι, τα πάνω και τα κάτω, που λέμε, των οποίων η διάρκεια μπορεί να είναι από εβδομάδες έως μήνες… και όσον αφορά στις προβλέψεις ακόμα και των λεγομένων Guru; Μα είναι ακριβώς αυτές που πέφτουν διαρκώς έξω», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια περιέγραψε τη κατάσταση που βιώνει η ναυτιλία καθώς τα «γεωπολιτικά γεγονότα έχουν αλλάξει την παγκόσμια ροή φορτίων και έχουν διαμορφώσει νέες θαλάσσιες διαδρομές».
Ωστόσο, η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξανόμενοι παντός είδους κίνδυνοι από την Ουκρανία και τη Ρωσία έως το Ισραήλ και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, εξακολουθούν να κυριαρχούν και στις αρχές του 2024. Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ώθησαν πολλούς πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από το Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα αλλά την κίνηση στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου συμπεριλαμβανομένου και του Πειραιά, η ξηρασία στον Παναμά δημιουργεί άλλη μια αναστάτωση καθώς οι καθυστερήσεις ωθούν πλοία σε εναλλακτικές μακρύτερες διαδρομές, σύμφωνα με τον κ. Κοτζιά.
«Όλα αυτά καλούμαστε να τα διαχειριστούμε και να βρούμε λύσεις. Αυτό είναι βασικό μέρος της επαγγελματικής αποστολής μας, η αναζήτηση της καλύτερης λύσης σε προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουμε» τόνισε ο πρόεδρος τα HSA.
Ποικιλία
Οι Έλληνες μεσίτες, είπε στη συνέχεια ο ομιλητής, βρίσκονται πάντα στο πλευρό των Ελλήνων πλοιοκτητών και η αναγκαιότητα τους παραμένει άκρως σημαντική. «Τα πλοία έχουν πληθώρα εξόδων αλλά μία μόνο πηγή εσόδων, το ναύλο. Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται η πολύτιμη συνεισφορά των ναυλομεσιτών που συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση των αποδόσεων» είπε ο κ. Κοτζιάς.
«Αλλά και οι μεσίτες αγοραπωλησιών πλοίων είναι εξίσου ιδιαίτερα σημαντικοί, δεδομένου του μεγέθους των κεφαλαίων που διακινούνται. Για παράδειγμα πάνω από 40 δις δολάρια ΗΠΑ δαπανήθηκαν το 2023 για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ περίπου 100 δις δολάρια αφορούν σε παραγγελίες νεότευκτων», συνέχισε.
Ακολούθως αναφέρθηκε στο επάγγελμα του μεσίτη το οποίο όπως είπε «απαιτεί ποικιλία από ειδικές γνώσεις, όπως τεχνικές γνώσεις για συγκεκριμένα είδη πλοίων και τη χρησιμότητα του καθενός, νομικό υπόβαθρο, και σαφώς την ικανότητα διαπραγμάτευσης, ώστε τα δύο μέρη να έρχονται σε συμφωνία ή συμβιβασμό».
Το χρυσό ιωβηλαίο
Ο HAS που συμπηρώνει φέτος 49 χρόνια λειτουργάις και το 2025 θα γιορτάσει το χρυσό ιωβηλαίο των 50 χρόνων όπως είπε ο πρόεδρος του, συνεισφέρει στην προσπάθεια ανανέωσης του Ελληνόκτητου στόλου, την περαιτέρω ανάπτυξή του, και εν γένει στη διατήρηση της Ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Για να είμαστε σύμβουλοι και άξιοι της εμπιστοσύνης της Ελληνικής Πλοιοκτησίας που αριστεύει, πρέπει και εμείς οι μεσίτες να αριστεύουμε. Και αυτή είναι η καθημερινή μας πρόκληση που μας κάνει διαρκώς καλύτερους, κατέληξε.
Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν τρία από τα παλαιότερα μέλη του Hellenic Shipbrokers Association, οι κ.κ. Ντένης Βερναρδάκης, Ανδρέας Καλλίτσης και Ντίνος Πέρρος. Ο κ. Ντένης Βερναρδάκης διετέλεσε Γεν. Γραμματέας του Συνδέσμου, ο κ. Ντίνος Πέρρος είναι ένα από τα ιδρυτικά στελέχη, έχοντας διατελέσει μέλος του Δ.Σ. και της επιτροπής Αγοραπωλησιών και ο κ. Ανδρέας Καλλίτσης, είναι ιδρυτικό στέλεχος και ευεργέτης του Συνδέσμου, ενώ διετέλεσε Ταμίας και μέλος του Δ.Σ.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα