Ξεμένει από χρήματα το ταμείο της Fisker, της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων που ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου του 2023. Η εταιρεία μάλιστα προειδοποιεί ότι έχει μόλις έναν χρόνο ζωής εάν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα αντιστροφής της κατάστασης.
Hλεκτρικά οχήματα: To σχέδιο της Κίνας που… έκοψε μαχαίρι τα γέλια του Μασκ
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι υπήρχε «ουσιαστική αμφιβολία σχετικά με την ικανότητα της Fisker να συνεχίσει ως δρώσα εταιρεία». Για να έχει τα μετρητά που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει απρόσκοπτα την επιχειρηματική δραστηριότητά της τους επόμενους 12 μήνες, η εταιρεία θα πρέπει να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια από τους επενδυτές. Η μετοχή της Fisker διαπραγματευόταν στα 75 σεντς ανά μετοχή στο κλείσιμο της διαπραγμάτευσης την Πέμπτη και υποχώρησε σε λίγο περισσότερο από 40 σεντς το πρωί της Παρασκευής.
Citi analyst Itay Michaeli says the @FiskerInc Fisker Ocean EV holds promise. Wasn’t surprised large automaker is interested in investing in Fisker; Citing lack of progress on OEM partnership thus far as reason he lowered $FSR from Buy to Hold $0.80 PT
100% Upside #fiskerocean https://t.co/KLkhtIUwu7 pic.twitter.com/qreKYeVeWA
— FiskerWhale (@FISKERWHALE) March 1, 2024
Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με έναν επενδυτή για πιθανή διάθεση περισσότερων κεφαλαίων στην εταιρεία, ανέφερε στην ανακοίνωσή της η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων. Ως ένα άμεσο μέτρο αποτροπής του λουκέτο είναι η απόλυση του 15% του εργατικού δυναμικού της, καθώς προσπαθεί να μειώσει το κόστος.
Η Fisker είχε ζημιές 463,6 εκατομμύρια δολάρια ενώ είχε έσοδα 200 εκατομμύρια δολάρια το 4ο τρίμηνο του 2023.
Ασυνήθιστο επιχειρηματικό μοντέλο
H εταιρεία η οποία πουλά το ηλεκτρικό SUV της Ocean, έχει ένα ασυνήθιστο επιχειρηματικό μοντέλο, καθώς έχει αναθέσει εξ ολοκλήρου σε εξωτερικούς συνεργάτες την κατασκευή του ενός και μοναδικού μοντέλου που πουλάει επί του παρόντος. Το Ocean κατασκευάζεται στην Αυστρία από τη Magna, μια εταιρεία που έχει κατασκευάσει επίσης οχήματα για εταιρείες όπως Mercedes-Benz, BMW και Jaguar.
«Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τη Fisker, συμπεριλαμβανομένων καθυστερήσεων από τους προμηθευτές και άλλων ζητημάτων που μας εμπόδισαν να παραδώσουμε το SUV Ocean όσο γρήγορα περιμέναμε», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Henrik σε ανακοίνωσή του.
Πέρυσι, η Magna παρήγαγε περισσότερα από 10.193 SUV Fisker, αλλά λιγότερα από τα μισά από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες εντός του ημερολογιακού έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία. Η Fisker αναμένει να παραδώσει περίπου 20.000 φέτος, πρόσθεσε.
Το αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο της Fisker περιείχε απευθείας πωλήσεις σε πελάτες χωρίς ανεξάρτητο αντιπρόσωπο στη μέση, όπως η Tesla. Η Fisker άλλαξε αυτή τη στρατηγική φέτος, ωστόσο, και άρχισε να εγγράφει αντιπροσώπους δικαιόχρησης. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει υπογράψει συνεργασία με 12 αντιπροσώπους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Η Fisker είναι η δεύτερη εταιρεία αυτοκινήτων του ιδρυτή Henrik Fisker. Η πρώτη του, η Fisker Automotive, παρήγαγε ένα plug-in υβριδικό πολυτελές αυτοκίνητο που ονομαζόταν Fisker Karma. Αυτή η εταιρεία χρεοκόπησε το 2013 αφού ένα μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεών της εξαφανίστηκε από τον τυφώνα Sandy.
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια