Μπορεί η κρίση κόστους ζωής -όπως και κάθε άλλη κρίση στο παρελθόν- οδηγεί κάποιους στο… ποτό, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο οι καταναλώσεις δείχνουν μια διαφορετική τάση, αυτή του λιγότερου αλκοόλ. Η τελευταία έκθεση από τον διανομέα Liberty Wines ανακοίνωσε ότι, κατ’ όγκο, οι πωλήσεις κρασιού σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, παμπ και μπαρ έχουν μειωθεί κατά 19% από το 2019.
Δεν υπάρχει έκπληξη, κυρίως λόγω της σειράς τεράστιων αποτυχιών που έχει αντιμετωπίσει η βιομηχανία, τα τελευταία πέντε χρόνια, από την πανδημία στις αυξήσεις φόρων. Αλλά και η στάση απέναντι στο ποτό έχει αλλάξει, ειδικά από τις νεότερες γενιές που αναζητούν την ποιότητα και όχι την ποσότητα.
Οινοποιεία: Ζυμώσεις και deals στην αγορά του κρασιού
Η τοποθέτηση του μέλλοντος της βιομηχανίας στα χέρια των συνηθειών κατανάλωσης αλκοόλ (ή της έλλειψης της) αυτής της γενιάς αποτελεί μεγάλη πηγή άγχους για τους επαγγελματίες του κρασιού.
Η ανησυχία αυτή αναφέρθηκε σε μια ενημέρωση τύπου για την εμπορική έκθεση κρασιού Vinexpo Paris το 2022, σε μια παρουσίαση με τίτλο «The Battle of the Generations in UK». Αποκάλυψε ότι, μαζί, οι Gen Z και οι Millennials αποτελούν μόνο το 26% των καταναλωτών οίνου, αν και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι νέοι πίνουν λιγότερο, ξοδεύουν περισσότερο
Αλλά εδώ είναι το θέμα. Ενώ οι νέοι μπορεί να πίνουν λιγότερο, σίγουρα ξοδεύουν περισσότερα. ΟΙ Gen Z-ers και οι Millennials αποτελούν το 34% της κατανάλωσης κατ’ οίκο και περίπου το 50% της συνολικής κατανάλωσης σε καταστήματα. Είναι επίσης «ευχαριστημένοι που ξοδεύουν περισσότερα για ένα μπουκάλι κρασί από τους Boomers», όπως ανέφερε στους Financial Times ο COO της Wine Intelligence Ρίτσαρντ Χάλστεντ.
Και οι δύο γενιές δηλώνουν χαρούμενες που μπορούν να ανοίξουν ένα μπουκάλι αξίας £25 σε ένα κατάστημα κρασιών, υιοθετώντας συμπεριφορές που δείχνουν κάποια ίχνη στην αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων κατά τη διάρκεια των lockdown. «Ο κόσμος έμπαινε και έλεγε: «Δεν έχω τίποτα άλλο για να ξοδέψω τα χρήματά μου», αναπόλησε στους FT ο Όλιβερ Ντίμπεν, ο οποίος εργαζόταν στο κατάστημα κρασιών του βόρειου Λονδίνου Gnarly Vines κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Αλλά το πιο ενδιαφέρον ήταν ότι ενώ οι άνθρωποι ξόδευαν £10 σε ένα μπουκάλι πριν από την πανδημία και £25 κατά τη διάρκεια, δεν επέστρεψαν στα προπανδημικά επίπεδα μόλις τέλειωσε το lockdown. Είδαν τι είδους ποιότητα και ποικιλία μπορούσαν να αποκτήσουν σε αυτό το σημείο τιμής και μετά δεν επέστρεψαν ποτέ. Ήθελαν να μάθουν ποιος ακριβώς έφτιαχνε το κρασί τους».
Αυτή η τάση συνεχίστηκε πέρα από τις μπουτίκ κάβες. Ο Φρέντι Μπάλμερ, αγοραστής κρασιού στο The Wine Society, εξήγησε στους FT ότι, «τους αρέσει να νιώθουν ότι αγοράζουν περισσότερα από ένα μπουκάλι που έχει μέσα κρασί: θέλουν να μάθουν για έναν παραγωγό, από πού προέρχεται η κάθε ποικιλία και τι την κάνει ξεχωριστή. Υπάρχει επίσης μια πραγματική επιθυμία για ιχνηλασιμότητα, οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το φαγητό και το ποτό τους και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα επειδή θεωρούν ότι είναι καλύτερης ποιότητας».
Ψάχνουν το ξεχωριστό
Δεν είναι απαραίτητα ότι οι νέοι βγαίνουν έξω με στόχο να ξοδέψουν περισσότερα για το κρασί – αλλά ότι το κρασί που θέλουν να πιουν, συχνά κοστίζει περισσότερο.
«Σε ένα βαθμό, οι νεότερες γενιές αισθάνονται λίγο απογοητευμένες με το φθηνότερο κρασί», λέει ο Μπάλμερ. «Και η απόλυτη θυσία όλο το προηγούμενο διάστημα, ήταν η ποιότητα σε βάρος της ποσότητας. Οι παλαιότερες γενιές δεν ανησυχούσαν όταν η τιμή ανά φιάλη ήταν χαμηλή, αλλά οι Millennials και οι Gen Z-ers που έχουν μεγαλώσει και είναι λίγο δύσπιστοι για τα πράγματα κάτω από μια συγκεκριμένη τιμή, ξέρουν ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί καλή ποιότητα κάτω από συγκεκριμένο σημείο τιμής».
Θα δούμε, λοιπόν, περισσότερους λιανοπωλητές να αντικαθιστούν τα κλασικά κρασιά με πιο ασυνήθιστα στυλ που προτιμά μια νεότερη αγορά; Θα σήμαινε ότι έχετε πιο χαλαρά κόκκινα, όπως το αυστριακό zweigelt και το νέο Beaujolais, ίσως ένα Riesling ενός αμπελώνα ή ένα μπορντό χαμηλής παρέμβασης — και, φυσικά, αυτό το πιο μοντέρνο στυλ: πορτοκαλί κρασί.
Αυτός είναι και ο λόγος που το Wine Society αποφάσισε να συμπεριλάβει στη γκάμα του το Astro Bunny — ένα αυστραλιανό ροζ αφρώδες αξίας 26 λιρών, φτιαγμένο σε μοντέρνο στυλ pet-nat. «Δεν το αγοράζω επειδή είναι δροσερό, αλλά επειδή είναι το πιο σταθερά καλό pet-nat που έχω δοκιμάσει ποτέ», λέει ο Μπάλμερ. «Ως αγοραστής, θέλω να ανταποκριθώ σε μια αγορά όπου οι νέοι καταναλωτές είναι πολύ πιο τολμηροί, αλλά εξακολουθούν να θέλουν να πίνουν μπορντό ή τα ιταλικά κλασικά που έχουν τη δική τους ιστορία».
Latest News
Γιατί το πάγωμα εξαγωγών προς το Ισραήλ κινδυνεύει να γυρίσει μπούμερανγκ στην Άγκυρα
Αιφνιδίασε τους Τούρκους εμπόρους η απόφαση Ερντογάν να παγώσει τις εξαγωγές προς το Ισραήλ
Με νέο ρεκόρ στο ταμείο ανοίγει η ετήσια συνάντηση των μετόχων της Berkshire
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι δηλώσεις Μπάφετ και οι απαντήσεις του στις ερωτήσεις των μετόχων
«Πόλεμο του ντονέρ» φέρνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Τουρκία
Η Άγκυρα ζήτησε να υπάρξουν πολύ συγκεκριμένοι κανόνες για το πόσο λεπτές πρέπει να είναι οι φέτες του ντονέρ
«Φτερά έκαναν» εκατομμύρια από τράπεζες της Γάζας - Τι είδε η Le Monde
Στις 16 Απριλίου υπάλληλοι «διαπίστωσαν ότι κάποιοι είχαν ανοίξει μια τρύπα στην οροφή της αίθουσας των χρηματοκιβωτίων»
Roller Coaster για το γιεν - Ζυγίζει τις επιλογές της η Ιαπωνία
Οι συμμετέχοντες στην αγορά πιστεύουν ότι οι ιαπωνικές αρχές θα παρέμβουν περαιτέρω για να στηρίξουν το νόμισμα
Συμφωνία του «Mr Bitcoin» με τις εισαγγελικές αρχές - Δήλωσε ένοχος για να μειωθεί η ποινή του
O κατά κόσμον Αλεξάντερ Βίνικ είχε συλληφθεί στην Ελλάδα το 2017 ως ύποπος για ξέπλυμα χρήματος
Σχέδιο των G7 για πακέτο βοήθειας 50 δισ. στην Ουκρανία - Οι πιέσεις των ΗΠΑ
Η πίεση, ουσιαστικά, από τις ΗΠΑ συνοψίζεται στην εξεύρεση τρόπου παροχής βοήθειας στην Ουκρανία με την ευρύτερη δυνατή υποστήριξη άμεσα
Συμφωνία κυρίων - Θα «πουλήσει» τελικά η Louis Vuitton τον Μαρκ Τζέικομπς;
Γιατί ενδιαφέρονται τόσοι πολλοί για την εταιρεία του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του ομίλου LVMH
Οι χειρότερες συνεντεύξεις για δουλειά - Εμπειρίες που μένουν αξέχαστες
Τι μπορούν να μας διδάξουν οι κακές συνεντεύξεις;
Γιατί η Darktrace εγκαταλείπει το χρηματιστήριο του Λονδίνου
Η Darktrace θα αγοραστεί από την Thoma Bravo. Εγκαταλείποντας το χρηματιστήριο επέκρινε την Δευτέρα τη θλιβερή κατάσταση των δημοσίων αγορών του Λονδίνου