Ψάχνουν δρόμο για να διαβούν τα πλοία καθώς από τη μία είναι η επικίνδυνη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, από την άλλη τα υψηλά «διόδια» στη Διώρυγα του Παναμά.
Πετρέλαιο: Οι τιμές αυξάνονται εν μέσω ανησυχιών για νέες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC) που απομακρύνθηκαν από τη Διώρυγα του Παναμά λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με την ξηρασία και επέλεγαν είτε τον γύρο της Αφρικής είτε τη Διώρυγα του Σουέζ για να μεταφέρουν το φορτίο τους από τις ΗΠΑ στην Απω Ανατολή τώρα, λόγω των Χούθι, επιστρέφουν στην παναμέζικη θαλάσσια οδό.
Ομως εκεί τα περιμένουν ακριβά «διόδια».
Νέα ανάλυση της Argus Media αναφέρει ότι η κορύφωση της κρίσης που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή κατά τους τελευταίους μήνες του 2023 είχε οδηγήσει ορισμένα VLGC που μετέφεραν φορτία από τις ΗΠΑ στην Ανατολική Ασία να αλλάξουν διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ ή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο ταξίδι.
Καθυστερήσεις
Οι διαχειριστές πλοίων όπως τα VLGC, που είχαν προηγουμένως απομακρυνθεί από τη Διώρυγα του Παναμά προς όφελος της Διώρυγας του Σουέζ, επιστρέφουν τώρα στη Διώρυγα του Παναμά εν μέσω του αυξανόμενου κινδύνου για τα πλοία που προκαλούν οι αντάρτες των Χούθι που στοχεύουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Ross Griffith, ανώτερος αναλυτής τιμών εμπορευματικών μεταφορών της Argus για την Αμερική.
Ωστόσο μόλις 24 διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά είναι διαθέσιμες καθημερινά (από 36 που ίσχυαν πριν από τα προβλήματα) αλλά ελαφρώς αυξημένες (κατά δυο) από την αρχή του έτους μετά τις βροχοπτώσεις.
Ο ανταγωνισμός για τα «slots» (χρονοθυρίδες) έχει οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών μέσω δημοπρασιών, δήλωσε η Argus. Οι χρονοθυρίδες Neopanamax υπερδιπλασιάστηκαν κατά μέσο όρο από τις αρχές Φεβρουαρίου στα 654.444 δολάρια. Ενας διαχειριστής δεξαμενόπλοιου αργού πετρελαίου πλήρωσε 1 εκατ. δολάρια την περασμένη εβδομάδα, το υψηλότερο επίπεδο που καταβλήθηκε από τότε που έγιναν διαθέσιμες περισσότερες χρονοθυρίδες στις αρχές Ιανουαρίου. Οι τιμές εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πάντως μια μείωση από την εφάπαξ τιμή ρεκόρ των σχεδόν 4 εκατ. δολαρίων τον Οκτώβριο του 2023 για μια χρονοθυρίδα Neopanamax.
Τα slots
Η συνεχιζόμενη χαμηλή στάθμη των υδάτων στη λίμνη Γκατούν του Παναμά, η οποία τροφοδοτεί το σύστημα των υδατοφρακτών, ανάγκασε την Αρχή Διώρυγας του Παναμά (PCA) να περιορίσει τον αριθμό των πλοίων που επιτρέπεται να περάσουν, προκαλώντας παρατεταμένες καθυστερήσεις για ορισμένες εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων και αυξημένο ανταγωνισμό για τις χρονοθυρίδες.
Οι χρονοθυρίδες είτε κλείνονται εκ των προτέρων είτε εξασφαλίζονται με δημοπρασία. Με τις διαθέσιμες για κράτηση χρονοθυρίδες να έχουν μειωθεί κατά περίπου 10 ημερησίως σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, οι περισσότερες εταιρείες αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε δημοπρασίες χρονοθυρίδων. Οι χρόνοι αναμονής για τη Διώρυγα ανέρχονται σήμερα σε δύο έως τρεις ημέρες, σύμφωνα με τον όμιλο λιμενικών υπηρεσιών WaterFront Maritime Services.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια