Στην Κίνα μπήκαν από το προηγούμενο Σάββατο στη χρονιά του Δράκου και όπως κάθε χρόνο, η κινεζική Πρωτοχρονιά γιορτάζεται δεόντως για πολλές ημέρες. Πολλοί είναι αυτοί που ελπίζουν ότι το πνεύμα του Δράκου θα εγκαινιάσει μια χρονιά ανάπτυξης, ανθεκτικότητας και επιτυχίας.Και η ναυτιλία όπως τα πολλά προηγούμενα χρόνια «επενδύει» στην Κίνα, καθώς είναι ο μεγαλύτερος διά θαλάσσης εισαγωγέας άνθρακα, πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αέριου, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων και άλλων αγαθών, στηρίζοντας έτσι όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους.
Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται «παύση εργασιών» καθώς πολλά εργοστάσια και λιμάνια κλείνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επηρεάζοντας ενδεχομένως την εισαγωγική δραστηριότητα, αναφέρει σε ένα σημείωμά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Κίνα: Τι σημαίνει ο επίμονος αποπληθωρισμός της Κίνας για τον κόσμο
Το κατά πόσον, λοιπόν, η δυναμική που καταγράφηκε τον Ιανουάριο στις εισαγωγές θα διατηρηθεί μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις μένει να φανεί. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος γνώρισαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, φθάνοντας σχεδόν σε υψηλό ρεκόρ των 112,57 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, λίγο πριν από το ανώτατο όριο του Ιουλίου 2020 των 112,64 εκατομμυρίων τόνων. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα ξεκίνησαν το 2024 επίσης με θετικό πρόσημο, που εκτιμάται σε 27,9 εκατομμύρια τόνους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρει ο Xclusiv.
Ομοίως, οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν μια ώθηση τον χειμώνα, με τις εκτιμώμενες αφίξεις τον Ιανουάριο να φτάνουν τους 7,77 εκατομμύρια τόνους. Τόσο τα στοιχεία του Δεκεμβρίου όσο και του Ιανουαρίου ξεπέρασαν το προηγούμενο έτος κατά 12,1% και 28% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση.
Η Ινδία
Ομως η ναυτιλία, εκτός από την Κίνα, προσβλέπει και στον άλλο πληθυσμιακό γίγαντα, την Ινδία. Ο Xclusiv σημειώνει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) σε έκθεσή του προβλέπει σημαντική επέκταση του ρόλου της Ινδίας στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου κατά την επόμενη δεκαετία, λόγω της ισχυρής οικονομικής, πληθυσμιακής και δημογραφικής ανάπτυξης. Η αύξηση αυτή αναμένεται να καταστήσει την Ινδία τη μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα ανοίγει την πόρτα στην Ινδία για να αναλάβει αυτή την ηγετική θέση από τώρα έως το 2030, εκτιμά ο Xclusiv. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου, οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στον τομέα της διύλισης. Κατά τα επόμενα επτά χρόνια, αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (b/d) νέας δυναμικότητας απόσταξης διυλιστηρίων, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.
Στόλος
Αναφερόμενος, τέλος, στο σημείωμά του ο Xclusiv στο προφίλ των παγκόσμιων στόλων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει ότι το ηλικιακό προφίλ των δύο στόλων καταγράφει αντίθετες τάσεις.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση το 2023, μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%. Αντίθετα, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στον στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση). Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.
Πηγή: Έντυπη Τα Νέα
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση