Στην ολοσχερή καταβολή του προστίμου του 1 εκατ. ευρώ για αθέμιτη κερδοφορία προχώρησε η εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων P&G με κορυφαίες μάρκες, όπως Ariel, Pampers, Gillette, Tide, Always, Head & Shoulders, Lenor, Pantene, Old Spice, Swiffer, Crest, Oral B, Vicks και δεκάδες άλλες, που καταφέρνει να έρχεται σε επαφή με 5 δισ. καταναλωτές σε όλο τον κόσμο και με πάνω από 3 εκατ. στην Ελλάδα.

Πολυεθνικές: Για ποια προϊόντα μπήκαν πρόστιμα 2.000.000 ευρώ

Η εταιρεία – κολοσσός, που από το 2021 επιχειρεί να πωλήσει οικόπεδο ιδιοκτησίας της στα Γλυκά Νερά (η αξία του οικοπέδου ανήλθε κατά την 30.06.2019, την 30.06.2020, την 30.06.2021, την 30.06.22 καθώς και την 30.06.2023 σε ποσό 1.420.000 ευρώ), αναφέρει στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις για τη χρήση από 1η Ιουλίου 2022 έως 30η Ιουνίου 2023 πως «την 1 Νοεμβρίου 2023, με απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου 101851-01-11-2023 από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), αποφασίστηκε η επιβολή διοικητικού προστίμου στην Εταιρία «ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.», ποσού ύψους €1.000.000, δυνάμει του άρθρου 54 του ν. 5045/2023 (ΦΕΚ Α’136) και της υπ. Αριθ. 72820/2023 (Β’ 5058) Απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, το οποίο καταβλήθηκε ολοσχερώς από την Εταιρεία εντός του Νοεμβρίου 2023».

Υπενθυμίζεται πως ανάλογο πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ είχε επιβληθεί και στην Johnson & Johnson Ελλάς Καταναλωτικά Προϊόντα Α.Ε.Ε., η οποία επίσης πλήρωσε, ενώ άσκησε το δικαίωμά της για έφεση στις 12 Ιανουαρίου 2024.

Το ανώτατο πρόστιμο για αθέμιτη κερδοφορία είχε επιβληθεί και στην Ελαΐς – Unilever Hellas, η οποία την αμέσως επόμενη ημέρα δήλωσε ότι διαφωνεί με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και προανήγγειλε ότι θα το αμφισβητήσει δια της θεσμικής οδού.

«Ψήλωσαν» ο τζίρος και τα έξοδα διαφήμισης

Οι καθαρές πωλήσεις της προηγούμενης χρήσης διαμορφώθηκαν για την P&G Hellas στα 324 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς την αγορά της Κύπρου) αυξημένες κατά 17,41% σε σχέση με τις πωλήσεις ύψους 276 εκατ. ευρώ για την περίοδο 1/7/2021 – 30/6/2022.

Με βάση όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση πρόκειται για «αποτέλεσμα της συνεχούς επένδυσης της Εταιρίας στην ανάπτυξη και προώθηση των προϊόντων της μέσα από ένα ενισχυμένο πλάνο επικοινωνίας».

Το πλάνο αυτό όπως φαίνεται από το συνολικό ύψος των δαπανών για προβολή και διαφήμιση διαμορφώθηκε στα 65 εκατ. ευρώ στη χρήση που έληξε στις 30/6/2023 έναντι 51,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, αυξημένο κατά περίπου 25,5%.

Η άνοδος αυτή σύμφωνα με την εταιρεία αντανακλά την σταθερή προσήλωση της στην προβολή και υποστήριξη της καινοτομίας των προϊόντων της.

Πού οφείλεται η μείωση των κερδών

Όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση, η αύξηση του κόστους, η συνεχή επένδυση της εταιρείας στη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές και το εμπόριο και η υποστήριξη των αναγκών της τοπικής κοινωνίας μέσα από τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις Εταιρικής Ευθύνης (20 Πάρκα Τσέπης στον αστικό ιστό σε 3 χρόνια, δωρεές προϊόντων στους πληγέντες από τις φυσικές καταστροφές και σε συνανθρώπους με συνεχείς ανάγκες, δωρεές Pampers ειδικά για πρόωρα μωρά σε όλα τα μαιευτήρια της Ελλάδας κ.α.) αποτυπώθηκαν στην πορεία των καθαρών κερδών προ φόρων, τα οποία υποχώρησαν κατά 14,6 % στα 15,8 εκατ. ευρώ από 18,5 εκατ. ευρώ.

Διψήφια ποσοστιαία υποχώρηση (-16,4%) σημείωσαν και τα κέρδη μετά φόρων της εταιρείας, καθώς διαμορφώθηκαν σε 11,84 εκατ. ευρώ από 14,16 εκατ. ευρώ.

Μείωση και των εξόδων διοικητικής λειτουργίας

Χωρίς καθόλου δανεισμό η εταιρεία συνέχισε επίσης να βελτιώνει την παραγωγικότητά της στοχεύοντας στον εντοπισμό και περιορισμό περιττών δαπανών που δεν προσθέτουν αξία στους καταναλωτές. «Βελτιώνοντας τις εσωτερικές διαδικασίες και επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες τα έξοδα Διοικητικής Λειτουργίας (εξαιρουμένων των προβλέψεων) μειώθηκαν σε 6,1 εκατ. ευρώ στην χρήση που έληξε στις 30/6/2023 έναντι 7,4 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Μέρισμα 5 εκατ. ευρώ

Στην οικονομική έκθεση σημειώνεται επίσης πως η εταιρεία εκτιμώντας το ύψος των αδιανέμητων κερδών, την κερδοφορία της παρούσας χρήσης αλλά και τις θετικές προοπτικές για την επόμενη χρήση προτείνει την διανομή μερίσματος ύψους 5 εκατ. ευρώ προς τον μοναδικό της εταίρο, την «Procter & Gamble International Operations S.A.» η οποία έχει συσταθεί και διέπεται από τη νομοθεσία της Ελβετίας. Ποσό 281.799,87 ευρώ προέρχεται από κέρδη προηγουμένων χρήσεων, ενώ ποσό 4.718.200,13 ευρώ από τα κέρδη της τελευταίας χρήσης.

Στόχος η διεύρυνση του μεριδίου

Για εφέτος (χρήση 2023 – 2024), στην οικονομική έκθεση σημειώνεται πως «με βάση τις γενικότερες εκτιμήσεις ως προς την εσωτερική κατανάλωση σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα των προϊόντων της στους καταναλωτές, η εταιρεία στοχεύει αφ’ ενός στην κατ’ αξία αύξηση των πωλήσεων στην αγορά και στην ταυτόχρονη στόχευση διεύρυνσης του μεριδίου της στην αγορά».

Ας σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες η Procter & Gamble Ελλάς αφαίρεσε από το καταστατικό και το σκοπό της δραστηριότητες βιομηχανοποίησης προϊόντων, παραγωγής προϊόντων, εμπορίας χημικών προϊόντων και εμπορίας ταινιών, ενώ πρόσθεσε την εμπορία βιοκτόνων προϊόντων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις