Η Qantas Airways Ltd. και η Air New Zealand Ltd. εντάχθηκαν στον αυξανόμενο κατάλογο των αεροπορικών εταιρειών που πλήττονται από καθυστερήσεις παράδοσης αεροσκαφών, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συνεχίζουν να πλήττουν τον κλάδο.
Η Qantas δήλωσε την Πέμπτη ότι το πρώτο της Airbus SE A350 υπερμεγάλων αποστάσεων θα φτάσει στα μέσα του 2026, έξι μήνες αργότερα από ότι προγραμματιζόταν. Αυτό θα δρομολογηθεί στη συνέχεια σε απευθείας πτήσεις που συνδέουν το Σίδνεϊ με τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, που πρόκειται να είναι οι μεγαλύτερες απευθείας εμπορικές πτήσεις στον κόσμο, αναφέρει το Bloomberg.
Πολιτική αεροπορία: Η κρίση του Boeing 737 MAX προσθέτει στην υψηλή ζήτηση για παλαιότερα αεροπλάνα
Η αναμονή προέρχεται από τον επανασχεδιασμό της επιπλέον δεξαμενής καυσίμου που απαιτείται για το μαραθώνιο ταξίδι, δήλωσε στο Bloomberg ο Κριστιάν Σκέρερ, επικεφαλής εμπορικών αεροσκαφών της Airbus, σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια του Singapore Airshow την Πέμπτη.
Καθυστερήσεις παραδόσεων
Εν τω μεταξύ, η Air New Zealand δήλωσε ότι το νέο της Boeing 787 Dreamliner είναι απίθανο να είναι διαθέσιμο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2025, καθυστερώντας την ανάπτυξη κουκέτας-ορόσημο στην οικονομική θέση που επρόκειτο να είναι διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο σε πτήσεις προς Νέα Υόρκη και Σικάγο.
Η Boeing και η Airbus αγωνίζονται και οι δύο να αυξήσουν την παραγωγή αρκετά γρήγορα ώστε να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για νέα αεροσκάφη μετά την πανδημία. Η αλυσίδα εφοδιασμού πιέζεται για διάφορους λόγους – έλλειψη εξαρτημάτων ή δεξιοτήτων, καθυστερήσεις πιστοποίησης και ρυθμιστικός έλεγχος της Boeing. Αλλά το αποτέλεσμα είναι σαφές: οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, περιορίζοντας την ανάπτυξη και αυξάνοντας τους ναύλους.
«Το παγκόσμιο αεροπορικό οικοσύστημα παραμένει υπό τεράστια πίεση», δήλωσε στο Bloomberg ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air New Zealand, Γκρεγκ Φόραν.
Κρίση στην αεροπορική εφοδιαστική Αλυσίδα
Τα slots παραγωγής για τη δημοφιλή οικογένεια Airbus A320neo, για παράδειγμα, έχουν εξαντληθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εξοργίζοντας τις αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να επεκταθούν.
«Ακόμα κι αν έχεις χρήματα, είναι δύσκολο να πάρεις αεροπλάνο», δήλωσε την Τετάρτη στη Σιγκαπούρη ο Τσανγκ Κουό-γουέι. πρόεδρος της Starlux Airlines. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ταϊπέι έχει παραγγείλει πολλά επιβατικά και εμπορευματικά αεροπλάνα ευρείας ατράκτου Airbus, αλλά εξακολουθεί να αναζητά μια συμφωνία για τα δημοφιλή αεροσκάφη στενής ατράκτου.
Νωρίτερα στην έκθεση, η κατασκευάστρια κινητήρων CFM International είπε ότι προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας θα ταλανίσουν την αεροπορία τουλάχιστον για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους. Ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, Γουίλι Γουόλς, προβλέπει ότι τα προβλήματα θα παραμείνουν για περισσότερο διάστημα και είπε ότι σημαντικός αριθμός αεροσκαφών θα καθηλωθεί το 2024 και το 2025.
Η Ryanair Holdings είπε στα τέλη του περασμένου έτους ότι οι καθυστερήσεις παράδοσης των αεροσκαφών Boeing 737 Max είχαν επιδεινωθεί και τον Ιανουάριο προειδοποίησε ότι ενδέχεται να μην εκτελεστούν επτά συμβατικές παραδόσεις μέχρι το καλοκαίρι.
Τα τελευταία δεινά με το 737 Max έχουν προστεθεί σε αυτή την αναστάτωση. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει περιορίσει την παραγωγή του αεροπλάνου καθώς αξιολογεί τις διαδικασίες κατασκευής της Boeing μετά από έκρηξη πάνελ σε πτήση της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Εκτός από το καθυστερημένο Boeing 787, η Air New Zealand ανέφερε ότι η πρόσθετη συντήρηση στους κινητήρες Pratt & Whitney στα αεροπλάνα A321neo θα καθηλώσει πέντε από τα αεροσκάφη ανά πάσα στιγμή για τουλάχιστον τους επόμενους 18 μήνες.
Latest News
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα