Tα ξημερώματα της 23ης Ιουλίου 2023, το Twitter – η αυτοαποκαλούμενη «ψηφιακή πλατεία της πόλης» – έγινε X. Ή μήπως όχι;

Αν και έχει περάσει περισσότερο από μισός χρόνος από την αλλαγή της επωνυμία, το domain name της πλατφόρμας εξακολουθεί να είναι το twitter.com — ακόμη και το x.com ανακατευθύνει στον αρχικό σύνδεσμο. Και σε υπενθυμίσεις χρέωσης στους συνδρομητές X Premium, όπως προβάλλεται από το CNN, το email αναφέρει: «Η συνδρομή σας X (πρώην Twitter) θα ανανεωθεί σύντομα».

Φαίνεται ότι, παρόλο που το λογότυπο απενεργοποιήθηκε και η πολυφωνία στον ιστότοπο άλλαξε, η πλατφόρμα εξακολουθεί να μην μπορεί να «αποχαιρετήσει το εμπορικό σήμα του twitter», όπως είχε γράψει σε ένα tweet του ο νέος ιδιοκτήτης του, ο δισεκατομμυριούχος Ίλον Μασκ, την ημέρα του rebranding .

Κι ενώ μερικοί (κυρίως θαυμαστές του Μασκ) έχουν αγκαλιάσει το όνομα X, αυτό δεν ισχύει για την πλειοψηφία.

Πολλοί άνθρωποι, τόσο διαδικτυακά όσο και δια ζώσης, εξακολουθούν να αποκαλούν την πλατφόρμα Twitter και αναφέρονται στις αναρτήσεις ως tweets.

Ορισμένα ειδησεογραφικά πρακτορεία εξακολουθούν να το περιγράφουν ως «Χ, η πλατφόρμα που ήταν παλαιότερα γνωστή ως Twitter», ή κάποια παραλλαγή της.

Τον περασμένο μήνα, όταν η διευθύνουσα σύμβουλος του X, Linda Yaccarino, μίλησε σε ακρόαση της Γερουσίας των ΗΠΑ για την αποτυχία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να περιορίσουν την εκμετάλλευση παιδιών, μια από τις μητέρες των θυμάτων αναφέρθηκε στην πλατφόρμα ως «Twitter, ή τώρα X».

Αυτό μπορεί, εν μέρει, να αποφύγει τη σύγχυση. Επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι πιθανό να οφείλεται στην ψυχολογία του σχεδιασμού και του branding.

Γιατί πολλοί από εμάς αγαπήσαμε το Twitter

Όπως γράφει το CNN Business σε εκτενές του δημοσίευμα, το Twitter κυκλοφόρησε δημόσια στις 15 Ιουλίου 2006 και μέσα σε λίγα χρόνια είχε αποκτήσει ευρεία αναγνώριση της επωνυμίας.

Έγινε μία από τις λίγες εταιρείες «με μια εμπειρία προϊόντος τόσο μοναδική που η επωνυμία της έχει γίνει συνώνυμη με μια συμπεριφορά», δήλωσε στο CNN μέσω email ο Ramon Jimenez, Global Principal στην εταιρεία συμβούλων επωνυμίας Wolff Olins . «Τιτιβίζουμε», «googlάρουμε», κάνουμε «uber» και ούτω καθεξής».

Το Twitter διαπέρασε κάθε μέρος της διαδικτυακής ζωής και της λαϊκής κουλτούρας. Το 2011, η φράση «tweet» προστέθηκε στο λεξικό Merriam-Webster , ενώ το «retweet» προστέθηκε στο Συνοπτικό Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης την ίδια χρονιά.

Ενώ το Twitter απείχε πολύ από το τέλειο , οι άνθρωποι συνέρρεαν στην πλατφόρμα.

Για πολλούς, το Twitter ήταν ένα μέρος για να μοιραστούν τις σκέψεις τους για σημαντικά γεγονότα , καθώς και μεγάλα ορόσημα — από νέες θέσεις εργασίας μέχρι αρραβώνες και ταξίδια. Για τους δημοσιογράφους , ήταν ένας τρόπος να παραμείνουν στην κορυφή των πολιτιστικών τάσεων και να προσεγγίσουν πιθανές πηγές. Για τα δημόσια πρόσωπα , ήταν ένας τρόπος να συνδεθούν με τους ακόλουθους και να φαίνονται πιο προσιτοί.

«Το όνομα Twitter σήμαινε κάτι για τους χρήστες», είπε στο CNN ο Marty Neumeier, συγγραφέας, εκπαιδευτής επωνυμίας και Διευθυντής Μετασχηματισμού στο Liquid Agency.

Μετά ήρθαν οι αλλαγές – και, τελικά, το rebrand

Αφού ο Μασκ αγόρασε την πλατφόρμα τον Οκτώβριο του 2022 το Twitter άλλαξε γρήγορα .

Στις αρχές του 2023, η Twitter Inc., η μητρική εταιρεία της πλατφόρμας, έγινε X Corp. Στη συνέχεια, μόλις 17 χρόνια μετά τη δημοσιοποίηση του Twitter, ο Μασκ άρχισε να στέλνει στο Twitter ότι ήρθε η ώρα να μετονομάσει την πλατφόρμα σε X. Ο Μασκ είχε μια συγγένεια με το branding X εδώ και δεκαετίες – ήθελε να ονομάσει την πρώτη του startup X, κάτι που ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που είχε μια διαμάχη με τους συνιδρυτές του. Ονόμασε επίσης έναν από τους γιους του Χ.

«Από τη στιγμή που αποφάσισε να αγοράσει το Twitter, αρχίζει να λέει στους στενούς του συνεργάτες, «Αυτή είναι η ευκαιρία μου να αναστήσω το x.com».

Ο Μασκ είπε ότι η αλλαγή της επωνυμίας στο Twitter ήταν μέρος της ώθησής του να μετατρέψει την πλατφόρμα σε μια «εφαρμογή για τα πάντα» – ένα μέρος που ενώνει άψογα τις εμπειρίες σε μια διεπαφή.

Η πτώση

Η αλλαγή επωνυμίας προκάλεσε κύμα σύγχυσης στο διαδίκτυο , ειδικά όταν άλλαξε το λογότυπο, αλλά η εταιρεία άργησε να ενημερώσει τον ίδιο τον ιστότοπο – η επωνυμία του Twitter, συμπεριλαμβανομένων των λέξεων «tweet», «retweet» και «quote tweet», εξακολουθούσε να εμφανίζεται στο site για μέρες μετά.

Εν τω μεταξύ, ο Μασκ συνέχισε να δημοσιεύει σχετικά με την προτιμώμενη ορολογία της επωνυμίας του, απαντώντας στους χρήστες λέγοντας ότι τα tweets θα πρέπει πλέον να ονομάζονται “x” και ότι ολόκληρη η έννοια του retweet θα πρέπει να επανεκτιμηθεί. Έκτοτε έκανε πίσω, λέγοντας στο DealBook Summit των New York Times στα τέλη Νοεμβρίου ότι προτιμά τα tweets να ονομάζονται αναρτήσεις.

«Όλη η δουλειά που έκαναν στο Twitter και τα tweets και ξέρετε, όλη η ωραία ορολογία, που μόλις διαγράφηκε», είπε ο ειδικός της επωνυμίας Neumeier. Από τη δεκαετία του 1980, ο Neumeier βοήθησε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας – συμπεριλαμβανομένων των Apple, Adobe και Google – να δημιουργήσουν τις μάρκες τους. Εργάστηκε ακόμη και ως σύμβουλος επωνυμίας για το Twitter για σύντομο χρονικό διάστημα το 2013. «Είναι σαν να διαγράφτηκε με ένα X, δεν μπορείς να το έχεις πια».

Το γεγονός ότι πολλοί χρήστες δεν κατάλαβαν γιατί το Twitter μετονομάστηκε, τους δυσκόλεψε να αποδεχτούν την πλατφόρμα ως X, είπαν και οι τέσσερις ειδικοί με τους οποίους μίλησε το CNN.

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ εξηγούν γιατί το όνομα X δεν έχει απήχηση

Η μετονομασία του Twitter σε X έχει μέχρι στιγμής πέσει σταθερά στην επικρατούσα κουλτούρα, είπε ο Neumeier, επειδή το όνομα «χάνεται στις προτάσεις» και «μοιάζει με λάθος τύπωμα».

Οι αλλαγές ονομάτων χρειάζονται λίγη εξοικείωση, είπε ο James Withey, Διευθυντής Παγκόσμιας Εκτελεστικής Στρατηγικής & Καινοτομίας για τον ειδικό της επωνυμίας Landor — εξηγώντας ότι οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να αποκαλούν τη Nissan «Datsun» για λίγο καιρό μετά τη μετονομασία της στη δεκαετία του ’80.

Η νέα επωνυμία X μπορεί να έχει ένα πιο δύσκολο ταξίδι, είπε ο Withey, επειδή πρόκειται για μια ασυνήθιστη περίπτωση μιας επωνυμίας υψηλής μετοχικής αξίας – μια πολιτιστική δύναμη για πάνω από μια δεκαετία – που μετονομάστηκε σε μια νύχτα.

«Η επιλογή του νέου ονόματος δεν βοηθά, καθώς είναι απλώς ένα γράμμα και δεν υποδηλώνει την εμπειρία του χρήστη, όπως ήταν το Twitter», είπε ο Withey. «Το X επίσης δεν προσφέρεται για χρήση ως ρήμα».

Από το rebrand, ορισμένοι χρήστες X συνέχισαν να υποστηρίζουν το προηγούμενο branding της πλατφόρμας. Όταν ένας λογαριασμός έκανε μια δημοσκόπηση ρωτώντας πώς αποκαλούν οι χρήστες την πλατφόρμα, σχεδόν το 95% των 33.210 ψήφων απάντηση το Twitter. Άλλοι θαυμαστές έχουν δημιουργήσει μπλουζάκια με το “I Still Call It Twitter” στο μπροστινό μέρος.

Στο Reddit, οι θαυμαστές του Twitter έχουν φτάσει στα άκρα την αποστροφή τους για το όνομα Χ . Μετά την ανακοίνωση της αλλαγής επωνυμίας, ένας χρήστης ρώτησε εάν μια ολόκληρη γενιά θα μπορούσε να υποβάλει ομαδική αγωγή για να αποτρέψει τη νέα επωνυμία.

«Πρέπει να θυμάστε τι είναι επωνυμία», είπε ο Neumeier. «Είναι το συναίσθημα του πελάτη για ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια εταιρεία. Οπότε η επωνυμία είναι αυτό που λένε ότι είναι… δεν είναι ότι οι πελάτες δεν μπορούν να σταματήσουν να το αποκαλούν Twitter, είναι ότι δεν θα το κάνουν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Google: Παρουσίασε νέο μικροτσίπ και «έλυσε» ένα χρόνιο πρόβλημα των κβαντικών υπολογιστών
Τεχνολογία |

Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits

Έρευνα BrokerChooser: Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης
Τεχνολογία |

Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας

Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες