Μια γνωστή συνταγή στη ζαχαροπλαστική είναι το «κόψε τη συνταγή». Πιο απλά, αυτό στην περίπτωση του κακάο που έχει εκτοξευτεί στα ύψη, σημαίνει ότι οι εταιρείες του κλάδου βρίσκουν τρόπους να πουλήσουν σοκολάτα σε μικρότερες δόσεις ή ακόμη και να προωθήσουν γλυκίσματα που δεν περιέχουν σοκολάτα.

Αυτήν τη συνταγή εφάρμοσε το 2023 η σοκολατοποιία Mars, η «μαμά» των Twix και M&M’s, όταν μείωσε κατά 10 γραμμάρια το τυπικό μέγεθος της δημοφιλούς σοκολάτας της Galaxy… σοκάροντας τους Βρετανούς καταναλωτές.

Κακάο: Η βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια… πικρή αναμέτρηση

Οι τιμές του κακάο έχουν εκτοξευτεί σε υψηλά ρεκόρ και οι συμμετέχοντες στην αγορά δεν αναμένουν σύντομα μια αποκλιμάκωση, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα, καθώς οι μεγαλύτεροι παραγωγοί του κόσμου στη Δυτική Αφρική αντιμετωπίζουν ξηρασία και φυτικές ασθένειες, αλλά και δομικά προβλήματα που ενδέχεται να επηρεάσουν για χρόνια το προϊόν.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στη Νέα Υόρκη ήταν κατά μέσο όρο πολύ κάτω από τα 3.500 δολάρια ανά μετρικό τόνο κάθε χρόνο από τη δεκαετία του 1980 έως το 2023. Στις 22 Φεβρουαρίου, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης κακάο ξεπέρασαν τα 6.000 δολάρια ανά τόνο για πρώτη φορά και εκπρόσωποι της αγοράς εκφράζουν βάσιμη ανησυχία ότι οι τιμές δεν έχουν πιάσει ακόμη ταβάνι.

«Προσπαθούμε ενεργά να βρούμε τρόπους για να απορροφήσουμε το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών και των λειτουργιών», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Mars Wrigley στη Βρετανία, εξηγώντας ότι η μείωση της ποσότητας ανά συσκευασία προϊόντος δεν είναι μια απόφαση που η εταιρεία πήρε «ελαφρά τη καρδία».

Μέχρι πρόσφατα, οι εταιρείες μετακυλούσαν τα υψηλότερα κόστη στους καταναλωτές. Δεδομένου, όμως, ότι η σοκολάτα δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης και σε συνθήκες αυξημένου πληθωρισμού οι καταναλωτές «κόβουν» από τις μικρότερες ή μεγαλύτερες πολυτέλειες, είναι από τα πρώτα είδη που αφαιρούνται από τη λίστα των αγορών τους.

Έτσι, προκειμένου να μην κάνουν νέες ανατιμήσεις, οι εταιρείες συρρικνώνουν τις συσκευασίες για να περιορίσουν το κόστος παραγωγής και προωθούν με λιγότερο κακάο ή άλλες γεύσεις.

Η Nestle εισήγαγε πρόσφατα στη Βρετανία μια νέα γεύση σειρά σοκολάτας της Aero, με φουντούκι, η οποία με 36 γραμμάρια η καθεμία, είναι περίπου το ένα τρίτο του βάρους των ανταγωνιστικών ράβδων σοκολάτας, χάρη στις τρύπες αέρα που περιλαμβάνει.

Στις ΗΠΑ, η Hershey που φτιάχνει τις μπάρες Kit Kat, το νέο προϊόν που λάνσαρε στις γνωστές γεύσεις της σοκολάτας,  Chocolate Frosted Donut, βασίζεται σε μια απλή επάλειψη με σοκολάτας και όχι σε απολαυστική επίστρωση, μειώνοντας τη σοκολάτα και το βούτυρο που χρησιμοποιείται στην κλασική Kit Kat.

Το βούτυρο κακάο, που παράγεται όταν αλέθονται οι κόκκοι κακάο, είναι βασικό συστατικό της σοκολάτας. Μια μέση μπάρα σοκολάτας γάλακτος περιέχει περίπου 20% βούτυρο κακάο.

Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές τροφίμων βρίσκουν τρόπους να αντικαταστήσουν ένα μέρος του με φθηνότερα υποκατάστατα, όπως το φοινικέλαιο.

Η σουηδική εταιρεία AAK, που παράγει υποκατάστατα για βούτυρο κακάο, ανακοίνωσε ότι η υψηλή τιμή για το κακάο και το βούτυρο κακάο έχει αυξήσει τη λίστα των πελατών της, αν και το φαινόμενο “shrinkflation” (σ.σ.: η μείωση της ποσότητας του προϊόντος χωρίς μείωση της τιμής) στη βιομηχανία τροφίμων έχει κάπως περιορίσει το πρόβλημα.

Οι κατασκευαστές σοκολάτας χρησιμοποιούν συνήθως την αγορά συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για να αντισταθμίσουν τον κίνδυνο, αγοράζοντας συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης κακάο οκτώ έως εννέα μήνες νωρίτερα για ασφάλεια.

Λόγω των υψηλότερων τιμών, ορισμένες εταιρείες ειδών ζαχαροπλαστικής μείωσαν μέχρι και στους 6 μήνες τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης με τα οποία αγόραζαν κακάο στο τέλος του 2023, με την ελπίδα ότι οι τιμές θα μειωθούν.

Η πραγματικότητα, όμως, διέψευσε τις προσδοκίες. Η τιμή της πολύτιμης πρώτης ύλης συνέχισε να αυξάνεται.

Οι υψηλές τιμές ενθαρρύνουν τις εταιρείες να συνεχίσουν να διαφοροποιούνται πέρα από τη σοκολάτα.

Στο ετήσιο συνέδριο Consumer Analyst Group της Νέας Υόρκης στα τέλη Φεβρουαρίου, η Hershey αποκάλυψε το τελευταίο της σχέδιο για το μέλλον. Η εταιρεία, η οποία κατασκευάζει τα εμβληματικά της Kisses για περισσότερο από έναν αιώνα και εξακολουθεί να υπολογίζει τη Reese’s ως τη μεγαλύτερη μάρκα της, σχεδιάζει να ενισχύσει στο εύρος των προϊόντων της τα ζαχαρωτά κατά 50% το 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Μόδα: H απίστευτη ιστορία πίσω από τις πανάκριβες τσάντες Goyard
Διεθνή |

Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard

Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ