
Να μειώσει την εξάρτησή της από ανθυγιεινά προϊόντα απαιτούν μέτοχοι της Nestlé, υποστηρίζοντας ότι ο στόχος για την υγεία που έχει εισαγάγει είναι ανεπαρκής.
Όπως προκύπτει από σχετικό υπόμνημα που υπέβαλαν στον κολοσσό τροφίμων θεσμικοί επενδυτές με συνολικά υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία 1,68 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ζητούν από την Nestlé να θέσει έναν διεθνώς αναγνωρισμένο στόχο για τη μείωση του ποσοστού των πωλήσεων ανθυγιεινών προϊόντων που πραγματοποιεί, επικαλούμενοι ρυθμιστικούς κινδύνους και κινδύνους για τη φήμη της εταιρείας, καθώς και αυξανόμενες ανησυχίες για τη δημόσια υγεία, γράφουν οι Financial Times.
Nestlé: Παραδέχτηκε χρήση απαγορευμένων μεθόδων στην παραγωγή εμφιαλωμένων νερών
«Καθώς η Nestlé αποτυγχάνει σταθερά να καθορίσει πώς θα μετατοπίσει το ισοζύγιο των πωλήσεών της προς πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να υποβάλουν ένα ψήφισμα στην Γενική Συνέλευση της εταιρείας», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της ShareAction, Κάθριν Χόγουορθ, που είναι ο υπεύθυνος επενδυτικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που συντονίζει την πρόσκληση.
Πέρυσι η Nestlé ανακοίνωσε νέους στόχους για την υγεία, δεσμευόμενη να αυξήσει τις πωλήσεις «περισσότερων θρεπτικών» προϊόντων έως το 2030 κατά 50%.
Τι ζητούν οι μέτοχοι
Οι μέτοχοι, ωστόσο, ζητούν από τη Nestlé να αυξήσει το ποσοστό των συνολικών πωλήσεων υγιεινών τροφίμων, κάτι που θα οδηγούσε σε μια στροφή από τις πωλήσεις ανθυγιεινών προϊόντων. Πρόσθεσαν ότι ο στόχος πωλήσεων είναι σύμφωνος με τους γενικούς στόχους ανάπτυξης της εταιρείας και επομένως δεν θα μειώσει τις πωλήσεις ανθυγιεινών προϊόντων.
Επικρίνουν, δε, τον στόχο της εταιρείας να συμπεριλάβει προϊόντα χωρίς καμία θρεπτική αξίας, όπως π.χ. ο καφές, στα υγιεινά προϊόντα «μαγειρεύοντας» τα αποτελέσματα των πωλήσεων τέτοιων προϊόντων. Με άλλα λόγια, όπως επεσήμαναν, με τον τρόπο αυτό, «η Nestlé θα μπορούσε να πετύχει τον στόχο της υγείας απλώς πουλώντας περισσότερο καφέ» και προϊόντα από το εξειδικευμένο διατροφικό χαρτοφυλάκιό της, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα όπως παιδικές τροφές.
«Έχουν συμπεριλάβει την εξειδικευμένη διατροφή στον στόχο τους και αυτό είναι ένα πρόβλημα για εμάς», δήλωσε στους FT η Μαρία Λάρσον Ορτίνο, ανώτερη παγκόσμια διευθύντρια ESG στο Legal & General Investment Management. «Παίζουν λίγο στη γκρίζα περιοχή».
Διεθνώς αποδεκτά πρότυπα
Η LGIM και άλλοι μέτοχοι, συμπεριλαμβανομένης της Candriam και της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων La Francaise, προτρέπουν την εταιρεία να εφαρμόσει διεθνώς αποδεκτά πρότυπα, «αντί να αποκλίνει από αξιόπιστες κατευθυντήριες γραμμές».
Η Nestlé χρησιμοποιεί το διαδεδομένο Health Star Rating (HSR), που χρησιμοποιείται για την επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας σε ορισμένες χώρες, καθώς και από την πρωτοβουλία Access to Nutrition Initiative (ATNI), η οποία αξιολογεί αναφορές για την υγεία της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών.
Η Nestlé αποκάλυψε στην ετήσια έκθεσή της για το 2023 ότι το 38% των καθαρών πωλήσεων, από 37% το 2022, εξαιρουμένων των προϊόντων όπως οι τροφές για κατοικίδια, οι παιδικές τροφές, οι βιταμίνες και η ιατρική διατροφή, βαθμολογήθηκαν υψηλότερα από 3,5 βάσει του συστήματος HSR, που σημαίνει ότι θεωρούνται «υγιεινά».
Έσοδα και κατηγορίες
Σύμφωνα με την Telegraph η Nestlé είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, με έσοδα 93 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (96,6 δις ευρώ) το 2023.
Η ζαχαροπλαστική αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% των δραστηριοτήτων της, αντιπροσωπεύοντας 8,1 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (8,46 δις ευρώ) στα έσοδα του 2023.
Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα παγωτά αντιπροσώπευαν περίπου το 12% των δραστηριοτήτων της, αξίας 11 δισ. ελβετικών φράγκων (11,43 δισ. ευρώ).
Οι επενδυτές που συντονίστηκαν από την ShareAction άρχισαν να καλούν εταιρείες τροφίμων όπως η Nestlé, η Unilever και η Kraft Heinz να βελτιώσουν την υγεία των χαρτοφυλακίων τους ως αποτέλεσμα της σαφής σχέσης μεταξύ κακής διατροφής και χρόνιων παθήσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία.
«Η LGIM πιστεύει ότι το κόστος υγειονομικής περίθαλψης και η μειωμένη παραγωγικότητα έχουν σημαντικές αρνητικές συνέπειες στα περιουσιακά στοιχεία των πελατών μας σε πολλούς τομείς», δήλωσε στους FT η Ορτίνο, προσθέτοντας ότι η δέσμευση του ομίλου με τη Nestlé έχει φτάσει σε «αδιέξοδο».
«Όλες οι εταιρείες τροφίμων, ειδικά οι μεγαλύτερες όπως η Nestlé, θα πρέπει να θέσουν χρονικά καθορισμένους στόχους που αυξάνουν το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων που προέρχονται από πιο υγιεινά προϊόντα», δήλωσε ο Γκρεγκ Γκάρετ του Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Η Nestle στην αντεπίθεση
Ένας εκπρόσωπος της Nestlé είπε στους FT ότι οι μέτοχοι «στοχεύουν τη λάθος εταιρεία». «Διαφωνούμε με την ιδέα ότι πρέπει να στοχεύουμε στον περιορισμό της ανάπτυξης σε συγκεκριμένους τομείς του χαρτοφυλακίου μας», ανέφερε. «Ένας αναλογικός στόχος θα απαιτούσε από εμάς να αποδυναμώσουμε πολύτιμα μέρη του χαρτοφυλακίου μας και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για τους ανταγωνιστές χωρίς να αποφέρουμε οφέλη για τη δημόσια υγεία», επισημαίνει.
Η κ. Ορτίνο πάντως τόνισε στο Telegraph: «Δεν λέμε ότι πρέπει να εγκαταλείψουν τον τομέα ζαχαροπλαστικής τους και νομίζω ότι τους το έχουμε καταστήσει πολύ σαφές».


Latest News

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες