Ξεπέρασαν τα 10 δισ. δολάρια οι πωλήσεις της Rolex, για πρώτη φορά στην ιστορία της, καθώς η κορυφαία ελβετική μάρκα ρολογιών κέρδισε μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley.

Η κυρίαρχη ελβετική μάρκα πολυτελών ρολογιών παρήγαγε 1,24 εκατομμύρια ρολόγια το 2023 με πωλήσεις 10,1 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (11,5 δισεκατομμύρια δολάρια). Αυτό είναι ένα κέρδος 11% από το 2022, ανέφεραν σε έκθεσή τους οι αναλυτές της Morgan Stanley και της ελβετικής εταιρείας LuxeConsult, προσθέτοντας ότι το τρέχον επίπεδο μεριδίου αγοράς της Rolex είναι «άνευ προηγουμένου».

Ο κατασκευαστής των μοντέλων Daytona, Submariner και Datejust αύξησε το μερίδιό του στην αγορά λιανικής σε λίγο περισσότερο από 30%. Η εταιρεία ελέγχεται από ένα φιλανθρωπικό καταπίστευμα με το όνομα Hans Wilsdorf, ο οποίος ίδρυσε τη μάρκα το 1908. Η φθηνότερη μάρκα ρολογιών Tudor, η οποία ανήκει στο ίδιο ίδρυμα με τη Rolex, είχε πωλήσεις περίπου 545 εκατομμυρίων φράγκων το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley.

Ελβετία: Επιβραδύνονται οι εξαγωγές ακριβών ρολογιών

«Καμία άλλη μάρκα πολυτελείας δεν μπορεί να διεκδικήσει μια τέτοια δεσπόζουσα θέση στον αντίστοιχο τομέα της», έγραψαν στην έκθεση οι αναλυτές. Η Louis Vuitton, για παράδειγμα, είχε μερίδιο περίπου 19% στην αγορά των πολυτελών τσαντών πέρυσι, ανέφεραν οι αναλυτές.

«Αδιαμφισβήτητο Νο1»

Η μάρκα Rolex «παραμένει το αδιαμφισβήτητο Νο. 1 στη βιομηχανία των πολυτελών ρολογιών με μεγαλύτερες πωλήσεις από αυτές των πέντε επόμενων επωνυμιών Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe και Richard Mille μαζί», υπογράμμισαν.

Η έκθεση έδειξε ότι οι πωλήσεις των ελβετικών ρολογιών πολυτελείας συνέχισαν να κυριαρχούνται από ελάχιστα ονόματα, με περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο φράγκα σε ετήσιες πωλήσεις. Η Vacheron Constantin, η ιστορική μάρκα που ελέγχεται από τη Richemont, εντάχθηκε στην ελίτ λέσχη πωλήσεων του 1 δισ. φράγκων για πρώτη φορά το 2023.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, η ομώνυμη επωνυμία της Swatch Group AG πούλησε περισσότερα από 2 εκατομμύρια MoonSwatches το 2023 και περίπου 5,8 εκατομμύρια ρολόγια συνολικά σε μέση τιμή 141 φράγκων, ανέφεραν οι αναλυτές. Σε μεγάλο βαθμό λόγω της επιτυχίας του MoonSwatch, μιας συνεργασίας με την Omega, η Swatch ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ρολογιών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Τα στοιχεία της Morgan Stanley και της LuxeConsult είναι εκτιμήσεις, καθώς οι ελβετικές μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένης της Rolex, δεν αποκαλύπτουν τις ατομικές ετήσιες πωλήσεις τους. Ένας εκπρόσωπος της Rolex δεν απάντησε σε αίτημα του Bloomberg για σχόλιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή